انشا

انشا در مورد عید نوروز با مقدمه و نتیجه گیری

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد عید نوروز با مقدمه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد عید نوروز با مقدمه و نتیجه گیری⭐

مقدمه:
در تقویم هر ملتی، روزهایی به عنوان عید و جشن ملی گنجانده شده‌اند که یادآور خاطرات خوش و تجدید قوای روحی و جسمی هستند. در میان این جشن‌ها، عید نوروز، کهن‌ترین و باشکوه‌ترین عید ایرانیان است که از دیرباز تا کنون، با آداب و رسوم و سنت‌های خاص خود، در میان مردم ایران زمین جایگاه ویژه‌ای داشته است.

بدنه انشاء:
نوروز، که به معنای روز نو است، در واقع آغاز سال نو خورشیدی و اولین روز فروردین ماه است. این عید باستانی، از هزاران سال پیش تا کنون، نسل به نسل منتقل شده و به عنوان میراثی گرانبها، از گذشتگان به ما رسیده است.

با نزدیک شدن عید نوروز، شور و شوق و هیجان خاصی در میان مردم به وجود می‌آید. خانه تکانی، خرید لباس نو، تهیه خوراکی‌های مخصوص عید، دید و بازدید و صله رحم، از جمله آداب و رسومی هستند که در این ایام رونق می‌گیرند.

سفره هفت سین، یکی از نمادهای اصلی عید نوروز است که با هفت سین، شامل سیب، سبزه، سنجد، سماق، سیر، سرکه و سمنو، چیده می‌شود. هر یک از این سین‌ها، نماد و معنای خاص خود را دارند و نشان دهنده آرزوها و خواسته‌های مردم برای سال جدید هستند.

دید و بازدید، از دیگر رسوم دیرینه نوروز است که در این ایام، افراد به دیدار اقوام و دوستان خود می‌روند و با تبریک سال نو، برای یکدیگر آرزوی سلامتی و شادکامی می‌کنند. صله رحم، به خصوص دیدار با بزرگان و سالخوردگان، در این ایام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عید نوروز، فرصتی برای تجدید قوای روحی و جسمی و آغاز دوباره است. در این ایام، با گذر از زمستان سرد و تاریک، به استقبال بهار زیبا و پرنشاط می‌رویم و با امید و آرزو، سال جدید را آغاز می‌کنیم.

نتیجه‌گیری:
عید نوروز، به عنوان یک عید باستانی و ملی، نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز گرامی داشته می‌شود. این عید، فرصتی برای گردهم آمدن اعضای خانواده و دوستان، تجدید قوای روحی و جسمی و آغاز دوباره است. حفظ و پاسداشت آداب و رسوم مربوط به عید نوروز، به عنوان میراثی گرانبها، از وظایف ما در قبال نسل‌های آینده است.

پیام نوروز:

نوروز، پیام‌آور صلح، دوستی و آشتی است. در این ایام، بیاییم با کینه‌ها و کدورت‌ها خداحافظی کنیم و با دلی روشن و روحی شاد، به استقبال سال جدید برویم.

⭐انشا دوم در مورد عید نوروز با مقدمه و نتیجه گیری⭐

مقدمه:
نسیم روح‌نواز بهار در گذر از کوچه‌ها، زمزمه‌ی نو شدن را زمزمه می‌کند و زمین، جامه‌ی سبز به تن می‌کند. گویی طبیعت نیز در آستانه‌ی عید نوروز، خود را برای استقبال از سالی نو و پربرکت آماده می‌کند. نوروز، این عید باستانی و کهن، از دیرباز در فرهنگ و تاریخ ایرانیان جایگاهی ویژه داشته و همواره با آداب و رسوم و سنت‌های منحصر به فردی گرامی داشته شده است.

بدنه:
در آستانه‌ی نوروز، شور و شوقی وصف‌ناپذیر در دل‌ها و خانه‌ها موج می‌زند. خانه‌تکانی، سنت دیرینه‌ای است که به مثابه‌ی زدودن غبار غم و کدورت از دل و جان، فضای خانه را برای استقبال از بهار و سال نو آماده می‌کند. خرید لباس نو، چیدن سفره‌ی هفت‌سین، پخت سمنو و سبزی‌پلو با ماهی، دید و بازدید، عیدی دادن و گرفتن، از جمله آداب و رسوم رایج در عید نوروز هستند که هر یک، حامل پیام و معنای خاصی می‌باشند.

سفره هفت‌سین، نمادی از زیبایی، برکت و آرزوی نیک برای سال نو است. سیب، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سمنو و سبزه، هر یک به نشانه‌ی سلامتی، صبر، روزی، شفا، پاکیزگی، برکت و شادابی در سفره هفت‌سین جای می‌گیرند. دید و بازدید، فرصتی برای تجدید دیدار با اقوام و دوستان و صله‌ی رحم است. عیدی دادن و گرفتن نیز به عنوان نمادی از خیر و برکت، در این عید باستانی مرسوم است.

نتیجه‌گیری:
عید نوروز، فرصتی برای نو شدن، آغاز دوباره و تجدید قوا است. این عید باستانی، یادآور پیروزی نیکی بر بدی، روشنایی بر تاریکی و امید بر ناامیدی است. نوروز، پیام‌آور صلح، دوستی و همدلی است و فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با خود و خداوند برای ساختن سالی بهتر و پربرکت‌تر است.

در پایان، امیدوارم که با فرا رسیدن عید نوروز، دل‌هایمان به نور امید و ایمان روشن شود و سالی سرشار از سلامتی، شادکامی و برکت را در پیش رو داشته باشیم.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا