روانشناسی

چگونه خود را هیپنوتیزم کنیم؟ آموزش خود هیپنوتیزم درمانی در منزل

هیپنوتیزم یک روش درمانی برای حل بسیاری از مشکلات است که در آن شخص باید ذهن خود را از کلیه افکار انحرافی خالی و پاک کند. همچنین شخص باید به اصالت علمی هیپنوتیزم و قابلیت عملی هیپنوتیزور اعتقاد و ایمان داشته و به‌اندازه کافی قدرت تمرکز و تصور پیدا کند..

روش انجام هیپنوتیزم

اگر می‌خواهید خود هیپنوتیزم انجام دهید (نگران نباشید! همه‌چیز امن است)، کافی است یک جسم کوچک را برداشته و آن را به نخ ببندید تا چیزی مشابه پاندول بسازید.

حال آن را از بالاگرفته و به سمت چپ و راست نوسان دهید. روی پاندول تمرکز کنید و حین اینکه در حال تاب خوردن به چپ و راست است، تصور کنید که آنشی کوچک، بجای نوسان در جهت چپ و راست، در حال انجام یک نوسان دایره‌ای است.

پس از لحظاتی، خواهید دید که شی‌ء به‌صورت دایره‌ای در حال نوسان است درحالی‌که شما این کار را به‌صورت عمدی انجام ندادید. چیزی که اینجا رخ داد، این است که شما با دادن فرمان‌هایی به ضمیر ناخودآگاه خود، باعث شدید که عضلاتتان بدون اینکه بدانید و حس کنید، در جهتی حرکت کند که حرکت دایره‌ای‌ای ایجاد شود. تبریک عرض می‌کنیم! شما اولین آزمایش ساده‌ی خود هیپنوتیزم را انجام دادید.

فرآیند خودهیپنوتیزم، مشابه آزمایشی است که انجام دادیم. با این تفاوت که شما به حالت ریلکسیشن عمیق‌تری فرو خواهید رفت (حالتی که ضمیر خودآگاه شما تقریباً به خواب‌رفته و ضمیر ناخودآگاه غلبه خواهد داشت) درحالی‌که شما هیپنوتیزم را انجام می‌دهید. با ادامه مطلب همراه شوید تا مراحل انجام یک فرآیند خود هیپنوتیزم واقعی و ساده را فراگیرید.

مقاله پیشنهادی:  چگونه در هر شرایطی خونسردی خود راحفظ کنیم؟

مراحل خود هیپنوتیزم

  1. به‌جایی بروید که بتوانید تنها باشید و کسی نیز مزاحمتان نشود.
  2. روی یک تخت یا مبل راحت، به پشت دراز بکشید.
  3. چشم‌هایتان را بسته و شروع به تنفس عمیق کنید. هرچقدر تنفس شما عمیق‌تر باشد، در انجام خود هیپنوتیزم موفق‌تر خواهید بود.
  4. تمرکز روی هرکدام از اعضای بدن را آغاز کرده و هر بخش از بدن را در حالت آرامش و ریلکس تصور کنید. می‌توانید یک هاله نورانی آبی را تصور کنید که در بدن شما در گردش بوده و با عبور آن از اطراف اعضای بدنتان، آن‌ها را ریلکس می‌کند. مثلاً روی دست راست تمرکز کرده و سپس عضلات آن را شل کرده و همه توجه خود را معطوف به حس آرامش حاصل از آن کنید. شما می‌توانید از عبارات و تلقین‌هایی نظیر “آرام” یا “من اکنون در حال آرام شدن هستم”، برای کمک به خود استفاده کنید. به همین شکل، تمرکز خود را روی اعضای دیگر برده و همه بدن خود را آرام و ریلکس کنید و نهایتاً به تصور همه بدن خود، به‌صورت ریلکس و آرام بپردازید درحالی‌که توده آبی همه آن را در برگرفته است و حس خارق‌العاده‌ای دارید.
  5. شما می‌توانید آن‌قدر این عملیات را انجام دهید که واقعاً حس کنید در حال به خواب رفتن هستید.
  6. حال تصور کنید که یک بالن هلیوم به دست راست شما گره‌زده شده و می‌خواهد آن را به سمت بالا بکشد. تصور کنید این بالن آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند دست راست شمارا تماماً بالا بکشد.
  7. اگر تمرکز را به‌صورت صحیح انجام داده و به‌خوبی تخیل خود را با همه جزییات به‌کارانداخته باشید، کم‌کم دست راست شما بالا خواهد آمد.
مقاله پیشنهادی:  خودکشی در ایران؛ علل و جلوگیری از خودکشی خود یا دیگران

خودهیپنوتیزم برای تغییر باورها و ایجاد تغییرات

حال شما می‌توانید خود را هیپنوتیزم کنید تا بتوانید آهسته‌آهسته باورهای خود را تغییر دهید. برای مثال، اگر برای یک پرزنتیشن و یا سخنرانی گروهی استرس و نگرانی دارید، می‌توانید خود را در حال سخنرانی تصور کنید درحالی‌که کاملاً با اعتمادبه‌نفس هستید.

تصور کردن عکس‌ها، یکی از قوی‌ترین تلقین‌هاست. اگر در ذهن خود، خود را چندین بار در حال سخنرانی کردن با اعتمادبه‌نفس کامل تصور کنید، کم‌کم می‌توانید در زندگی واقعی نیز همین کار را کرده و در سخنرانی موردنظر باقدرت ظاهر شوید.

توصیه دیگر ما این است که صدای خود را ضبط کرده و پس‌ازآن، با صدای خود مراحل ریلکسیشن و تلقین‌ها را داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید حین انجام خود هیپنوتیزم، تمرکز بیشتری داشته باشید.

کاربردهای دیگر خود هیپنوتیزم

شما می‌توانید تقریباً هر رفتار نامطلوب خود را با خود هیپنوتیزم، اصلاح کنید و کنار بگذارید. کافی است به‌صورت مداوم، ضمیر ناخودآگاه خود را آموزش دهید که تصویر نهایی مطلوب چگونه است و آن را مدام تصور کنید. شما می‌توانید از خود هیپنوتیزم برای افزایش سرعت یادگیری، افزایش سرعت درمان و بهبودی (مثلاً سرماخوردگی‌ها)، جبران کمبود خواب و کسب نشاط و یا افزایش انگیزه خود برای رسیدن به هدف و غیره استفاده کنید. مثلاً یک ورزشکار می‌تواند با تصور کردن اینکه وزنه‌های سنگین‌تری را بلند می‌کند، سرعت پیشرفت خود را افزایش دهد. درواقع با این کار، ضمیر ناخودآگاه یاد می‌گیرد که دستوری که به او دادید را عملی کرده و کم‌کم آن را به واقعیت تبدیل کند.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی + فایل صوتی دوره + برنامه تمرینی + آموزش تصویری تمرینات + موسیقی تراپی + پشتیبانی 35 روزه

اطلاعات بیشتر
منبع
unlimitedpowertebnaگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا