انشا

انشا در مورد احترام به پدر و مادر

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد احترام به پدر و مادر برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد احترام به پدر و مادر⭐⭐

مقدمه:
من معتقدم بچه ها همیشه باید به والدین خود احترام بگذارند. نشان دادن احترام به والدین در زندگی روزمره به ما این توانایی را می دهد که با هر فردی که ملاقات می کنیم با مهربانی و تحسین رفتار کنیم. کودکی که به خود این اجازه را دهد که به والدین خود بی احترامی کند، برای هیچ کسی احترام واقعی قائل نخواهد شد.

بعضی از کودکان امروزی تصور می کنند که هر چیزی که هوس میکنند والدینشان باید آن را فراهم کنند. هر کودکی باید بداند که والدین مسئولیت ها و سختی های بیشتری دارند که او نمی تواند آن ها را ببیند. آنها تمام تلاش خود را برای حمایت از خانواده خود می کنند و نمیخواهند که فرزندشان باعث ایجاد استرس اضافی در زندگی روزمره آنها شود.

وقتی می‌بینم دوستانم با پدر و مادرشان رفتار خوبی ندارند، به خودم یادآوری می کنم که باید تمام تلاشم را بکنم تا هرگز به این شکل با پدر و مادرم رفتار نکنم. من درس هایی را که والدینم به من آموخته اند را در ذهنم بخاطر سپرده ام و می دانم که تا آخر عمر از آنها پیروی خواهم کرد. من به خودم یاد داده ام که با دیگران مهربان باشم و از استرس های دوران بزرگسالی آگاه باشم و همیشه سعی کنم خیرخواه باشم.

همه ما بچه ها، صرف نظر از سن و سالی که داریم، باید سعی کنیم در زندگی مان نسبت به والدین و بزرگسالان خود خوش رفتار و مهربان باشیم. ما باید سعی کنیم در خانه همیشه دستمان دراز نباشد و کمی از باری که روی دوش پدر و مادرمان است را روی دوش خود بکشیم. بالاخره ما هم بزرگسال خواهیم شد و در این موضعیت قرار خواهیم گرفت.

نتیجه گیری:
مراقب والدین خود باشید و محبتی را که سزاوار آن هستند را به آنها روا دارید. سعی کنید فردی محترم در جامعه باشید و مسئولیت هایی را که والدینتان سعی در آموزش به شما داشته اند به عهده بگیرید. اولین قدم برای مهربانی باید محبتی باشد که به والدین خود خواهید داشت.

⭐⭐انشا دوم در مورد احترام به پدر و مادر⭐⭐

احترام یک فضیلت جهانی است. احترام به یکدیگر باعث بهبود روابط بین همدیگر میشود. در خانواده دلایل مختلفی وجود دارد که چرا فرزندان باید به والدین خود احترام بگذارند. کودکان باید هر روز به والدین خود احترام بگذارند و برای آن ها ارزش قائل شوند.

والدین روی خیلی از نیازهای خود چشم میبندند تا مطمئن شوند که فرزندانشان زندگی خوب و مساعدی دارند. حتی والدین حاضرند مسئولیت اشتباهات فرزندان خود را بپذیرند تا به فرزندشان آسیبی وارد نشود. از این رو فرزندان باید به والدین خود احترام بگذارند. والدین زحمت نظارت و رسیدگی بر فرزندان خود را می کشند. والدین در تمام طول زندگی خود، حتی زمانی که به بزرگسالی رسیده اند، شب و روزشان را با فکر به رفاه فرزندانشان می گذرانند.

زمانی که ما به سن نوجوانی می رسیم و احساس درماندگی می کنیم، والدین همیشه تشویق کننده، آرامش بخش و مراقب ما هستند، علاوه بر این، محبتشان بدون قید و شرط و دائمی است. پدر و مادر همیشه رفتار نادرست فرزندشان را به راحتی میبخشند اما این باعث نمیشود که ما به خود این اجازه را بدهیم تا دل آن ها را از خود برنجانیم.

احترام به پدر و مادر این نیست که سخنان آن ها را از یک گوش بشنویم و از گوش دیگر بیرون دهیم، این نامش احترام نیست. احترام زمانی است که با پررویی تمام در چشمانشان خیره نشویم و با آن ها به بلندی صحبتی نکنیم. احترام این است که وقتی چیزی می گویند و با اینکه می دانید حرفشان درست نیست اما قبول می کنید. احترام یعنی دوست داشتن آنها، مراقبت از آنها و کمک کردن به آن ها. کاری که والدین برای فرزندانشان انجام داده اند، هیچ کودکی نمی تواند آن را جبران کند بنابراین ما با احترام گذاشتن به آن ها می توانیم کمترین سپاسگزاری را بخاطر زحمتشان داشته باشیم.

4.1/5 - (14 امتیاز)
منبع
kibinthisibelievestudymode

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا