پوست و مو

برای شادابی پوست صورت چه کنیم

تا حالا شده همکارتون که آشنایی کمی باهاتون داره یا کاملاً باهاتون غریبه است بهتون بگه چقدر خسته به نظر می‌رسید؟ اون لحظه می‌خواهید با مشت بزنید تو صورتش! اصولاً کسانی که شب دیر به رختخواب می‌روند روز بعد خسته و خواب آلود بنظر می‌رسند. در اینجا روشهایی ارائه می‌دهیم برای اینکه شاد و سرزنده بنظر برسید و دیگر هیچ وقت این عبارت آزاردهنده را نشنوید:

توصیه های موثر برای از بین بردن خستگی صورت

پوستتان را تقویت کنید

مسلماً هیچ‌کس از دیدن چهره پژمرده و خسته شما در میهمانی لذت نمی‌برد. برای شاداب کردن چهره‌تان باید به محض بازگشتن از محل کار پوستتان را تقویت کنید. برای این کار بعد از تمیز شستن پوست از بخور کمک بگیرید. اگر این امکان را ندارید، حوله‌ای را با آب گرم مرطوب کنید و چند دقیقه‌ای روی پوست صورتتان بیندازید.

آبرسانی فراموش نشود

برای داشتن صورتی شاداب باید به اندازه کافی به پوستتان آب برسانید. حداقل یک بار در روز از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. شب بهترین زمان برای این کار است. صورتتان را بشویید تا از آلودگی‌ها پاک شود و قبل از خواب از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا آبرسانی به پوست باعث قوام بهتر آن شود.

روی آرایش دوباره آرایش نکنید

یکی از کارهای اشتباهی که خانم‌ها انجام می‌دهند این است که روی همان آرایشی که داشته‌اند دوباره آرایش می‌کنند. اگر می‌خواهید خستگی از روی صورتتان پاک شود، آرایشتان را بشویید و دوباره زیرسازی کرده و آرایش کنید. قبل از خواب هم فراموش نکنید آرایش را از روی صورتتان پاک کنید زیرا ترکیبات سمی مواد آرایشی در طول خواب جذب پوست می‌شود.

شادبی پوست صورتراهکارهایی برای شادابی پوست صورت

درست آرایش کنید

اگر زیر چشمانتان کبود است، همیشه خسته به نظر می‌رسید. برای از بین بردن این حس از کرم‌های ضدسیاهی دور چشم کمک بگیرید. از این کرم در گوشه‌های پلک و زیر چشم استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را روی نواحی‌ای که جوش‌زده یا لک دارد هم بزنید. روی این کرم از کرم پودر استفاده کنید. بهترین رنگ برای کرم پودر، رنگی نزدیک به رنگ پوست خودتان است. کمی به کرم پودرتان رنگ هلویی بیفزایید تا پوستتان شاداب‌تر شود.

مراقب اشعه‌های ماورای بنفش خورشید باشید

قبل از خروج از خانه استفاده از کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی بزرگ که دور چشمانتان را بپوشاند از یاد نبرید. این کار از بروز خستگی در چهره پیشگیری می‌کند.

موهایتان را آراسته کنید

اگر چهره خسته‌ای دارید، حداقل به موهایتان برسید تا ظاهرتان دوچندان خسته به نظر نرسد. مدل موهای پریشان، شما را خسته‌تر نشان می‌دهد. موهایتان را حالت جمع بپیچید. کمی سشوار کشیدن نیز از خستگی چهره می‌کاهد.

به تغذیه‌تان برسید

برای اینکه حس خستگی را از چهره پاک کنید فقط به آرایش بسنده نکنید و به تغذیه‌تان هم برسید. کاهش مصرف چربی و مصرف بیشتر ویتامین C می‌تواند مفید باشد. قبل از رفتن به میهمانی یک لیوان آب مرکبات، بروکلی، کیوی یا حتی یک شربت آبلیمو بنوشید.

چای یا قهوه بنوشید

این نوشیدنی‌های ضدخستگی صورت را شاداب می‌کنند و انرژی شما را افزایش می‌دهند. کافئین موجود در چای و قهوه ماده ضدخستگی طبیعی است.

از عسل کمک بگیرید

اگر معمولاً شب‌ها چهره خسته‌ای دارید، 2 تا 3 بار در هفته روی پوستتان عسل بزنید و نیم ساعت به آن فرصت دهید تا اثر کند. بعد صورتتان را با آب ملایم بشویید.

استرستان را کم کنید

احساسات درونی بر ظاهر هم تاثیرگذارند. یک روز کاری سخت و پراسترس باعث ترشح بیشتر کورتیزول می‌شود که تخریب‌کننده کلاژن است و از ترشح ملاتونین که آنتی‌اکسیدانی قوی و ترمیم‌کننده سلولی است، پیشگیری می‌کند. تاثیرات مخرب استرس بر پوست در 45 سالگی بیش از 25 سالگی است. پس مراقب باشید.

به رنگ سایه چشم دقت کنید

برای اینکه صورتتان شاداب‌تر به نظر برسد باید از سایه چشم روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره شما را خسته‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های طلایی، برنز، نارنجی، بنفش و حتی قهوه‌ای روشن مناسب‌تر است. آرایش اسموکی یا سایه چشم بنفش تیره یا آبی چهره را خسته نشان می‌دهد.

کمی استراحت کنید

کافی است یک شب خوب نخوابید تا فردای آن روز خسته و کسل به نظر برسید. اگر می‌خواهید صورت درخشان و شادابی داشته باشید، سعی کنید شب قبل از میهمانی 8-7 ساعت بخوابید و اگر فرصت دارید قبل از رفتن به میهمانی کمی دراز بکشید و آرام شوید.

نکات مهم برای از بین بردن خستی صورت

موهای خود را به سمت بالا جمع کنید و ببندید

این کار باعث می‌شود که صورت شما کمی به سمت بالا کشیده شود و چهره شما را بازتر نشان دهد.

از رژ لب صورتی براق استفاده کنید

این کار هم به چهره شما رنگ می‌دهد و هم باعث می‌شود که چشمان خسته شما کمتر در نظر اطرافیان جلب توجه کند.

برای از بین بردن خستگی صورت از دوش آب ولرم استفاده کنید

حمام کردن با آب ولرم در صبح باعث می‌شود که خون در زیر پوست شما جریان یابد و شادابی به پوست شما باز گردد. چند قطره‌ای لیمو و روغن زیتون را به آبی که در ان چند تکه یخ انداخته‌اید بیفزایید. یک تکه یخ را بر روی صورت خود حرکت دهید، درابتدا سرمای آن زیاد است ولی پوست شما به آن عادت خواهد کرد. سرمای یخ پف صورت شما را کاهش می‌دهد، همچنین اسید سیتریک موجود در آب لیمو باعث سفت شدن پوست شما می‌شود و روغن زیتون به رطوبت پوست شما می‌افزاید.

از سایه‌هایی استفاده کنید که قرمزی چشم شما را کمتر نشان دهد

از مداد چشم تیره در قسمت داخلی پلک بالایی استفاده کنید، این کار قسمت سفیدی چشم شما را براق‌تر نشان می‌دهد. از مداد چشم روشن در قسمت داخلی پلک پایین خود استفاده کنید.

یک تکه پارچه نخی را در درون قهوه‌ای که کاملاً دم کشیده است فرو ببرید و آنرا به آرامی در زیر چشمهایتان فشار دهید

این کار باعث می‌شود که پف و گودی دور چشم از بین برود. کافئین موجود در قهوه باعث می‌شود هاله سیاه ریگ دور چشم کمرنگ شود و از پف دور چشم نیز می‌کاهد.

شادبی پوست صورتبرای شادابی پوست چه بخوریم

 از مصرف غذاهای شور خودداری کنید

سدیم زیاد باعث پف کردن صورت شما می‌شود. از مصرف انواه سس‌ها بپرهیزید زیرا اکثر انها پرچرب‌اند و طعم نمک را به خود جذب می‌کنند در نتیجه شما نمی‌توانید طعم شوری آن را حس کنید.

از ریمل استفاده کنید

سعی کنید حالت قشنگی به مژه‌های پلک بالایی بدهید. چشمانی که خسته هستند احتیاجی به مداد تیره در پلک پایین ندارند.

از رنگهای شاد در انتخاب لباس استفاده کنید

رنگ‌های شاد چهره شما را بازتر نشان می‌دهد. رنگ‌های تیره بخصوص رنگ مشکی چهره شما را رنگ پریده‌تر می‌کند. روسری یا شال صورتی سر کنید تا چهره شما پر حرارت و شاداب بنظر رسد.

از سایه پررنگ در گوشه چشم استفاده کنید

این قسمت بطور طبیعی تیره بنظر می‌رسد. وقتی از سایه‌های پررنگ در این قسمت استفاده می‌کنید باعث می‌شود که چشم شما براق‌تر بنظر رسد.

وسائل زینتی 

از وسائل زینتی براق و درخشان استفاده کنید زیرا شما را سرزنده و سرحال نشان می‌دهد.

از سایه‌های مایل به قرمز استفاده نکنید.

سایه‌هایی که ته رنگ قرمز دارند مثل قهوه‌ای باعث می‌شود که سرخی چشمان شما بیشتر جلوه کند. از سایه‌های سرد استفاده کنید.

برای از بین بردن خستگی صورت طرز خوابیدنتان را تغییر دهید

هیچوقت بروی صورت نخوابید. این کار پف صورت را زیاد می‌کند و باعث می‌شود چهره شما بیشتر خسته و خواب آلود بنظر رسد. بصورت وارونه بخوابید طوریکه سر شما پایین‌تر از بدن و پاهایتان قرار گیرد. این کار باعث می‌شود که خون در صورت شما جریان یابد و صورتی گلگون و سرحال داشته باشید.

 برای از بین بردن خستگی صورت برنزه کنید

بعضی اوقات که صورت شما بی روح است احتیاج به این دارید که رنگ و جلوه تازه‌ای به آن ببخشید. می‌توانید از برنزه کردن استفاده کنید. بخصوص در ناحیه گونه‌ها بیشتر از آن استفاده کنید زیرا جلوه بیشتری دارد.

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
beytootealodoctor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا