تناسب اندام

بهترین روش ها برای عضلانی شدن افراد لاغر

افراد لاغر و استخوانی برای برای حجیم و عضلانی شدن اندام خود باید یک برنامه ورزشی مناسب با رژیم غذایی سالم داشته باشند.

داشتن ظاهر خوب فقط مربوط به زنان نیست، مردان هم براساس این که چه ظاهری دارند قضاوت زیادی می شوند و افراد لاغر بدترین نوع قضاوت را دارند، در مدرسه، روی آن ها تقریباً همیشه قلدوری می شود؛ در بزرگسالی آن ها کسانی هستند که به ندرت به خاطر ظاهرشان جدی گرفته می شوند، اگر شما هم جز این افراد هستید، با کمک این مطلب میتوانید از لاغری به حالت عضلانی برسید.

چگونه از حالت لاغر و استخوانی به ظاهر ماهیچه ای برسید:

لطفاً بدانید که این مقاله به عنوان یک راهنما عمل می کند، این به هیچ وجه جایگزین صحبت های افراد شایسته مانند متخصصان تغذیه، مربیان باشگاه ورزشی و حتی پزشکان نمی شود.

اسیدهای آمینه:

اسیدهای آمینه BCAA یا شاخه هایش یک راز آشکار میان بدن سازها و مشتاقان ورزش هستند، برای آن هایی که نمی دانند آمینو اسیدها، بلوک های سازنده پروتیین هستند که به راحتی توسط بدن ما جذب می شوند در نتیجه به آن مواد غذایی نیاز دارد، آن ها به راحتی در دسترس هستند و بسیار مقرون به صرفه می باشند و اشاره ای به این موضوع نمی کنند که چقدر راحت روی شکم شما قرار دارند. همیشه به خاطر داشته باشید که آن ها را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

یک برنامه تمرین ورزشی داشته باشید:

و به آن پایبند بمانید، تنها به خاطر این که یک ویدئو در یوتیوب به شما گفته است، به یک سالن ورزش نروید و ورزش نکنید، افاقه نکنید و بیشتر تحقیق کنید و برنامه ای را برای خودتان تهیه کنید، اگر مبتدی هستید با تمرکز بر روی دو بخش بدن در هر روز، مانند قفسه سینه، دو سر بازو، یا پشت پا شروع کنید.

اغلب باشگاه های ورزشی یک برنامه ورزشی اولیه برای مشتریان خود را به طور رایگان به اشتراک می گذارند، پس تردید نکنید که براساس نیازهای خود برنامه تان را بگیرید، از همه مهم تر، دقت کنید که باید به آن پایبند باشید و به صورت منظم انجامشان دهید.

زیاد سخت و سنگین تمرین نکنید:

ما در زمانی زندگی می کنیم که خشنودی آنی بسیار مهم است، اما این کار بر روی نحوه خروج از لاغری به ماهیچه کار نمی کند، هیچ وقت فکر نکنید که انجام ست ها و لیفت های سنگین تر به شما کمک می کند تا بدن بهتری داشته باشید و زودتر جواب بگیرید، این کار منجر به خستگی بیش از حد و صدمه خواهد شد و اگر مجروح شدید، باید تمرینتان را متوقف کنید و این دقیقاً مخالف کاری است که باید انجام دهید.

وزنه ها را هوشمندانه بلند کنید:

البته نه بیشتر از حد بدنتان. بگذارید با یک مثال روشن کنم، به جای بلند کردن وزنه 5 کیلویی دو سر بازو، 3 ست 20 تایی، بر روی بلند کردن وزنه 7 کیلویی، 4 ست 10 تایی تمرکز کنید.، تکرارهای بالاتر و تعداد زیاد ست ها همیشه بهتر از ست های کم در مدت زمان طولانی تر است .

مصرف مکمل ها مهم هستند:

تا زمانی که رژیم غذایی متعادل، مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها و غیره را بخورید، بدن شما مواد مورد نیاز برای سوزاندن انرژی در باشگاه را جبران می کند، به خصوص زمانی که وزنه های سنگین را بلند می کنید.

دریافت پروتیین برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است – مهم نیست که شما گوشت می خورید یا یک گیاه، باید مکمل های غذایی برای بدن خود انتخاب کنید، همیشه بهتر است که پروتئین هایی را انتخاب کنید که ذرت یا سویا در آن ها وجود دارند.، اضافه کردن پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی در مکمل هایتان یک مزیت بزرگ است.

بین ست ها استراحت کنید:

وقتی نوبت به این می رسد که چگونه می توان از بدن لاغر به بدن عضلانی رسید, این نکته مهم می شود، یک وقفه 20 – 30 ثانیه بین ست ها ایده آل است، ماهیچه های شما به زمان نیاز دارند تا بین ست ها استراحت کنند, پس این زمان را به آن ها بدهید، هیچ عجله ای نیست, این گونه فقط خودتان را خسته می کنید.

بازیابی برای بدن شما مهم است:

شما ماشینی نیستید که بتوانید هفته ای هفت روز بدون استراحت به باشگاه بروید. 4 – 5 روز در هفته برای شما به اندازه کافی خوب است، به خصوص اگر مبتدی هستید، ورزش کردن در هر روز به دلایل زیر زیان آور است:

  • به بدن شما اجازه بازیابی و ریکاوری را نمی دهد، که به نوبه خود به بدن و عضلات شما اجازه رشد نیز نخواهد داد.
  • وقتی بدن قادر به بهبود نیست، به راحتی مجروح می شود؛
  • بدن شما به سرعت به ورزش عادت خواهد کرد و شما را مجبور می کند که بیشتر برنامه خود را تغییر دهید.
  • خواب نیز ضروری است، شما باید به طور متوسط 8 ساعت در روز بخوابید.

زیاد غذا بخورید:

اگر فکر می کنید که خوردن 3 وعده بزرگ در یک روز برای شما زیاد است، تنها نیستید، وعده های خود را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید، مانند 5 تا 6 بار در روز و در صورت امکان، دریافت پروتیین خود را به جای آن که آن را در یک مرحله بگیرید، تقسیم کنید.

صبر کلید موفقیت است:

مهم نیست که از چه روش هایی استفاده می کنید، به هر حال همه آن ها زمان می برد، شما در ابتدا خواهید دید و باید آن را بپذیرید، هفته ها و ماه ها طول خواهد کشید تا بتوانید وزنه های سنگین را بلند کنید و کمی ماهیچه به دست آورید و تا آن زمان تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه خود را دنبال کنید، رژیم غذایی تان را رعایت کنید و به طور مرتب به باشگاه بروید.

منبع
نمناک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا