انشا

انشا در مورد ارومیه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد ارومیه با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد ارومیه⭐

مقدمه:
 همه ما در کتاب های درسی خواندیم که بزرگترین شهر استان آذربایجان غربی ایران ارومیه است. نکته حائز اهمیت ارومیه دریاچه آن است که یکی از بزرگترین دریاچه های نمک جهان می باشد.

بدنه:
 زمانی که وارد شهر ارومیه می شوید، با شهری به قدمت 3000 ساله با تمام اقلیت هایی از ترک، کرد، ارمنی ها و آشوری ها و بسیاری از اقلیتهای دیگر آشنا می شوید که واقعا جالب است. اگر عاشق سیب و انگور و بقایای سکونتگاه های باستانی و آثاری از پادشاهان باستانی هستید حتما به این شهر مسافرت کنید.

ما هر زمان که به ارومیه سفر می کنیم از دریاچه ارومیه، دریاچه سد شهرچای، دریاچه مارمیشو، آبشار شملکان، آبشار سولک، مسجد جامع ارومیه و بازار ارومیه دیدن می کنیم. مشاهده این مناظر واقعا برای من درس زندگی است.

ما خانوادگی یکبار با ماشین از تهران به ارومیه سفر کردیم. این مسیر بسیار لذت بخش بود، ما ابتدا از اتوبان تهران-کرج به قزوین رفتیم سپس با عبور از شهرهای ابهر، زنجان و تبریز به ارومیه رسیدیم، تقریبا 8 ساعت و نیم در راه بودیم. البته مادرم پیشنهاد داد با هواپیما برویم بهتره چون یک ساعت طول می کشد تا برسیم.

بیشترین دلیل مسافرت خانوادگی ما به ارومیه بازدید از بزرگترین دریاچه آب شور خاورمیانه است. این دریاچه معروف یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که توسط کوه های چشمگیر و دشت های خشک احاطه شده است. البته متاسفانه به دلیل گرم شدن زمین، کمبود برف و باران و استفاده بی رویه از منابع آبی، آب این دریاچه خشک شده است.

نتیجه:
من پیاده روی در تپه های اطراف دریاچه را بسیار دوست دارم. هر زمان که به دریاچه می رویم چشم انداز شگفت انگیز آن در غروب و طلوع آفتاب واقعا فوق العاده است. چند سال پیش که به ارومیه سفر و از این دریاچه دیدن کردیم در آب دریاچه شنا کردیم و از دیدن مناظر شگفت انگیز آن به وجد آمدیم.

⭐انشا دوم در مورد ارومیه⭐

مقدمه:
 ارومیه شهری در استان آذربایجان غربی بین کرانه های غربی دریاچه ارومیه و کشور ترکیه است. بسیار از مردم برای رفتن به ترکیه از این شهر عبور می کنند. من در ارومیه متولد شدم به همین دلیل با این شهر بسیار آشنا هستم. ارومیه زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد. وقتی وارد این شهر شوید آثار باستانی با قدمت 2000 سال قبل از میلاد را خواهید دید.

بدنه:
 آیا می دانستید ارومیه دهمین شهر پرجمعیت ایران و زادگاه زرتشت پیامبر بوده است. اگر قصد دارید به ارومیه سفر کنید بهتون پیشنهاد می کنم، دریاچه ارومیه را از دست ندهید زیرا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه و دومین دریاچه نمک جهان می باشد.

در این دریاچه می توانید قایق سواری و شنا کنید و از تماشای پرندگان لذت ببرید. دومین مکانی که باید از آن دیدن کنید، مسجد جامع ارومیه است. این مسجد تاریخی با معماری زیبا دارد که در قرن چهاردهم ساخته شده است. سومین مکان به نظر من که حتما باید از آن دیدن کنید، کلیسای ننه مریم است که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد و معماری خیلی زیبایی دارد. چهارمین مکان بازار ارومیه است که می توانید سوغات، ادویه جات و هر کالای محلی را خریداری کنید.

نتیجه:
در مجموع، این شهر زیبا ارزش این را دارد که حداقل برای یک بار هم که شده به آنجا سفر کنید و از دیدن مکان های تاریخی و جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید.