انشا

انشا در مورد غم و شادی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد غم و شادی برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد غم و شادی⭐⭐

چه چیزی ما را شاد می کند؟ ثروتمند بودن؟ داشتن خانواده خوب؟ یا یک شغل با حقوق مناسب؟ اینها همه خواسته های ما هستند. ما شادیم زیرا وقتی این خواسته ها برآورده می شوند احساس رضایت می کنیم. با این وجود، انسان ها همیشه تشنه چیزهای بیشتری هستند. ما نمی توانیم تک تک آرزوها را برآورده کنیم و کلید واقعی شادی این است که به چیزی که داریم راضی باشیم.

شادی یا غم به صورت لحظه ای بدون اینکه متوجه آن شویم ایجاد می شود. برخی از مردم بر این باورند که شادی و غم از هر نظر بسیار متفاوت اند.

شادی یا غم هر فردی را از لحاظ جسمی و ذهنی تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا از نظر فیزیکی، شادی با لبخند، افزایش انرژی و شادابی مرتبط است و اغلب مسری می باشد. در کتابی خواندم در طول لحظات شادی، بدن تولید و ترشح اکسی توسین را افزایش می دهد، این هورمون استرس بدن را سرکوب می کند و منجر به اخلاق خوب در افراد می شود. علائم جسمی غم و اندوه بیشتر با اخم کردن، از دست دادن اشتها و انرژی همراه هستند. هنگامی که فرد غمگین می شود، بدن برعکس با افزایش تولید و ترشح کورتیزول یا همان هورمون استرس، باعث بد شدن اخلاقمان می شود و حوصله هیچ کاری را نداریم.

برای من شادی مانند مثل یک ایست بازرسی در زندگی است، طوری که با آن قدرت ذهنی لازم برای موفق شدن در کارهایم را پیدا می کنم. اما غم دقیقاً برعکس آن است. من در زمان هایی که غمگین هستم اغلب دچار بدبینی، دلسردی و افکار شکست گرایانه می شوم.  به همین دلیل هیچ وقت دوست ندارم غمگین باشم. برای من غم مثل این است که از بلندی سقوط کردم و اصلا نمی توانم وضعیتم را کنترل کنم.

⭐⭐انشا دوم در مورد غم و شادی⭐⭐

برای همه ما لحظات شادی و غم در زندگی مان اتفاق افتاده است. هیچ کس نمی تواند همیشه شاد یا غمگین باشد. شاد بودن خیلی سخت نیست و به درک ما از زندگی بستگی دارد. مثلا ما می‌توانیم با فعالیت‌هایی مانند سفر، مطالعه، خرید، آشپزی و غیره خوشحال باشیم. وقتی شاد هستیم ذهن ما سرشار از هیجان و رضایت است.

ما هنگام شادی لبخند می زنیم، تعریف شادی برای هر کسی متفاوت است و مثلا بسیاری از ما فکر می کنیم کسب درآمد زیاد و داشتن یک زندگی خوب برای رسیدن به شادی ضروری است. درست است که موفقیت باعث شادی می شود اما به این معنا نیست که تنها راه شاد بودن است. در حالی که، شادی در لذت بردن از چیزهای کوچک است. مثلا، وقتی به مادرم در کار آشپزخانه کمک می‌کنم، گیاهان را آبیاری می‌کنم، غذای مورد علاقه‌ام را می‌خورم، پیاده‌روی می‌کنم، به موسیقی گوش می‌دهم، با حیوانات خانگی بازی می‌کنم، وقت خود را با خانواده می‌گذرانم و با دوستانم حرف می زنم احساس شادی می‌کنم.

ما در درس هایمان خوانده ایم که هر کاری که در زندگی انجام می دهیم فقط برای رسیدن به شادی است. هیچ چیز در این دنیا مانند شادی زیبا نیست و این شادی به خاطر چیزهایی که در زندگی به دست می آوریم است. به نظر من این یک تصور اشتباه است که برای شاد بودن ثروت و موفقیت لازم است. زیرا در این صورت فقط ثروتمندترین افراد دنیا شادترین هستند. برایی من زمانی که با اعضای خانواده می گذرانم شاد هستم. همینطور من به همراه تعدادی از دوستان محله به دانش آموزان فقیری که در نزدیکی ما زندگی می کنند آموزش رایگان می دهیم. این کار به من رضایت درونی و شادی می دهد.

مطالب مرتبط با شادی:

4.1/5 - (9 امتیاز)
منبع
essaybanyanessayforumtoppriplbooksiebartlebythewisdompost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا