انشا

انشا در مورد حضرت فاطمه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد حضرت فاطمه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد حضرت فاطمه⭐

مقدمه:
حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر اکرم (ص) و خدیجه کبری (س) و همسر امیرالمؤمنین علی (ع) است. ایشان یکی از چهارده معصوم (ع) و برترین بانوی جهان هستی هستند.

بدنه:
حضرت فاطمه (س) در روز بیستم جمادی الثانی سال دوم بعثت در مکه به دنیا آمد. ایشان در دوران کودکی و نوجوانی شاهد سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی بود. پدر بزرگوارشان را در سن پنج سالگی از دست داد و پس از آن، مادرشان نیز به دیار باقی شتافت. در این دوران، حضرت فاطمه (س) در کنار پدر بزرگوارشان تربیت یافت و از محضر ایشان کسب علم و دانش کرد.

حضرت فاطمه (س) پس از هجرت پیامبر (ص) به مدینه، در سال دوم هجرت با امیرالمؤمنین علی (ع) ازدواج کرد. این ازدواج، یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ اسلام است. حاصل این ازدواج، چهار فرزند به نام‌های حسن، حسین، زینب و ام کلثوم بود.

حضرت فاطمه (س) در دوران زندگی خود، همواره در کنار پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) بود و در تمامی عرصه‌ها، از ایشان حمایت می‌کرد. ایشان در غدیرخم، در کنار پیامبر (ص) حضور داشت و از ولایت امیرالمؤمنین (ع) دفاع کرد.

پس از رحلت پیامبر (ص)، حضرت فاطمه (س) در برابر کسانی که می‌خواستند خلافت را از امیرالمؤمنین (ع) غصب کنند، ایستاد و به دفاع از حق پرداخت.

حضرت فاطمه (س) الگوی تمام زنان عالم در تمام زمینه‌ها است. ایشان در علم، عبادت، اخلاق و ایمان، سرآمد بودند. ایشان همچنین، همسری مهربان و مادری دلسوز بودند.

یاد و نام حضرت فاطمه (س) همواره در دل‌های عاشقان زنده است.

نتیجه‌گیری:
حضرت فاطمه (س) یکی از برترین انسان‌های تاریخ بشریت است. ایشان الگوی تمام زنان عالم در تمام زمینه‌ها است. یاد و نام حضرت فاطمه (س) همواره در دل‌های عاشقان زنده است.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا