انشا

انشا در مورد شگفتی های افرینش

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد شگفتی های افرینش برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد شگفتی های افرینش⭐⭐

مقدمه:
اگر به جهان اطرافمان نگاهی بیندازید شگفتی های افرینش بسیاری را خواهید دید که بسیار منحصر به فرد هستند. حتی علف هرزی که در باغ بی ارزش می دانیم نیز یکی از شگفتی های افرینش است.

بزرگترین دانشمندان جهان نیز نمی توانند به طور کامل شگفتی های آفرینش را درک کنند زیرا علم بی نهایت بزرگ است و تاکنون بسیاری از آنها کشف نشده است.

شگفتی های افرینش زیاد هستند که یکی از زیباترین آنها ستارگان هستند که صدها برابر بزرگتر از خورشید هستند و برخی آنقدر از ما دور هستند که نوری که از خود ساطع می کنند هزاران سال طول می کشد تا به ما برسد و یا کشف میکروب ها که آنقدر کوچک هستند که چشمان ما هرگز آنها را نمی توانند ببینند. هر قطره آب، هر دانه غبار، هر ذره هوایی که تنفس می کنیم، هر قطره خونی که در رگ هایمان وجود دارد همه و همه شگفتی های آفرینش هستند که از تصور ما دور هستند.

من استرس زندگیم را که مهم‌ترین آنها تمام کردن مدرسه با نمرات بالا و تلاش برای یافتن دوستان جدید و مشارکت با آنها است را با رفتن به پارک و قدم زدن تسکین می دهم. زیرا طبیعت یکی از شگفتی های آفرینش است که به آرامش من کمک می کند.

یکی دیگر از شگفتی های آفرینش فصل های سال است. یکی از فصل های مورد علاقه من زمستان است. می دانم که دوست داشتن سرمای استخوان سوز دیوانه کننده است اما من فکر می کنم دیدن جهان پوشیده از برف زیباترین شگفتی آفرینش است. یکی از فصل های دیگری که در طبیعت دوست دارم فصل بهار است. در این فصل دوست دارم گل های جدیدی که شکوفه می دهند و تمام حیات وحشی که از خواب زمستانی بیرون می آیند را ببینم.

نتیجه:
به نظر من، شگفتی های آفرینش هدیه ای از طرف خداوند است که به ما آرامش و سلامت روحی می دهد.

⭐⭐انشا دوم در مورد شگفتی های افرینش⭐⭐

مقدمه:
آفرینش خداوند، سرشار از شگفتی و زیبایی است. از کوچکترین موجودات زنده تا بزرگترین کهکشان ها، همه نشانه ای از عظمت و قدرت خالق هستی هستند.

بدنه:
طبیعت، یکی از زیباترین جلوه های آفرینش خداوند است. در طبیعت، شگفتی های زیادی را می توان مشاهده کرد. از جمله این شگفتی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع موجودات زنده: جهان هستی، مملو از موجودات زنده با شکل ها و اندازه های مختلف است. از گیاهان کوچک و ظریف گرفته تا جانوران بزرگ و قدرتمند، همه نشان دهنده ی خلاقیت خداوند هستند.
  • نظم و هماهنگی در طبیعت: در طبیعت، همه چیز با نظم و هماهنگی خاصی کنار هم قرار گرفته است. چرخه آب، چرخه حیات، و چرخه فصل ها، نمونه هایی از این هماهنگی هستند.
  • زیبایی و ظرافت در طبیعت: طبیعت، سرشار از زیبایی و ظرافت است. گل ها، پرندگان، و مناظر طبیعی، جلوه هایی از این زیبایی و ظرافت هستند.

انسان نیز یکی دیگر از شگفتی های آفرینش خداوند است. انسان، موجودی پیچیده و هوشمند است که دارای توانایی های زیادی است. انسان، تنها موجودی است که توانایی تفکر و اندیشه دارد. او می تواند درباره ی جهان اطراف خود فکر کند و سوالاتی در مورد ماهیت هستی بپرسد. انسان، موجودی خلاق است. او می تواند چیزهای جدیدی خلق کند و دنیا را به شکلی بهتر تغییر دهد. انسان، موجودی اجتماعی است که توانایی عشق و محبت دارد. او می تواند با دیگران رابطه برقرار کند و احساسات خود را با آنها به اشتراک بگذارد.

اندیشیدن در شگفتی های آفرینش، می تواند ما را به یاد خالق هستی بیندازد و به ما کمک کند تا قدردان نعمت های او باشیم.

نتیجه:
شگفتی های آفرینش، بی شمارند. هرچه بیشتر به جهان اطراف خود نگاه کنیم، بیشتر به عظمت و قدرت خالق هستی پی خواهیم برد.

⭐⭐انشا سوم در مورد شگفتی های افرینش⭐⭐

آیا می دانستید موجودات زنده ای که هر روز می بینید یکی از شگفتی های آفرینش هستند؟ خداوند پس از آفرینش زمین، جانداران بسیاری را آفریده است. مثلا پشه که هزاران بار کوچکتر از انسان است اما انسان در هنگام خوابیدن در برابر آن کاملا بی دفاع است و نمی تواند از نیش زدن آن در امان باشد.

آیا تا به حال این فرصت را پیدا کردید که به یک پشه از نزدیک نگاه کنید؟ چیزهایی در مورد پشه ها وجود دارد که شما را بیشتر شگفت زده می کند. پشه ها موجوداتی هستند که در خشکی زندگی می کنند اما در آب رشد می کنند و بعد از بلوغ از آب خارج می شوند.

پشه مادر تخم های خود را روی حوضچه ها یا برگ های خیس رها می کند. تخم ها شبیه قایق هستند. حشرات و پرندگان به این تخم ها توجه نمی کنند زیرا رنگ آنها تیره است. به این ترتیب تخم ها از حمله حشرات و پرندگان در امان می مانند.

پشه ها قادرند موجودات زنده اطراف خود را با گرمایی که از خود ساطع می کنند که برای ما نامرئی است را ببینند. به همین دلیل می توانند رگ های خونی ما را حتی در تاریکی شب پیدا کنند.

خداوند هر موجود زنده‌ای را با بهترین ویژگی‌ها آفریده است که بتواند از خود محافظت کرده و زنده بماند. این نشان می دهد که خداوند چقدر مراقب، مهربان و محافظ حیوانات است. اگر پشه ای بتواند به زندگی خود ادامه دهد، به این دلیل است که خداوند از او محافظت می کند.

مگس نیز یکی دیگر شگفتی های آفرینش است که می تواند 350 بار در ثانیه بال های خود را تکان دهد. یعنی تقریباً همزمان که چشمان خود را می بندید و باز می کنید، مگس حداقل 350 بار بال های خود باز و بسته می کند که این نشان می دهد خداوند آنها را با چه نظام باشکوهی آفریده است.

صد سال پیش هیچ هواپیما یا هلیکوپتری مانند امروز وجود نداشت. مهندسان و تکنسین ها برای مدت بسیار طولانی تحقیق کردند. نکته شگفت انگیز دیگر در مورد مگس این است که آن در یک خط مستقیم پرواز نمی کند و می تواند در هوا زیگزاگ پرواز کند و حتی می تواند به راحتی روی سقف یا دیوارهای عمودی فرود بیاید.

همچنین یکی دیگر از شگفتی های آفرینش زنبور عسل است. آیا می دانستید که زنبورها برای ما نیز عسل درست می کنند؟ زنبورها در شکم خود عسل درست می کنند. بدن کوچک آنها عسل کافی برای خود و همچنین تمام مردم جهان را می سازند.

نتیجه:
در مجموع، تمام جهان پر از شگفتی های آفرینش است که دانستن در مورد آنها برای هر فردی حیرت آور است.

4.1/5 - (28 امتیاز)
منبع
islamthisibelieveshareyouressays

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا