پوست و مو

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

برای محافظت از پوست و جلوگیری از ایجاد لکه‌ها و چین‌وچروک بر روی پوست باید مراقبت از پوست را جدی بگیریم. یکی از مهم‌ترین نکات برای محافظت از پوست استفاده از ضد آفتاب است. نحوه‌ی صحیح مصرف ضد آفتاب نقش مهمی در تأثیرگذاری آن برای محافظت از پوست دارد. در این مطلب شما را با نکات مهم استفاده از ضد آفتاب آشنا می‌کنیم.

ضد آفتاب مناسب چه خصوصیاتی دارد؟

رده‌های زیادی از کرم‌های ضد آفتاب با SPF (یا فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای ۵۰ وجود دارد که اساساً نشان می‌دهند شما چه مدتی می‌توانید بدون سوختگی، در معرض آفتاب قرار بگیرید. برای مثال، SPF 15 نشان‌دهنده‌ی این است که تا ۱۵ بار در برابر سوختگی از پوستتان محافظت می‌کند. وقتی این عدد از ۵۰ بالاتر می‌رود، دیگر این قانون صدق نمی‌کند. پس SPF 30 تا 50 به‌اندازه کافی مناسب است.

 نحوه درست مصرف کردن ضد آفتاب

آموزش زدن کرم ضد آفتاب

  1. ضد آفتاب یعنی هر بار به میزان 2 بند انگشت بر روی کل صورت بمالیم.
  2. حتماً حتماً هر دو ساعت یک‌بار آن را تمدید کنیم.
  3. در روزهای ابری ضد آفتاب را فراموش نکنیم.
  4. اگر می‌خواهیم کرم دیگری همراه با ضد آفتاب مصرف کنیم، مثلاً یک مرطوب‌کننده هم بزنیم، ضد آفتاب آخرین کرمی باشد که می‌زنید.
  5. بیست دقیقه قبل از خروج از منزل ضد آفتاب را بزنیم نه اینکه دو دقیقه مانده به خارج شدن از خانه یادمان بیفتد که ضد آفتاب نزدیم و آن موقع بزنیم.
  6. زیر نور لامپ‌های مهتابی هم ضد آفتاب بزنیم. البته لامپ‌های کم‌مصرف محافظت بیشتری دارند به‌شرط آنکه چینی و بی‌کیفیت نباشد.
  7. باید مطمئن شوید که تمام مناطق در معرض نور آفتاب را پوشش داده‌اید. حواستان به پشت گردن، شانه‌ها، قفسه سینه، گوش و حتی دست‌هایتان باشد!

مهم: لب‌ها نیز می‌توانند قربانی اثر آفتاب بشوند و آفتاب‌سوختگی لب‌ها، جهنم خاص خودش است! پس از آن‌ها هم با یک بالم لب حاوی SPF محافظت کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
alodoctorگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا