انشا

انشا در مورد با دم شیر بازی نکن

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد با دم شیر بازی نکن با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد با دم شیر بازی نکن⭐

مقدمه:
 با دم شیر بازی نکن یعنی خود را به خطر نینداز و از عاقبت کار خطرناک خود باخبر باش. با دم شیر بازی کردن به معنای انجام کاری بدون در نظر گرفتن خطرات و پیامدهای آن است. به طور کلی، این اصطلاح برای توصیف رفتارهایی استفاده می‌شود که نشان دهنده عدم ملاحظه و عدم توجه به خطرات موجود است.

بدنه:
وقتی کسی با دم شیر بازی می‌کند، به معنایی خود را به خطر می اندازد و احتمال بروز مشکلات و خطرات جدی را نادیده می‌گیرد. این اصطلاح ممکن است در مواقعی استفاده شود که فردی به طور غیرمسئولانه و بی‌دقت عمل کند و کار وی نتیجه منفی و خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

مثلاً فرض کنید کسی بدون توجه به خطرات و محدودیت‌های ایمنی، در معرض آتش قرار بگیرد. در این صورت می‌توان گفت که او با دم شیر بازی می‌کند، زیرا او با انجام این کار خطرناک و بی‌دقت، خود را به خطر می‌اندازد و عواقب جدی را نادیده می‌گیرد.

از طرفی، با دم شیر بازی کردن ممکن است به کسانی اشاره کند که به طور بی‌دقت و بی‌توجه به خطرات و پیامدهای کارهای خطرناک و پرخطر می‌پردازند. مثلاً، اگر کسی بدون توجه به خطرات، حمله به حیوانات وحشی را بپذیرد در این صورت می‌توان گفت که او با دم شیر بازی می‌کند، زیرا او با این کار خطرناک و بی‌دقت، خود را به خطر می‌اندازد و احتمالاً با پیامدهای جدی روبرو خواهد شد.

نتیجه:
 به طور کلی، استفاده از عبارت “با دم شیر بازی نکن” به معنای هشدار دادن به کسانی است که با بی توجهی به کارهای خطرناک و پرخطر می‌پردازند. این عبارت می‌تواند یک یادآوری باشد که احتیاط و دقت لازم را در مواقعی که ممکن است کاری خطرناک باشد رعایت کنیم در غیر این صورت ممکن است به خطر بیفتیم.

⭐انشا دوم در مورد با دم شیر بازی نکن⭐

مقدمه:
 برخی از کارها در زندگی ممکن است به صورت بالقوه دارای خطراتی باشند و به این ترتیب مواجه با آنها به شخص انجام دهنده آن کار آسیب برساند که در این صورت شخص عاقل باید از این نوع کارها دوری کند تا با خطر مواجه نگردد.

بدنه:
با دم شیر بازی نکن در واقع ضرب المثلی است که به ما یادآوری می کند که هر کاری ارزش انجام دادن را ندارد و باید از آنها دوری جست و این می تواند مواجه با یک انسان قلدر یا روبرو شدن با یک حیوان درنده و حتی یک حادثه طبیعی مانند سیلاب باشد.

گاهی شخصی از روی ناآگاهی خود را با خطراتی مواجه می کند که حتی می تواند جان وی را به خطر بیاندازد که در این صورت فرد آگاه دیگری به وی می گوید که با دم شیر بازی نکن یعنی این کار را انجام نده تا به این ترتیب این اصطلاح نوعی جمله هشدار دهنده باشد.

بازی کردن با دم شیر بدین معنا است که شخص یا رویدادی که فرد قصد مواجه با آن را دارد دارای قدرت زیادی است و روبرو شدن با وی بسیار خطرناک است. این اصطلاح به ما می فهماند که باید در روبرو شدن و انجام برخی کارها با دقت بیشتری عمل کنیم و همه جوانب آن را در نظر بگیریم در غیر این صورت ممکن است آسیبی به ما وارد شود.

شیر در این اصطلاح نشاندهنده یک نیروی قوی است که مواجه با آن کار درستی نیست و همچنان که همه حیوانات جنگل از شیر می ترسند باید از روبرو شدن با این نیروی قدرتمند جلوگیری کرد و از سر لجبازی یا شوخی با آن برخورد ننمود.

نتیجه:
 این اصطلاح امروزه به یک ضرب المثل بسیار پرکاربرد و رایج تبدیل شده است که در بسیاری از امور زندگی مورد استفاده قرار می گیرد و همه از کوچک و بزرگ با معنای آن آشنایی دارند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا