انشا

انشا در مورد علم و دانش

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد علم و دانش برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد علم و دانش⭐⭐

از دوران باستان تا به امروز جهان پیشرفت های خود را مدیون علم بوده است. وسایل نقلیه و ماشین آلات که در حال حاضر مشاهده می کنیم همگی مدیون علم است. مثلا علم حمل و نقل سبب شده مسافت های طولانی را آسان تر طی کنیم. هر روزه نیز وسایل نقلیه متفاوت و مختلفی به وجود می آید. در گذشته مردم با دوچرخه سفر می کردند. اما اکنون همه با موتور سیکلت و ماشین رفت و آمد می کنند که باعث صرفه جویی در زمان می شود و همه اینها فقط با علم امکان پذیر است.

علم باعث شده به کرات مختلف مانند ماه و مریخ سفر کنیم. این روزها دانشمندان ماهواره های زیادی می سازند به همین دلیل از اینترنت پرسرعت استفاده می شود. ماهواره ها هر روز و شب به دور زمین می چرخند. حتی بدون اینکه ما از آنها آگاه باشیم. علم ستون فقرات هر جامعه ای است به همین دلیل از سنین پایین در مدارس علم و دانش را می آموزیم.

در کلاس اول اهمیت علم را یاد گرفتیم و درباره منظومه شمسی آموختیم. منظومه شمسی از 9 سیاره و خورشید تشکیل شده است که منشا سیاره ما نیز هست و مهمتر از همه علم به ما در شکل دادن به آینده کمک کرده است.

همه ما در کلاس ششم یاد گرفتیم علم به سه زیر شاخه دیگر تقسیم شده است. این زیرمجموعه ها فیزیک، شیمی و زیست شناسی است. مثلا اول از همه، فیزیک در مورد ماشین ها به ما یاد داد. فیزیک موضوع جالبی و منطقی است. موضوع دوم شیمی است، شیمی به بررسی عناصر و ترکیبات شیمیایی مختلف میپردازد. زیست شناسی نیز در مورد بدن انسان و قسمت های مختلف آن به ما می آموزد.

دانشمندان زیادی مانند توماس ادیسون و اسحاق نیوتن اختراعات بزرگی انجام دادند. مثلا توماس ادیسون لامپ را اختراع کرد. اگر او اختراع نمی کرد ما در تاریکی می ماندیم و اسحاق نیوتن علم جاذبه را کشف کرد که به کمک آن، توانستیم بسیاری از علوم دیگر را کشف کنیم.

⭐⭐انشا دوم در مورد علم و دانش⭐⭐

علم طی سال‌ها پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. بسیاری از اختراعات و اکتشافات علمی ما را قادر به زندگی راحت کرده است. بدون علم نمی توانستیم دستگاه هایی مانند پنکه، آسیاب، ماشین لباسشویی یا لپ تاپ داشته باشیم.

آیا می توانید روزی را بدون گوشی های هوشمند تصور کنید؟ با کمک علم به راحتی می توانیم با دوستان و خانواده هایمان که از ما جدا هستند تماس و پیام ارسال کنیم. همچنین انتقال پول و پرداخت قبوض به راحتی قابل انجام است. علم با اختراع گوشی های هوشمند دنیای جدیدی را در مقابل چشمان ما گشوده است. علم با اختراع وسایل نقلیه موتوری، مترو و قطارها سفرهای دور را در مدت زمان کوتاهی برایمان آسان کرده است. حتی بدون علم امکان خنک ماندن در تابستان های گرم یا پختن غذاهای مورد علاقه وجود نداشت.

بدون علم بسیاری از بیماری ها درمان نمی شد. علاوه بر این، بسیاری از فعالیت های کشاورزی با ماشین‌های مخصوص کاشت بذر و سیستم‌های آبیاری قطره‌ای قابل انجام نبود و ما گرسنه می ماندیم.

به طورکلی، علم بخش جدایی ناپذیر از این جهان است. اختراعات علمی، جهان ما را متحول کرده است. مثلا الکساندر فلمینگ، پنی سیلین را کشف کرد که به نجات جان هزاران نفر کمک کرد و بعدها به پرمصرف ترین آنتی بیوتیک در کل جهان تبدیل شد. به غیر از آن، اختراع ماشین چاپ، تلفن، یخچال، موسیقی و اینترنت زندگی میلیاردها نفر در سراسر جهان را تغییر داد.

بدون شک علم اهمیت زیادی برای جهان دارد و حس منطق و دلیل برای هر اتفاقی که در اطراف ما رخ می دهد را تعبیر می کند.

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
123helpmestudy-phiupscbuddybyjustoppr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا