کالری مواد غذایی

کالری صد گرم برنج پخته

کالری برنج بسته به نوع برنج و نحوه پخت آن متفاوت است.

تبلیغات

برنج سفید رایج ترین نوع برنج است. سبوس آن جدا شده است که باعث می شود کالری آن بیشتر شود و کربوهیدرات تصفیه شده بیشتری دارد.

کالری صد گرم برنج پخته به نوع برنج و روش پخت آن بستگی دارد:

برنج سفید:

  • آبکش: حدود 130 تا 170 کالری
  • کته: حدود 120 تا 150 کالری

برنج قهوه‌ای:

تبلیغات
  • آبکش: حدود 110 تا 120 کالری
  • کته: حدود 100 تا 110 کالری

نکاتی برای کاهش کالری برنج:

  • از روغن کمتری در پخت برنج استفاده کنید.
  • برنج را به صورت کته بپزید.
  • از برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید استفاده کنید.
  • برنج را با سبزیجات و حبوبات مخلوط کنید تا حجم وعده غذایی خود را افزایش دهید و کالری دریافتی را کاهش دهید.

مثال:

  • یک بشقاب برنج پخته (حدود 150 گرم) حدود 200 تا 250 کالری دارد.
  • اگر به جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید، کالری دریافتی شما حدود 165 تا 180 کالری خواهد بود.
  • اگر به برنج خود سبزیجات بخارپز اضافه کنید، کالری دریافتی شما به 100 تا 150 کالری کاهش خواهد یافت.

نکته:

کالری ذکر شده در بالا تقریبی است و ممکن است به دلیل نوع برنج، روش پخت و سایر عوامل کمی متفاوت باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

تبلیغات

دوره دانلودی آموزش مکالمه عربی لهجه اماراتی (خلیجی: کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل امارات، عمان، قطر، بحرین و کویت) برای مهاجرت، مسافرت، مترجمی و آموزش

مشاهده آموزش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا