انشا

انشا در مورد روز معلم با مقدمه بدنه نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد روز معلم با مقدمه بدنه نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

تبلیغات

مقدمه:
معلم کسی است که به عنوان یک راهنما و الهام بخش برای مردم – چه جوان و چه پیر – عمل می‌کند. مسئولیت ایجاد آگاهی و همچنین گشایش ذهن مردم از طریق القای ارزش‌ها، اخلاق و منش بر عهده اوست. روز معلم برای سپاسگزاری از تلاش معلمان است.

معلمان به خاطر سهم مهمشان در شکل دادن به افراد، مورد احترام و تقدیر هستند. روز معلم در ایران برابر است با 12 اردیبهشت ماه که هر ساله در این روز جشن گرفته میشود.

معلمان نقش‌های زیادی در رشد افراد ایفا می‌کنند مانند:

– آن‌ها کودکان و دانش آموزان را به سمت مهارت های رهبری راهنمایی می کنند.
– آن‌ها نظم و انضباط را به جوانان می آموزند و برای آینده آماده می کنند.
– معلمان همچنین به دانش آموزان راهنمایی معنوی و عاطفی می‌دهند.

تبلیغات

معلمان همچنین در فعالیت‌های روزمره خود با چالش‌های متعددی از جمله عدم وجود فرهنگ قدردانی توسط جامعه و همچنین رسیدگی به مسائل انضباطی دانش آموزان خود مواجه می‌شوند.

در روز معلم چه کنیم؟

مطالعات زیادی انجام شده است که نشان میدهد سپاسگزاری و قدردانی از یک شخص مزایای بسیاری برای کسی که آن را ابراز و کسی که آن را دریافت می کند، دارد. ما می توانیم از این فرصت به عنوان روزی برای تشکر از معلمان خود استفاده کنیم و عشق و محبت خود را نسبت به آنها ابراز کنیم.

– ما می توانیم در این روز به آنها سر بزنیم و تجربیات خود را با آنها در میان بگذاریم. این مطمئنا باعث خوشحالی و افتخار آنها از تلاش هایشان خواهد شد.
– ما می توانیم یک هدیه کوچک جهت قدردانی ارائه دهیم، چیزی که برای آنها می تواند به عنوان یک خاطره بماند. اشیائی مانند یک خودکار، یک کتاب ارزشمند یا دفترچه برنامه ریزی یا چیزی که برای آنها مفید باشد.
– دانش‌آموزان می‌توانند یک گردهمایی کوچک را جهت تقدیر از معلم خود ترتیب دهند.

وقت گذراندن با آنها و ابراز قدردانی، هدیه بزرگی برای خوشحال کردن و افتخار معلمان خواهد بود.

تبلیغات

نتیجه:
معلمان نقش مهمی در توسعه هر کشور ایفا می کنند. به همین دلیل ضروری است که معلمان آنطور که شایسته است به رسمیت شناخته شوند. ما روز معلم را برای ارج نهادن به سهم معلمان در زندگی خود جشن می گیریم. وظایفی که معلمان در تربیت فرزندان برعهده می‌گیرند بسیار زیاد است و از این رو به رسمیت شناختن روز معلم گامی در جهت شناخت حرفه و نقشی است که در جامعه ایفا می‌کنند.

مطالب مرتبط با موضوع معلم:

2.6/5 - (5 امتیاز)

منبع
toppr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا