انشا

انشا در مورد ضرر های موبایل

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، مجموعه ای از انشاها در مورد ضرر های موبایل و تلفن همراه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا طولانی در مورد ضررهای موبایل و تلفن همراه برای کلاس های هفتم، هشتم، نهم و دهم⭐⭐

تلفن همراه یکی از مهم‌ترین وسایل الکترونیکی است که در زندگی روزمره به آن نیاز داریم. به نظر می‌رسد که آنها ابزارهای ارتباطی تقریباً ضروری در دنیای امروز هستند. اما تلفن همراه معایب زیادی دارد.

بسیاری از مردم تجربه کرده‌اند که وقتی در یک جلسه کاری فوری حضور دارند، ببینند تلفن همراه شخصی شروع به زنگ زدن می‌کند. و این اتفاق در یک جلسه مهم، آزاردهنده و خسته کننده است. همین اتفاق می‌تواند در سینما و مجالس خانوادگی هم رخ دهد.

در حالی که مردم در جاده‌ها رانندگی می‌کنند، ممکن است از موبایل استفاده کنند. و این یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای است.

تلفن‌های همراه تاثیرات منفی بر روی ارتباطات شخصی می‌گذارند. نوجوانان زیادی را دیده‌ایم که با اعضای خانواده خود شام می‌خورند، اما به جای اینکه در گفتگو با آنها شرکت کنند، خود را با تلفن‌های همراه خود مشغول می‌کنند و در رسانه‌های اجتماعی می‌چرخند. به این ترتیب، بسیاری از افراد مهارت‌های مکالمه خود را از دست داده‌اند که آنها را از تعامل با افراد دیگر محدود می‌کند. استفاده از تلفن همراه می‌تواند باعث ایجاد فاصله در روابط نیز شود.

ما هنوز به درستی نمی‌دانیم که دکل‌های تلفن همراه چقدر خطرناک هستند. اما شواهدی وجود دارد که نکاتی را در مورد تومورهای ناشی از تلفن‌های همراه نشان می‌دهد. وقتی به دنبال یافتن مضرات تلفن همراه هستیم، بزرگ‌ترین عیب استفاده از تلفن همراه، آسیب رساندن به سلامتی است.

برخی از تأثیرات منفی تلفن همراه بر سلامتی افراد عبارتند از: آسیب DNA، بی خوابی، سرطان چشم، ناباروری، مشکلات قلبی، خستگی مزمن و غیره. در یک بررسی آماری ثابت شده است که بیش از 90 درصد دانشجویان با تلفن همراه خود می‌خوابند. یا در کنار آن، 70 درصد دانش آموزان گفتند که نمی‌توانند به اندازه کافی بخوابند و 50 درصد گفتند که در طول روز احساس خستگی می‌کنند. استفاده بیش از حد از تلفن همراه می‌تواند باعث سرکوب ملاتونین شود که به مغز هشدار می‌دهد و به کیفیت و کمیت خواب آسیب می‌رساند.

افراد زیادی در این دنیا وجود دارند که از تلفن‌های همراه به عنوان مد استفاده می‌کنند. آن‌ها مدل‌های تلفن همراهی را که به طور مرتب استفاده می‌کنند ارتقا می‌دهند. امروزه تلفن‌های همراه گران هستند و خرید مدل‌های جدید در یک بازه زمانی معین باعث می‌شود پول زیادی خرج کنید.

تلفن‌های همراه حاوی تعداد زیادی عکس و فیلم خصوصی هستند. حفظ حریم خصوصی این عکس‌ها و ویدیوها این روزها سخت‌تر شده است زیرا شرکت‌های سازنده موبایل و اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی‌ها می‌توانند به اطلاعات شما در گوشی دسترسی داشته باشند. هکرها می‌توانند به راحتی موبایل شما را هک کنند و فایل های خصوصی گوشی شما به راحتی به سرقت می‌روند.

پیام‌ها و تماس‌های هرزنامه نیز در مضرات تلفن همراه قرار می‌گیرند. بسیاری از ما تماس‌های فروش ناخواسته یا پیام‌هایی را دریافت می‌کنیم که آزاردهنده و مزاحم هستند. اغلب اوقات، این تماس‌ها شامل تماس‌گیرندگان واقعی نمی‌شوند، بلکه از طریق رایانه و ربات ایجاد می‌شوند. کلاهبرداری های پولساز روز به روز در حال افزایش است و این کلاهبرداری ها اغلب آسیب پذیرترین افراد جامعه ما را هدف قرار می‌دهند.

⭐⭐انشا در مورد ضرر های گوشی برای کلاس اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم⭐⭐

در دنیای علم و فناوری امروز، تلفن همراه برای ما ضروری است. اما استفاده بیش از حد از هر محصولی مضر است. به طور مشابه استفاده بیش از حد از تلفن همراه می‌تواند تأثیرات منفی بر روی ما داشته باشد.

وقتی به طور مداوم از تلفن همراه استفاده می‌کنیم، به تلفن همراه معتاد می‌شویم. اعتیاد به تلفن همراه می‌تواند باعث اختلالات روانی مختلفی در بدن انسان شود. انزوا در جامعه و مردم به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه است.

تلفن‌های همراه یکی از دلایل اصلی هدر دادن وقت ارزشمند ما هستند. بیشتر دانش آموزان مدارس، دانشگاه‌ها و نوجوانان تحت تأثیر اتلاف وقت به دلیل استفاده بیش از حد از تلفن همراه هستند. آن‌ها زمان زیادی را صرف استفاده از تلفن همراه برای انجام بازی‌های ویدیویی، چت کردن، تماشای فیلم می‌کنند و در نتیجه زمان گرانبهای خود را تلف می‌کنند.

علاوه بر این معایب، تلفن‌های همراه باعث هزینه‌های بیش از حد، مزاحمت‌های سایبری، از دست دادن تحصیل، دوری از اقوام و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

4.3/5 - (65 امتیاز)
منبع
aplustopper

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا