انشا

انشا در مورد زاهدان

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد زاهدان با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد زاهدان⭐

مقدمه:
زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، شهری است که در شمال این استان و در فاصله ۱۴۹۴ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد. این شهر با ارتفاع ۱۳۸۵ متر از سطح دریا، دارای آب و هوای گرم و خشک است و در فصل تابستان روزهایی به‌شدت گرم و شب‌هایی خنک دارد.

بدنه:
زاهدان در گذشته روستایی کوچک به نام دزآپ بود که در سال ۱۳۰۲ خورشیدی، به دستور رضاشاه پهلوی، به زاهدان تغییر نام داد. این شهر به دلیل موقعیت حساس خود در مرز مشترک ایران با دو کشور افغانستان و پاکستان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زاهدان شهری دانشگاهی، فرهنگی و مذهبی است. در این شهر، حدود ۶۰٬۰۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، مراکز علمی-کاربردی، موسسات غیرانتفاعی و دانشکده علوم قرآنی مشغول به تحصیل هستند. همچنین، زاهدان دارای جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد مکی، مسجد جامع، امامزاده زید بن حسن و آرامگاه پیرمراد اشاره کرد.

از جاذبه‌های طبیعی زاهدان نیز می‌توان به کوه تفتان، کوه‌ انجیردان و کوه‌ پیرخان اشاره کرد. کوه تفتان، با ارتفاع ۴۰۵۰ متر، بلندترین کوه استان سیستان و بلوچستان است و از جاذبه‌های گردشگری مهم این استان محسوب می‌شود.

زاهدان شهری با مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است. مردم این شهر به زبان‌های فارسی، بلوچ، بلوچی، سیستانی سخن می‌گویند.

نتیجه:
زاهدان شهری با ظرفیت‌های فراوان است که می‌تواند با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا