سلامت جنسی

درمان زگیل تناسلی با سریعترین روش ممکن بدون عارضه

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های پوستی مقاربتی است که از طریق تماس پوستی از فرد بیمار منتقل می‌شود. زگیل‌های تناسلی دانه‌های کلم مانندی هستند که سطح پوست را در قسمت‌های دستگاه تناسلی و کشاله ران را می‌پوشانند. اگر خودتان یا عزیزان‌تان به این بیماری مبتلا شده‌اید، باید هر چه سریع‌تر درمان خود را شروع کنید. چرا که عوارض ناشی از این بیماری ممکن است عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری را برای شما به وجود آورد. در بدترین شرایط، درمان نکردن اینن بیماری پوستی، ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم و دستگاه تناسلی را افزایش می‌دهد.

درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های جنسی خطرناک اما قابل‌درمان است. راه‌های مختلفی برای درمان این بیماری واگیردار وجود دارد. در صورتی که متوجه علائم این بیماری در خود شدید و اطمینان دارید که به ویروس اچ پی وی مبتلا شده‌اید، آرامش خود را حفظ کنید.

شما باید در اولین فرصت به یک دکتر متخصص عفونی، ارولوژی یا دکتر متخصص زنان مراجعه کنید. اگر ‌به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارید، می‌توانید به صورت تلفنی از یک متخصص مشورت بگیرید.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که زمان مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها در درمان زگیل تناسلی محسوب می‌شود. اگر در مراحل اولیه این بیماری به پزشک مراجعه کنید، مراحل درمان شما بسیار راحت‌تر پیش خواهد رفت. پس خجالت را کنار بگذارید و در اولین فرصت به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنید. روش‌های درمان این بیماری بسیار متداول است و پزشک نسبت به اندازه و محل ایجاد زگیل، نوع درمان بیماری را مشخص می‌کند. در ادامه برخی از متداول‌ترین شیوه‌های درمان بیماری ویروسی اچ پی وی عبارتند از:

درمان با لیزر

درمان با لیزر یکی از متداول‌ترین روش‌های درمان زگیل تناسلی است که ظاهر پوست شما را بهبود می‌دهد. با این حال بسیاری از بیماران، ترجیح می‌دهند هر چه سریع‌تر زائده‌ها را از روی پوست خود حذف کنند.

درمان زگیل تناسلی با سریعترین روش ممکن بدون عارضه

درمان زگیل تناسلی با واکسن

یکی دیگر از روش‌ های پیشگیری و درمان زگیل‌های تناسلی، استفاده از واکسن است. واکسن گارداسیل که برای این بیماری استفاده می‌شود، با تولید آنتی بادی مانع از آلوده شدن سلول‌های پوستی به ویروس زگیل تناسلی می‌شود.

درمان زگیل تناسلی با پماد

یکی دیگر از روش‌های درمان زگیل تناسلی استفاده از پماد پودوفیلین است. این پماد یک داروی موضعی مخصوص پوست با ترکیب گیاهی Mayapple (مهرگیاه) می‌باشد. این روش درمانی زمانی تجویز می‌شود که ناحیه بیرونی آلت تناسلی مردانه و زنانه یا بخش بیرونی ناحیه بین مقعد و دستگاه تناسلی درگیر باشد.

داروی خوراکی برای درمان زگیل تناسلی

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب روش درمان، موثر بودن آن و برطرف کردن ریشه‌ای مشکل است. معمولا پزشکان متخصص برای درمان زگیل‌های تناسلی، از داروهای خوراکی استفاده می‌کنند. قرص کینوکو پلاتینیوم یکی از موثرترین داروهای خوراکی برای درمان قطعی این بیماری به حساب می‌آید. استفاده از این داروی خوراکی باعث حذف ویروس HPV که عامل ایجاد زگیل در نواحی تناسلی است، خواهد شد. مورد دیگه‌ای که پزشک‌ها این دارو را تجویز می‌کنند، کاهش یا کنترل خارش و درد در موارد مبتلا به ویروس HPV است. شرکت تولید کننده این دارو کمپانی آمریکایی Quality Of Life است که قرص‌های کینو کو AHCC را در دوزهای مختلفی تولید می‌کند.

درمان زگیل تناسلی با سریعترین روش ممکن بدون عارضه

درمان زگیل تناسلی با جراحی

جراحی آخرین روش درمانی برای این بیماری است که در صورت موثر نبودن روش‌های دیگر انجام می‌شود.

درمان خانگی زگیل تناسلی

خیلی از افراد برای درمان بیماری‌های خود، ابتدا به سراغ پیدا کردن روش‌های درمانی خانگی می‌روند. توجه داشته باشید که روش‌های خانگی درمان زگیل‌های تناسلی را نمی‌توان به عنوان روش قطعی به حساب آورد. با این حال برای تسکن درد و خارش موضعی می‌توانید از نوع روش‌های درمانی استفاده کنید.

مصرف سبزیجات، آلوئه ورا، چای سبز، پیاز، زردچوبه و عصاره آناناس اثرات خوبی در کاهش درد و خارش پوستی شما خواهند داشت. همچنین برای کاهش خارش پوست‌تان، می‌توانید از یک پنبه آغشته به سرکه سیب به صورت موضعی استفاده کنید. نکته مهمی که در مورد استفاده از روش‌های خانگی این است که نباید مصرف آن‌ها را به صورت خودسرانه انجام دهید. چرا که ممکن است زائده‌های پوستی این بیماری در سطح پوست شما پخش شوند و شما را به دردسر بیاندازند.

بهترین و سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی

تا این جا روش‌های مختلفی را برای درمان این بیماری به شما معرفی کردیم، اما بهترین روش درمان زگیل‌های تناسلی کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین راه برای درمان این بیماری روشی است در آن ریشه زوائد پوستی بیمار از بین برود.

یکی از بهترین روش‌های ریشه کن کردن زگیل تناسلی، استفاده از داروی کینوکو پلاتینیوم است که ویروس این بیماری را از بین می‌برد. در واقع شما با این روش می‌توانید مطمئن باشید که احتمال بازگشت زائده‌های پوستی‌تان به صفر خواهد رسید. در حالی که استفاده از روش‌های درمانی دیگر برای این بیماری، صرفا باعث بهبود ظاهر پوست و رفع موقتی زائده‌ها می‌شود. نکته‌ای که در مورد روش‌های به جز درمان دارویی باید به شما بگوییم این است که ویروس HPV در بدن باقی مانده و مجددا عود خواهد کرد.

جمع‌بندی

زگیل تناسلی یا بیماری ویروسی HPV یکی از بیماری‌های واگیردار پوستی است که از طریق تماس پوستی و رابطه جنسی منتقل می‌شود. مهم‌ترین کاری که برای بهبود بیمار باید انجام شود، سرعت در شروع دوره درمان است. درمان این بیماری با توجه به نوع و شدت زائده‌های پوستی و همچنین ناحیه درگیری، می‌تواند متفاوت باشد. معمولا پزشک‌ها روش‌های درمانی مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند که بهترین و سریع‌ترین آن‌ها مصرف داروهایی همچون کینوکو پلاتینیوم است. برای خرید قرص کینوکو پلاتینیوم می‌توانید آن را از شرکت معتبر فرازطب که نمایندگی فروش کمپانی‌های معتبر دارویی آمریکایی و اروپایی در ایران است، تهیه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا