انشا

انشا در مورد حضرت محمد

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، دو انشا در مورد حضرت محمد برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد حضرت محمد⭐⭐

حضرت محمد بیشتر دوران اولیه زندگی خود را به عنوان بازرگان سپری کرد. حضرت محمد بنیانگذار دین اسلام بود، او دین اسلام را پایه گذاری کرد زیرا از کودکی دنبال جامعه بهتری بود و برای این کار ساعت ها با خدا راز و نیاز می کرد. مکانی که او در آن خلوت می کرد غار کوه حرا نام داشت در این غار فرشتگان خدا می آمدند و با ایشان ملاقات می کردند. فرشته ای که بر او زیاد نازل می شد جبرئیل نام داشت. جبرئیل به محمد گفت تو پیامبر خدا هستی، خداوند تو را برگزیده است برو و پیام خدا را به مردم بگو. به این ترتیب ایشان هر روز به آن غار می رفت و آیاتی را که فرشته جبرئیل می گفت را حفظ و برای مردم بازگو می کرد. این پیام ها از طریق فرشته جبرئیل مستقیماً از جانب خداوند برای محمد می رسید، ایشان آنها را حفظ و شروع به نوشتن آنها توسط افراد اهل مطالعه و کار می کرد. تألیف تمام این آیات حدود 23 سال به طول انجامید، این کتاب مکتوب در دین اسلام قرآن نام دارد. تا سال 2015، بیش از 1.8 میلیارد مسلمان در جهان وجود دارند.

محمد در حدود سال 570 میلادی در مکه (عربستان سعودی) به دنیا آمد. بسیاری از قبایلی که در آن زمان در شبه جزیره عربستان زندگی می کردند، کوچ نشین بودند و هنگام عبور از صحرا، به تجارت کالا می پرداختند. شهر مکه یک مرکز تجاری و مذهبی مهم آن زمان بود که معابد و مکان‌های عبادت بسیاری داشت که در آن بت‌ها را خدایان می دانستند و عبادت می کردند.

محمد در اوایل 20 سالگی برای یک تاجر ثروتمند به نام خدیجه که 15 سال از او بزرگتر بود، کار می کرد. او خیلی زود با ایشان ازدواج کرد و چندین فرزند به دنیا آورد.

اولین کسی که ایمان آورد همسرش خدیجه بود به زودی، محمد شروع به جمع آوری پیروان کوچکی کرد. اکثر مردم مکه یا او را نادیده می گرفتند یا مورد تمسخر قرار می دادند. با این حال، بسیاری از رهبران قبایل مکه شروع به تهدید محمد و پیام او کردند. تاریخ هیچ انسانی را به اندازه داستان ساده اما تکان‌دهنده حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به خود ندیده است و هم اکنون افراد زیادی به دین اسلام گرویده اند.

⭐⭐انشا دوم در مورد حضرت محمد ⭐⭐

دین اسلام در سراسر جهان گسترش یافته است و امروز طرفداران بسیاری دارد، حضرت محمد مبلغ دین اسلام بود. ایشان در سال 570 میلادی در شهر مکه عربستان به دنیا آمد وقتی 6 ساله بودند پدر و مادرشان فوت کردند. پس از مرگ پدر و مادرش توسط عمویش بزرگ شد. عمویش ابوطالب و عمه اش فاطمه بن اسد نام داشتند. حضرت محمد از کودکی آرام و جدی بودند و از قساوت ها، دروغ و فریبکاری در امان بودند. ایشان آرزوی جامعه ای پاک و خوب را داشت که در آن ظلم وجود نداشته باشد. او آنقدر نگران این موضوع بود که اغلب در غار کوهی به نام حرا واقع در بیابان با خدا راز و نیاز می‌کرند و به این فکر می‌کرد که چگونه جامعه خوبی بسازند.

گسترش دین اسلام از عربستان شروع شد. دین اسلام اولین بار توسط حضرت محمد (ص) مطرح شد و تقریباً در سراسر جهان گسترش یافت. پیام اسلام توسط خداوند به وسیله فرشته ای به حضرت محمد ابلاغ شد و کتاب او قرآن نام دارد که اساس دین اسلام است. در اوایل اسلام، حضرت محمد با مخالفت های زیادی روبرو شد اما طبع بسیار آرامی داشت و همین باعث شد حتی دشمنانش هم با او دوست شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
منبع
studymodecrambiographysynctechlearn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا