زندگی روزمره

چگونه بی گناهی خود را در دادگاه ثابت کنیم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به این موضوع خواهی پرداخت که چگونه بی گناهی خود را در دادگاه ثابت کنیم؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چگونه ثابت کنم بی گناهم؟

آیا تا به حال جرمی مرتکب شده‌اید، در عین حالی که بی گناه باشید؟ پرداختن به این موضوع به نظام قانونی هر کشوری مربوط می‌شود، نظام قانونی هر کشوری متفاوت است و افراد هر جامعه‌ای باید نظام کشور خود را بشناسند. در کشور ما بیشتر مردم برای ثابت کردن بی گناهی خود در دعواهای بی پایه و کم اهمیت بدون آشنایی با قوانین و دلایل کافی برای استناد، به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند و همین باعث افزایش پرونده‌های دادگستری و نارضایتی مردم شده است.

وقتی فردی به دروغ به جرمی متهم می‌شود شرایط استرس زا و سختی را تجربه می‌کند و مهم‌ترین کار محافظت از خود از اتهام دروغ و افترا است. اتهام ناحق و دروغ شامل اظهارات نادرستی است که به اعتبار شخصی آسیب می‌رساند، در بسیاری از موارد، خسارات بسته به اینکه بیانیه مورد بحث، افترا یا تهمت تلقی شود، به طور متفاوتی رسیدگی می‌شود و در اتهام دروغ کسی به ارتکاب جرمی “فی نفسه افترا” یا “فی نفسه قابل اقدام” تلقی می‌شود. این بدان معناست که صدمه از نظر قانون امری بدیهی تلقی می‌شود و صدمه به اعتبار فرد فرض می‌شود.

اولین قدم برای اثبات بی گناهی در نظر گرفتن وکیل مدافع کیفری باتجربه است. استخدام وکیل مناسب برای تعیین استراتژی‌هایی برای مقابله با اتهامات شما ضروری است.

چگونه بی گناهی خود را ثابت کنیم؟

1. توجه به اتهامات

در ابتدا باید متوجه جدی بودن تخلفات و مجازات‌های احتمالی که با آن روبرو شده‌اید شوید. تنها با جدی گرفتن اتهامات از همان ابتدا می‌توانید تصمیم و اقداماتی لازم برای بی گناهی خود انجام دهید.

2. تعیین هزینه‌ها

بررسی هزینه‌های دادگاه برای دفاع از خود و اثبات بی گناهی.

3. خودداری از اقدام خودسرانه

هیچ اقدام خودسرانه‌ای نکنید در این موارد وکیل بهترین استراتژی را برای بی گناهی شما در نظر می‌گیرد.

4. جمع آوری هرگونه مدارک

اگر شواهد فیزیکی مانند لباس، عکس یا اشیای دیگری وجود دارد که می‌تواند در دفاع از شما کمک کند، باید در اسرع وقت جمع آوری کرده و در اختیار وکیل خود قرار دهید. همچنین هرگونه اسنادی مانند مکاتبات، نامه‌های الکترونیکی، رسیدها، داده‌های GPS یا سایر اطلاعات را برای اثبات بی گناهی خود باید جمع آوری کنید.

5. اطلاعات تماس شاهد

شما باید لیستی از شاهدان بالقوه در مورد حادثه، اتهامات و قربانی را در اختیار پلیس قرار دهید.

6. تحقیق و بررسی

بعضی اوقات افراد بی گناه تصمیم می‌گیرند در صورت اتهام کمتر به جرم محکومیت، مجازات سختگیرانه و سو ء پیشینه کیفری دائمی، با دادستان توافق کنند. در برخی مواقع این کار اصلاً به نفع شما نیست و باید با وکیل خود مشورت کنید.

7. با شخصی غیر از وکیل صحبت نکنید

در مورد اتهامات خود تا زمانی که وکیل نگرفتید با کسی حتی اعضای خانواده خود صحبت نکنید چون امتیاز خاصی در اثبات بی گناهی شما ندارد.

8. اعترافات یا پذیرش‌های دروغین را درک کنید

بسیاری از افراد بی گناه اعتراف می‌کنند کاری انجام نداده‌اند زیرا معتقدند همکاری آنها با نیروی انتظامی و دادستان بهتر از تلاش‌هایشان برای حفظ بی گناهی است.

اگر به جرمی مرتکب شده‌اید که انجام نداده‌اید اعتراف نکنید و تمرکزتان را روی پاسخ به سؤالات پلیس یا وکیل بگذارید.

9. سوابق تلفن

برای اثبات بی گناهی از سوابق تلفنتان استفاده کنید. اگر دسترسی به داده‌های GPS از طریق تلفن امکان پذیر است می‌توانید ثابت کنید که در زمان ارتکاب جرم در صحنه جنایت نبوده‌اید.

10. بررسی سوابق

برای اثبات اینکه شما فعالیت غیرقانونی خاصی انجام نداده‌اید، می‌توانید از انواع مختلف سوابق از قبیل سوابق اشتغال، سوابق حساب بانکی و سوابق مختلف دیگر برای اثبات بی گناهی خود استفاده کنید.

خلاصه: متأسفانه متهم بودن دروغی به جرمی برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد. این شرایط یک تجربه فوق العاده استرس زا، نگران کننده و آسیب زا برای فرد و اطرافیانتان او به وجود می‌آورد، با این حال با دانستن چند مورد ساده می‌توانید با حفظ آرامش، بی گناهی خود را اثبات کنید.

4.1/5 - (28 امتیاز)
منبع
alllawokeefelawbrowninglonglawwikihowdeatonlawcolumbuscriminalattorneybraybray

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا