انشا

انشا در مورد از ماست که برماست

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد از ماست که برماست با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد از ماست که برماست⭐

مقدمه:
 من اصلا در مورد ضرب المثل از ماست که بر ماست چیزی نمی دانستم که بخواهم انشا بنویسم به همین دلیل تصمیم گرفتم از خانواده ام بپرسم. هر فرد خانواده نظر متفاوتی در این باره داشت، مثلا مادرم گفت معنی این ضرب المثل این است که هر کاری که انجام بدی نتیجه عملکرد خودت است و نباید دیگران را برای آن سرزنش کنی.

بدنه:
 پدرم گفت هر انسانی قدرت عقل و اراده دارد و قبل از انجام هر کاری باید خوب فکر کند تا مرتکب اشتباه نشود و مسئولیت اشتباهاتش را نیز باید قبول کند. برادرم نیز در این رابطه نظر داد و گفت بعضی از آدم ها همیشه اشتباهات و شکست خودشون را تقصیر دیگران می اندازند در حالی که به خاطر اعمال خودشان است.

خودم هم در مورد این ضرب المثل در اینترنت سرچ کردم اینگونه فهمیدم که اگر ما هر کار اشتباه یا درستی انجام دهیم نتیجه تصمیم و انتخاب خودمان است و نباید دیگران را مقصر بدانیم و عواقب کارهایمان را باید تحمل کنیم. ما در هر موقعیت یا تجربه ای نقشی ایفا می کنیم و نسبت به آنها مسئولیت داریم. مسلما اولین واکنش شما هنگام اشتباه درانجام کاری سرزنش دیگران، بهانه تراشی یا دروغگویی است اما تنها کسی که مقصر است خودمانیم. طبق این ضرب المثل نباید دیگران را به خاطر کار خودمان سرزنش کنیم و باید مسئولیت و عواقب کارهایمان را قبول کنیم.

نتیجه:
نمیدونم در این انشا تونستم معنی از ماست که برماست را واضح بیان کنم یا نه اما می خواهم یک مثال بزنم: مثلا فرض کنید، من در امتحان ریاضی نمره بد گرفتم به جای اینکه خودم را سرزنش کنم تقصیر آن را گردن معلم یا خانواده یا مدرسه می اندازم و اصلا گردن نمی گیرم که اشتباه از درس نخواندن خودم بوده است. به قول معروف “خودم کردم که لعنت بر خودم باد” که مصداق بارز این ضرب المثل است.

⭐انشا دوم در مورد از ماست که برماست⭐

مقدمه:
 در جایی خواندم یکی از متداول‌ترین تمایلات طبیعت بشر این است که مسئولیت اشتباهاتی را که مرتکب شده‌ را قبول نکند و همیشه تلاش می‌کنیم تا مسئولیت اعمال خود را بر عهده نگیریم.

بدنه:
 ضرب المثل از ماست که بر ماست دقیقا به این خاطر مشهور شد که آدم ها با اعتراف به اشتباهات خود، می‌توانند زندگی خود را بهتر کنند و راه های جبران اشتباه را پیدا کنند.

من می دانم که هرگز آسان نیست که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید، به خصوص زمانی که آن مورد تمسخر دیگران قرار بگیریم. اما کسانی که دیگران را به خاطر شکست های خود سرزنش می کنند، مشکلات بسیاری را تجربه خواهند کرد.

برای اینکه بتوانم این انشا را بنویسم سمینار آنلاینی در مورد مسئولیت پذیری را مشاهده کردم و چیزهایی که از آن یاد گرفتم برایتان می نویسم. در این سمینار گفته شده بود شاید ما نمی توانیم خیلی چیزها مانند آب و هوا، بازار سهام و مهمتر از همه شخصیت افراد دیگر را کنترل کنیم. با این حال، توانایی لازم در کنترل انتخاب‌ها و رفتارهای خود را داریم، به همین دلیل است که هنگام مواجهه با هر موقعیت دشواری، باید انرژی خود را روی آنچه می توانید متمرکز کنید و این ضرب المثل را به یاد داشته باشید که از ماست که بر ماست به ما می گوید که ما مسئول رفتارها، روحیات، انتخاب‌ها، مشکلات، نگرش‌ها، شادی، نقص‌های شخصیت، افکار، احساسات، امیدها، رویاها، اشتباهات، نحوه رفتارمان با دیگران و اینکه آیا اجازه می‌دهیم دیگران سوء استفاده کنند یا نه هستیم.

نتیجه:
خداوند در سوره رعد آیه 11 نیز اشاره کرده که هر کسی عاقبت اعمال خود را تعیین کرده و خواهد دید. پس بدانید که انسان‌ها سرانجام عاقبت کارها و عملکردی که داشته‌اند را خواهند دید.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
niagarainstituteserenityonlinetherapy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا