انشا

انشا در مورد هفته دفاع مقدس

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد هفته دفاع مقدس برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐⭐انشا اول در مورد هفته دفاع مقدس⭐⭐

سن من بسیار کمتر از آن است که بتوانم جنگ را تجربه کنم، دنیای جنگ و شهیدان نیازمند درک عمیقی از شجاعت و دفاع از وطن است. از پدرم شنیدم خیلی از شهدا که در دفاع مقدس شرکت داشتند سن بسیار کمی داشتند اما اراده و مردانگی آنها به قدری بود که ترسی برای شهادت یا اسیر شدن نداشتند.

در هشت سال جنگ ایران و عراق جوانان بسیاری کشته شدند تا کشور ما به دست دشمنان نیفتد، تنها چیزی که رزمندگان را در این راه پیروز کرد ایمان و اراده قوی آنها بود. آنان سرلوحه ما هستند به همین دلیل هر ساله هفته دفاع مقدس به یاد این جهادگران جشن گرفته می شود. یاد بود هفته دفاع مقدس یادآور از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و عزت و غرور ملی است که همه ما باید از آن درس بگیریم.

هفته دفاع مقدس رویدای بزرگ است که بار دیگر ایمان و اراده شکست ناپذیر ایرانیان را به رخ جهانیان می کشد و الگوی درخشان به همگان می دهد که می شود با تفکر اسلامی و روحیه جهادی دشمنان و سلطه گران را شکست داد. حماسه هشت سال دفاع مقدس به یادماندنی ترین نبرد است، درست است که ایران قدرت و  تجهیزات نظامی زیادی نداشت اما توانست با توکل به خدا و صبر و پایداری دشمن را در هر گوشه ایران از پای در آورد.

پاسداری از ارزش های شهدا و رزمندگان برای ملت ما بسیار مهم است زیرا با توجه به توطئه های دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کشور و به ویژه به نسل های همسن ما سبب شده پی ریزی فرهنگ ایثار و شجاعت در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

معلممان می گفت، هفته دفاع مقدس میراث ملی است که درس های ارزشمندی از دلاوری های رزمندگان اسلام می دهد و آیندگان باید از آن اطلاع داشته باشند. تاکنون مسئولین فرهنگ سازی های لازم برای نشان دادن ارزش های والای دفاع مقدس را انجام داده اند و وظیفه همگانی است که همه این هفته را گرامی بداریم.

⭐⭐انشا دوم در مورد هفته دفاع مقدس⭐⭐

وقتی معلممان موضوع انشاء را هفته دفاع مقدس اعلام کرد، تقریبا هیچ پیش زمینه ای به ذهنم نمی رسید و اصلا نمی دانستم که چرا جنگ هشت ساله ایران و عراق عنوان دفاع مقدس گرفته است و چه تفاوتهایی باهم دارند.

با کمی تحقیق و جمع آوری در مورد هفته دفاع مقدس تازه فهمیدم جریان این نامگذاری برای چه بوده است. هفته دفاع مقدس به دلیل جنگ تدافعی در مقابل تجاوز نظامی بیگانگان و از سوی مطابق بودن هنجارهای دینی پذیرفته شده در یک جامعه و دارای ارزش دینی و اجتماعی است. مانند جنگ به منظور دفاع از خویش (دفاع مشروع) در مقابل متجاوزین به دین، عِرض، جان و مال خود و بستگان یا مملکت و نیز به منظور دفاع از مظلومین عالم و یا در مقابل ستمگرانی که آزادی دعوت دینی را سلب می کنند و با حاکمیت استبدادی مانع انتخاب آزادانه دین صحیح از سوی مردم می گردند.

رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون زحمات این قشر ایثارگر است. قدرت دفاعی ایران بیمه خون شهدا و حماسه رزمندگان اسلام در طول هشت سال رشادت و دلاوری است. دفاع جانانه و مبتنی بر تفکر اسلامی و انقلابی ملت قهرمان ایران در دفاع مقدس نه تنها دستاوردی برای رژیم بعثی و حامیان او نداشت بلکه از این مرز و بوم کشوری مقتدر ساخت که به عنوان کانون صدور انقلاب و بیداری اسلامی در جهان مطرح شد.

دوست من از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است، من از دوستم یاد گرفتم در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کنم. او به من گفت، هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پاسداشت ارزش های انقلابی در سایه ایران اسلامی و شهدا و ایثارگران است و همه ما مدیون ایثار خانواده های شهدا و زنده نگه داشتن خاطره آنها هستیم.

4.7/5 - (3 امتیاز)
منبع
onlyscenshasaradelbaraneh

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا