خانه داری

16 روش برای از بین بردن لک و برق انداختن آینه ها

هرچند عدهٔ زیادی از دستمال برای تمیز کردن آینه استفاده می‌کنند، اما روزنامه بهترین انتخاب است با استفاده از مایع شیشه‌پاک‌کن و روزنامه، دیگر هیچ لکه‌ای روی آینه باقی نمی‌ماند. در همین راستا چند روش کاربردی و مؤثر برای برق انداختن آینه را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان آینه‌ها را تمیز کرد؟

1. سرکه سفید:

یک فنجان سرکه را به چهار فنجان آب ولرم اضافه کنید. این محلول را در یک بطری اسپری بریزید، حالا می‌توانید آن را به آینه بزنید. برای تمیز کردن آینه‌های خود از یکپارچه نخی یا روزنامه استفاده کنید حالا می‌توانید درخشش و وضوح شگفت‌انگیزی را به آینه خود بدهید.

2. بوراکس برای تمیز کردن آینه:

بوراکس یک پاک‌کننده عالی است. با مخلوط کردن 3 فنجان آب و 2 قاشق غذاخوری بوراکس یک محلول را تهیه می‌کنید. برای پاک کردن آینه و حذف رگه‌ها و لکه‌های آن از یک اسفنج تمیز استفاده کنید.

3. فیلتر قهوه برای تمیز کردن آینه:

این‌یک روش غیرمعمول اما عالی، برای تمیز کردن آینه‌ها است. این‌یک محصول بدون کرک و پرز است که تمام نشانه‌های خراشیده ورگه‌ها را از آینه شما پاک می‌کند. استفاده از یک فیلتر قهوه برای داشتن آینه‌ای درخشان لازم است.

4. کرم اصلاح برای تمیز کردن آینه:

تمیز کردن آینه با یک کرم اصلاح نه‌تنها تمیز می‌کند، بلکه تمام رگه‌ها و لک‌ها را نیز پاک می‌کند همچنین، یک ضدعفونی‌کننده‌ای است که باعث دفع شدن بخار می‌شود. با استفاده از یک دستمال‌کاغذی، کرم اصلاح را بر روی لک‌های آینه بمالید سپس دستمال‌کاغذی‌ای را خیس کنید و آینه را پاک‌کنید.

برق انداختن آینه هاچگونه آینه ها را پاک و تمیز کنیم؟

5. استون برای پاک کردن لکه‌های آینه:

برای حذف این لکه‌های سخت از آینه، یک پنبه آغشته شده در آستون استفاده کنید. به‌راحتی روی آینه بمالید، مطمئن شوید که فشار برای آینه‌تان قابل‌تحمل است.

6. تیغ تک لبه برای پاک کردن لکه آینه:

برخی از پاک‌کننده‌های آینه، برخی از لک‌های چسب ناک روی آینه را از بین نمی‌برد. تیغ تک لبه می‌تواند این کار را انجام دهد، بعدازآن لک را با پاک‌کننده‌ها بشورید.

7. صابون ظرف‌شویی و زدن الکل برای پاک کردن آینه:

1 قاشق غذاخوری صابون ظرف‌شویی یا مواد شوینده و 1 فنجان الکل مخلوط کرده و در 1 فنجان آب اضافه کنید. مخلوط حاصله را در یک بطری اسپری بریزید، سپس محلول را بر روی آینه بزنید و آن را با استفاده از پارچه بدون کرک پاک‌کنید.

8. خوشبوکننده‌های هوا برای پاک کردن لکه:

خوشبوکننده هوای موردعلاقه خود را بر روی آینه اسپری کنید و آن را با یک دستمال‌کاغذی پاک‌کنید. این خوشبوکننده هوا نه‌تنها لکه‌های خیره‌کننده را از آینه حذف می‌کند، بلکه عطر شگفت‌انگیزی را به آن می‌دهد.

9. چای برای پاک کردن سطح آینه:

برای دریافت درخشش زیبا، یک فنجان چای سنگین را امتحان کنید. کمی چای را در ظرفی بریزید و اجازه دهید خنک شود. پارچه‌ای نرم را که در چای دم شده فروببرید و برای پاک کردن سطح آینه استفاده کنید. سپس آینه خود را با یکپارچه خشک و نرم پاک‌کنید و یک درخشش را از آینه خود دریافت کنید.

10. نشاسته ذرت برای پاک کردن آینه:

برای داشتن آینه‌های تمیز، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک‌چهارم (4 فنجان) آب را مخلوط‌کنید. برای پاک کردن آینه‌ها از یکپارچه تمیز استفاده کنید.

11. روزنامه و گوش پاک‌کن برای تمیز کردن لبه آینه:

برای دسترسی به گوشه‌های سخت و لبه‌های آینه خود از این مورداستفاده کنید. فقط یک قطعه گوش پاک‌کن را در هر محلول تمیزکننده بگذارید و آن را در ناحیه‌های غیرقابل‌دسترس بکشید، لمس نهایی و خشک شدن را با ورق روزنامه انجام دهید.

برق انداختن آینه هالکه های آینه را چگونه از بین ببریم؟

12. نوشابه برای تمیز کردن آینه:

سعی کنید از این محصول بدون بو، امن که به‌راحتی در دسترس و ارزان است، استفاده کنید. کمی نوشابه را در بطری اسپری بریزید آن را روی آینه اسپری کنید سپس آن را با پارچه نرم خشک‌کنید.

13. تمیز کردن آینه با جوش‌شیرین:

کمی جوش‌شیرین را روی یکپارچه مرطوب یا اسفنجی بریزید و آن را در سراسر آینه بمالید، سپس از یکپارچه تازه و پاک استفاده کنید و آینه را با آب پاک‌کنید.

14. تمیز کردن آینه با سشوار:

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از سرکه و سایر محصولات استفاده نکنید. در این مورد، جلو آینه سشوار بگیرید. این کار به‌سرعت تیرگی و مه و آب انباشته‌شده روی آینه را حذف می‌کند. برای پاک کردن لک‌ها از یکپارچه نرم استفاده کنید.

15. درخشان کردن آینه با تونر:

از هر تونر صورت مصرف‌شده یا استفاده‌نشده برای درخشان کردن آینه استفاده کنید. یک بطری اسپری را با مقداری تونر صورت پرکنید و آن را بر روی شیشه بزنید سپس با یک روزنامه یا پارچه نرم پاک‌کنید.

16. پاک کردن و تمیز کردن آینه با لیمو:

چند قاشق غذاخوری آب‌لیمو را به آب اضافه کنید؛ این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. این کار آینه شمارا به‌سادگی پاک می‌کند و از هر بوی بدی نیز خلاص می‌شوید.

بایدها:

  • از محصولات خشن اجتناب کنید.
  • تمیز کردن آینه‌هایی که به‌طور منظم از گردوغبار و لکه‌ها و غبارهای طولانی‌مدت تمیزنشده‌اند، بسیار سخت‌تر می‌شود.

نبایدها:

  • از استفاده از پاک‌کننده‌های ساینده تجاری خودداری کنید.
  • اجازه ندهید که مایع در لبه‌های آینه بماند، چون می‌تواند سیاه و زنگ‌زده شود.

راه‌کار مناسب برای پیشگیری از بخار کردن آینه حمام

اگر هواکش حمام به‌درستی کار نمی‌کند هنگام باز بودن شیر آب داغ، بخار روی آینه را می‌پوشاند چاره کار خمیرریش است. چنانچه قدری خمیرریش روی آینه بمالید و بعد با یک حوله آن را پاک‌کنید، آینه دیگر بخار نمی‌کند. این کار باید حداقل ماهی یک‌بار تکرار شود.

4.2/5 - (5 امتیاز)
منبع
namnakyjcگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا