انشا

انشا در مورد اردبیل

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد اردبیل با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد اردبیل⭐

مقدمه:
اردبیل در شمال غربی ایران قرار دارد. استان اردبیل به دریاچه های آب گرم و جنگل های سر سبز و بهشتی معروف است. ما چندین مرتبه اردبیل سفر کردیم ولی هر بار برایمان جذابیت های جدیدی دارد. شاید براتون جالب باشد فرهنگ غنی اردبیل به این دلیل بوده که این شهر باشکوه خاستگاه سلسله صفویه بوده و به دلیل قرار گرفتن در رشته های سبلان زیبایی های طبیعی باورنکردنی و آب و هوای عالی در فصل بهار و تابستان دارد.

بدنه:
می خواهم در این انشا جاذبه هایی که در سفر به اردبیل با آنها آشنا شدیم را معرفی کنم:

اولین مکان آرامگاه شیخ صفی‌الدین است که شما را به قرن سیزدهم و دوران شاه اسماعیل می برد. این میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. دومین مکان پل ابراهیم آباد است نمی دانم چقدر با این پل آشنا هستید، اما این پل واقعا ارزش دیدن دارد قدمت آن به دوران صفویه میرسد و 36 متر طول دارد.

مکان بعدی که ما همیشه از آن دیدن می کنیم مسجد جامع اردبیل است که قدمتی به اندازه دوره سلجوقیان دارد. بازار اردبیل هم که اصلا نباید از دست دهید این بازار سنتی برای خرید سوغات، صنایع دستی و محصولات محلی بسیار عالی می باشد.

جنگل فندقلو مکان بعدی که من به شخصه پیشنهاد می کنم حتما از آن دیدن کنید، این جنگل یکی از زیباترین و بهترین جنگل های ایران است. البته حتما در فصل بهار از آن دیدن کنید و حتما مراقب گونه های جانوری مانند گرگ، روباه، خرس و غزال باشید.

اگر اهل کوهنوردی هستید کوه سبلان را نیز از دست ندهید. چشمه های آب گرم سرعین نیز جای گفتن ندارد، این مکان به دلیل وجود چشمه های آب گرم فراوان روزانه مسافران زیادی را جذب می کند.

نتیجه:
وقنی به اردبیل سفر می کنیم زمانی که در شهر هستیم، پیشنهاد مادرم این استت که مقداری از عسل های معروف آن را که به عنوان سوغات خریداری کنیم. درکل من به شما پیشنهاد می کنم این شهر زیبا را اصلا از دست ندهید.

⭐انشا دوم در مورد اردبیل⭐

مقدمه:
من با اردبیل براساس گفته های پدربزرگم آشنا شدم، یادمه پدربزرگم همیشه به من می گفت اردبیل بهترین جای دنیاست که باید برای یکبارهم شده از آن دیدن کنی، پسرم اردبیل شهری کوهستانی هست و یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان می باشد که در بهار و تابستان اگر به آنجا برویم از آب و هوای معتدل و خنک آن لذت خواهیم برد.

بدنه:
پدر بزرگم ادامه داد شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است. به همین دلیل ما هر وقت به اردبیل می رویم لبنیات میخریم که خیلی خوشمزه است. مادربزرگت دیدن از صنایع دستی اردبیل مانند گلیم، جاجیم، شال، ورنی، سفال، چرم و قالی را خیلی دوست دارد و من را وادار به خرید یکی از آنها می کند. همینطور انواع شیرینی های محلی اردبیل را برای شما سوغاتی می خرد.

پدربزرگم حتی در مورد تاریخچه اردبیل نیز برام کمی توضیح داد، گفت اردبیل شهری در میان رشته های کوه های تالش و سبلان است به همین دلیل، سردترین آب و هوا را در میان شهرهای دیگر ایران دارد. این شهر قدمت و سابقه ای 3000 تا 5000 ساله به اندازه دوران هخامنشیان دارد که در متون زرتشتی به معنی شهر مقدس یاد شده است. اردبیل به فرش معروف است. هر فردی که به اردبیل می رود اولین چیزی که دوست دارد بخرد قالی‌ ها و فرش‌های باستانی آن است که در میراث جهانی نیز ثبت شده است.

از آثار تاریخی اردبیل که برخی به دورهٔ پیش از اسلام می‌رسد، می‌توان از دهکدهٔ آتشگاه، شهر هیر، شهریور، و جمعه مسجد اردبیل که در قدیم آتشکده بوده‌است، نام برد.

نتیجه:
هر وقت با مادربزرگت به اردبیل می رویم وقتی را برای دیدن از بازار آن اختصاص می دهیم، چون علاوه بر خرید محصولات تازه و صنایع دستی آن، نمای خیلی قشنگی هم دارد به دلیل این که بیشتر بخش های بازار در دوره صفویه و زندیه به صورت گنبدی شکل ساخته شده است. من از پدر بزرگم خواستم برای یکبار هم شده مرا به اردبیل ببرد تا دیدنی ها و سوغاتی های خوشمزه این شهر باستانی را از دست ندهم.

4.3/5 - (14 امتیاز)
منبع
travitaltoirancheetah-adventures

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا