گردشگری

آیا کشور زیمبابوه برای مسافرت امن است؟ + نکات ایمنی

زیمبابوه چقدر برای سفر ایمن است؟

زیمبابوه کشوری محصور در خشکی است و از جنوب با آفریقای جنوبی، از جنوب غربی با بوتسوانا، از شمال غربی با زامبیا و از شرق و شمال با موزامبیک هم مرز است. ویژگی‌های این کشور خیره کننده آن را به عنوان مقصد اصلی گردشگری تبدیل کرده است، آبشارهای ویکتوریا یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری و عجایب طبیعی در کل جهان است و همین باعث رونق گردشگری در زیمبابوه شده است.

تبلیغات

به جز آبشارهای ویکتوریا، مقاصد گردشگری دیگری مانند پارک ملی هوانگه، پارک ملی گونارژو، پارک ملی استخرهای مانا، پارک ملی Matobo Hills و پارک ملی ماتوسادونا وجود دارد که بسیار شگفت انگیز است. شرق این کشور مکانی مناسب برای پیاده روی و ماهیگیری است و غرب آن به سنگهای گرانیتی معروف است. اگر می‌خواهید بدانید زیمبابوه چقدر برای سفر ایمن است ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بررسی ایمن بودن زیمبابوه

همانند بسیاری از کشورهای جهان سوم، سرقت و قاچاق در زیمبابوه نسبتاً معمول است به ویژه تنهایی پیاده روی کردن یا رانندگی در شب. اگر با تور مسافرتی سفر می‌کنید، خطرات ایمنی بسیار ناچیز است. در بیشتر موارد زیمبابوه کشوری امن برای بازدید است. با این حال میزان بسیار بالایی از جرائم سبک دارد.

1. خطر حمل و نقل و تاکسی

وسیله حمل و نقل در زیمبابوه محدود و قابل اعتماد نیست به همین دلیل رانندگی در زیمبابوه توصیه نمی‌شود. تاکسی‌ها نیز بسیار گران هستند.

2. خطر جیب بری

جیب بری در زیمبابوه اتفاق روزمره است بنابراین باید بسیار مراقب اشیا قیمتی خود باشید و هرگز پولی را در کیف و جیبتان حمل نکنید.

تبلیغات

3. ریسک فاجعه‌های طبیعی

بزرگ‌ترین خطر در زیمبابوه سیل‌هایی است که باعث کشته شدن و بی خانمان شدن افراد زیادی میشود.

4. خطر کلاهبرداری

کلاهبرداری اتفاقی روزمره در این کشور است. اغلب کلاهبرداران از توریست‌ها کلاه برداری می‌کنند.

5. خطر مسافران زن

زیمبابوه ناامن‌ترین مکان برای توریست‌های خانم است. اگر به تنهایی سفر می‌کنید حتماً از تردد در خیابان‌های دورافتاده، چه در روز و چه در شب خودداری کنید و در انظار عمومی پولتان را نشان ندهید و همیشه مراقب خطرات احتمالی باشید.

نکات ایمنی در شهرهای زیمبابوه

مناطق مرکزی شهرهای بزرگ مانند ژوهانسبورگ، کیپ تاون، هراره، آبشارهای ویکتوریا، لیوینگستون، ویندهوک و ماپوتو بیشترین جرم و جنایت را دارند و بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • مخصوصاً در شب در مکانهای ظاهراً خلوت تنها راه نروید. هر جا که ممکن است با گروه قدم بزنید و مواظب جیب برها و کیف قاپ‌ها باشید.
  • از جواهرات و ساعتهای گران قیمت خود استفاده نکنید و در شهرهای بزرگ دوربین به همراه خود نداشته باشید.
  • فقط پول نقد برای یک روز به همراه داشته و بقیه پول، گذرنامه و کارت‌های بانکی خود را در صندوق امانات هتل بگذارید.
  • از چند صفحه اول گذرنامه، ویزا و بلیط هواپیما، یک فتوکپی جدا تهیه کنید.
  • مراقب سارقانی باشید که به عنوان افسر پلیس ظاهر می‌شوند.
  • از افرادی که با داستان‌های غم انگیز از شما پول طلب می‌کنند دوری کنید.
  • هنگام مسافرت با اتوبوس، کیف خود را زیر صندلی نگذارید.
  • هنگام رانندگی در شهرها همیشه درهای اتومبیل را قفل کنید و پنجره‌ها را ببندید و چمدان‌ها را در جایی که قابل مشاهده نیست در صندوق عقب قرار دهید اگر کسی می‌خواهد با شما صحبت کند، پنجره ماشین را فقط به اندازه ارتباط با او پایین دهید.
  • از ساختمانهای دولتی یا نظامی در زیمبابوه عکس نگیرید.

ایمنی در جاده‌های زیمبابوه

هنگام رانندگی در آفریقا چند قانون ساده زیر را در نظر بگیرید:

تبلیغات
  • با احتیاط و به آرامی رانندگی کنید (سرعت باعث مرگ می‌شود)، به یاد داشته باشید حیوانات و انسان‌ها در هر زمان اغلب جلوی شما از جاده عبور می‌کنند بنابراین همیشه کمربند ایمنی ببندید.
  • در هنگام رانندگی در شهرهای بزرگ درب و پنجره‌ها را قفل کنید.
  • در هیچ رودخانه یا دریاچه‌ای شنا نکنید زیرا بیشتر آنها تمساح و اسب آبی دارند.
  • هرگز به حیوانات غذا ندهید.

زیمبابوه واقعاً چقدر ایمن است؟

زیمبابوه تا حدودی برای گردشگران امن است اما به دلیل شرایط بد اقتصادی بسیاری از افراد به سرقت‌های کوچک و بزرگ در مراکز شهری و مناطق توریستی روی آورده‌اند.

به خاطر داشته باشید هنگام گشت و گذار در این کشور بسیاری از گردشگران دقیقاً در مناطقی که مورد توجه گردشگران است با مشکلاتی روبرو می‌شوند: به عنوان مثال، بسیاری از گردشگران هنگام بازدید از پارک‌های ملی مورد سرقت و حتی کشته شدن قرار گرفته‌اند.

توصیه می‌شود همیشه به صورت گروهی و ترجیحاً با تور به آن کشور سفر کنید. در شب از حضور در خیابان خودداری کنید زیرا ممکن است مورد هدف مجرمان قرار بگیرید. توجه داشته باشید بسیاری از جنایات در جاده‌ها اتفاق می افتد و سرقت از وسایل نقلیه معمول است.

4.2/5 - (4 امتیاز)

تبلیغات

منبع
zimfieldguidetravelsafe-abroad

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا