تغذیه

خواص جعفری برای سلامتی

معمولا جعفری به خاطر طعم، عطر و ظاهر بخشیدن به غذا، استفاده می شود. با این حال، خواص بسیاری برای سلامتی نیز داراست.
استفاده از جعفری در آشپزی یک راه عالی برای افزایش طعم و عطر غذا، بدون اضافه کردن نمک اضافی به غذا است. جعفری همچنین سلامتی استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را فراهم می کند.

حقایقی در مورد جعفری

  • جعفری میتواند از بدن در برابر سرطان، دیابت و ضعف استخوانی محافظت کند.
  • یک فنجان جعفری خرد شده حاوی 1،230 درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه ویتامین K است.
  • جعفری را می توان به عنوان یک وعده غذایی به غذا اضافه کرد.
  • جعفری حاوی ویتامین K بالایی است.محتوای بالای ویتامین K، احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهد.

جعفری

ارزش غذایی

طبق گزارش پایگاه داده های ملی تغذیه وزارت کشاورزی (ایالات متحده آمریکا)، یک فنجان جعفری خرد شده حاوی:

ارزش غذایی: جعفری خرد شده – 1 فنجان

مواد مغذی میزان
کالری 22
پروتئین 1.78 گرم
چربی 0.47 گرم
کربوهیدرات 3.8 گرم
فیبر 2 گرم
شکر 5.1 گرم

همین میزان جعفری همچنین حاوی 984 میکروگرم ویتامین K و 79.8 میکروگرم ویتامین C و 5،054 (IU) ویتامین A است. یک فنجان جعفری 1،230 درصد از میزان توصیه شده مصرف ویتامین K را فراهم می آورد.

جعفری

خواص جعفری


جعفری به عنوان یک طعم دهنده غذا بدون اضافه کردن نمک یا شکر بسیار عالی است.

مزایای سلامتی که ذکر خواهیم کرد با مصرف جعفری مرتبط هستند.

1. جلوگیری از سرطان

فلاونوئیدها ترکیبات گیاهی طبیعی هستند که می توانند عوامل ایجاد کننده بیماری ها در بدن را کنترل کنند.

میریستین یک نوع فلاونوئید است که در جعفری و سایر گیاهان موجود است. نشان داده شده است که مصرف این فلاونوئید که در جعفری موجود است به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند. جعفری نسبت به سایر مواد غذایی حاوی بالاترین غلظت میریستین در هر 100 گرم است.

مطالعات نشان داده اند که جعفری و سایر سبزیجات می توانند اثرات سرطانی آمین های هتروسیکلیک را مهار کنند. این ترکیبات شیمیایی دارای ویژگی های سرطان زا هستند. آنها زمانی تولید می شوند که گوشت در دمای بالا پخت شود.

کسانی که ترجیح می دهند استیک یا گوشت های طبخ شده کبابی مصرف کنند، باید آن را با سبزیجاتی، مانند جعفری، برای کاهش این اثرات مضر بالقوه مصرف نمایند.

آپی ژنین یک ماده شیمیایی طبیعی موجود در جعفری است. در بررسی که در سال 2015 انجام شد، مشخص شد که این ماده شیمیایی اندازه تومور را در سرطان بدخیم پستان کاهش می دهد. محققان معتقدند که آپی ژنین می تواند یک درمان کننده سرطان در آینده ای نه چندان دور باشد.

سرطان

2. محافظت در مقابل دیابت

میریستین موجود در جعفری نیز برای درمان و پیشگیری از دیابت مورد بررسی قرار گرفته است.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده است که میریستین می تواند سطح قند خون و کاهش مقاومت به انسولین در بدن را کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد، میریستین اثرات ضد التهابی و چربی اضافی از خون را از بین ببرد.

قند خون

3. بهبود سلامت استخوان

مصرف ناکافی ویتامین K با افزایش خطر شکستگی استخوان همراه است. مصرف کافی ویتامین K ممکن است با بهبود جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم در ادرار باعث بهبود سلامت استخوان شود.

در یک متا آنالیز که اخیرا انجام شده،مشخص گردیده افراد دارای بالاترین میزان ویتامین K موجود در بدن با 22٪ کاهش شکستگی نسبت به افرادی که دارای سطح پایین ویتامین K هستند، تجربه می کنند.

10 شاخه ی جعفری، میزان توصیه شده ی مصرف روزانه ویتامین K را داراست.

استخوان

عوارض جانبی جعفری

از اصلی ترین وظایف ویتامین K، کمک به انعقاد و لخته شدن خون است و جعفریسرشاز این ویتامین است. کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند و از داروهایی همچون وارفارین و کومارین استفاده میکنند، باید از مصرف جعفری خودداری کنند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا