کالری مواد غذایی

میزان کالری فندق

فندق از نظر فنی یک میوه نیست، بلکه یک آجیل است. دانه های خوراکی گرد یا بیضی شکل هستند که در داخل یک پوسته سخت و گرد قرار دارند. فندق به طور طبیعی در اروپا و آسیای صغیر رشد می کند و قرن هاست که خورده می شود.

یک وعده ۳۰ گرمی فندق (حدود ۲۰ عدد مغز کامل) حاوی ۱۶۷ کالری است. فندق سرشار از چربی سالم، پروتئین و فیبر است. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین E، ویتامین B6، منگنز و مس هستند.

کالری یک عدد فندق به نوع و اندازه آن بستگی دارد. به طور متوسط، یک عدد فندق خام حدود 7 تا 9 کالری دارد.

مثال:

  • فندق خام بدون پوست: 7 کالری
  • فندق بو داده بدون نمک: 8 کالری
  • فندق بو داده با نمک: 9 کالری

توزیع کالری در فندق به شرح زیر است:

  • چربی: ۷۹ درصد
  • پروتئین: ۱۳ درصد
  • کربوهیدرات: ۸ درصد

چربی موجود در فندق بیشتر چربی غیر اشباع چندگانه است که نوعی چربی سالم است که می تواند به سلامت قلب کمک کند. فندق همچنین منبع خوبی از چربی های تک اشباع نشده است که نوع دیگری از چربی سالم است.

پروتئین موجود در فندق یک پروتئین کامل است به این معنی که حاوی هر ۹ اسید آمینه ضروری است که بدن شما به آنها نیاز دارد. فیبر موجود در فندق می تواند به هضم سالم و منظم کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری کنید و کالری کمتری مصرف کنید.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کند. ویتامین B6 در متابولیسم پروتئین و عملکرد مغز نقش دارد. منگنز برای سلامت استخوان و متابولیسم انرژی مهم است. مس برای تشکیل گلبول های قرمز و عملکرد سیستم ایمنی مهم است.

فندق یک میان وعده سالم و مغذی است که می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرد. آنها همچنین می توانند به سالاد، غذاهای اصلی و دسرها اضافه شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا