زود انزالی

نحوه تشخیص زود انزالی در مردان

طریقه تشخیص زود انزالی در مردان

یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که میان آقایان وجود دارد و می‌تواند چه برای مجردها و چه برای متأهل‌ها زیا آور باشد انزال زودرس است. اما یک خبر خوشحال‌کننده که در این زمینه وجود دارد این است که علائم انزال زودرس و نشانه‌هایی که می‌توانید از روی آن بیماری خود را تشخیص دهید تا حدودی ساده بوده و درمان آن نیز بسیار ساده است.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد علائم انزال زودرس و علائم اولیه علائم انزال زودرس سخن بگوییم. با ما تا انتهای مقاله علائم انزال زودرس همراه شوید.

زود انزالی اگرچه یک نوع اختلال جنسی شایع در بین مردان محسوب می‌شود، ولی این اختلال جنسی علائم و نشانه‌های ظاهری ندارد که فرد از روی علائم و نشانه‌های آن متوجه زود انزال بودن خود شود.

بااین‌وجود راه‌هایی برای تشخیص زود انزالی و علائم آن وجود دارد که مختص افراد متأهل است. افراد متأهلی که در رابطه جنسی دچار مشکل هستند و توانایی به ارگاسم رساندن همسرانشان را ندارند، باید به این علائم توجه نمایند تا بتوانند زود انزال بودن یا نبودن خود را تشخیص دهند.

همچنین بخوانید: قرص داپوکستین

چگونه بفهمیم که به انزال زودرس مبتلا هستیم؟

یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از افراد متأهل پیش می‌آید، این است که چگونه متوجه شویم که آیا مبتلا به زود انزالی هستیم یا نه؟ چه علائم انزال زودرسی وجود دارد؟

تشخیص زود انزالی قبل از ازدواج و در افراد مجرد

توجه داشته باشید که چگونگی فهمیدن ابتلا به زود انزالی تنها در شرایطی است که فرد ازدواج کرده باشد و وارد ارتباط جنسی شده باشد. چراکه زود انزالی در افراد مجرد و خود ارضایی مطرح نیست. بنابراین برای افراد مجرد که ازدواج‌نکرده‌اند و رابطه جنسی ندارند، فهمیدن ابتلا به زود انزالی امکان‌پذیر نیست. لذا اولین قدم برای فهمید ابتلا به زود انزالی ازدواج و داشتن روابط جنسی با همسر می‌باشد.

افراد متأهلی که ازدواج‌کرده‌اند اگر می‌خواهند بفهمند که آیا دچار زود انزالی هستند یا نه می‌توانند به روابط جنسی خود و مشکلاتی که در حین روابط جنسی با همسر پیش می‌آید، توجه کنند.

یکی از اولین راه‌های تشخیص زود انزال در افراد، این است که مرد به‌محض شروع رابطه جنسی به ارگاسم برسد و انزال در وی رخ دهد و بعدازآن توانایی به ارگاسم رساندن همسر خود را نداشته باشد، بسیاری از تحقیقات عنوان می‌کنند زود انزالی در صورتی است که مردان زیر یک دقیقه به انزال برسند.

بیشتر بخوانید: شب اول عروسی؛ نکاتی برای داشتن شب عروسی رؤیایی

بنابراین زود به ارگاسم رسیدن اولین راه تشخیص زود انزالی و علائم انزال زودرس است. البته ذکر این نکته ضروری است که استانداردی برای مدت رابطه جنسی وجود ندارد و استاندارد رابطه جنسی بستگی به خود زوجین دارد.

بااین‌حال باید توجه داشت که اگر فردی گاهی زود و گاهی دیر انزال می‌شود، این به معنای ابتلا به زود انزالی نیست و جای نگرانی ندارد. ولی اگر زود انزالی به صورت مکرر و برای مدت دوره طولانی رخ دهد، در این صورت می‌توان گفت که فرد دچار زود انزالی است و نیاز به درمان دارد.

علائم اولیه انزال زودرس

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، علائم انزال زودرس نشانه‌های خاصی ندارد، بااین‌حال می‌توان گفت که علائم اولیه زود انزالی خود را بعد از ازدواج و آغاز رابطه جنسی نشان می‌دهد و نشانه اصلی زود انزالی زمانی است که فرد در اغلب مواقع از به تأخیر انداختن بیش از یک دقیقه مرحله انزال پس از نزدیکی در رابطه جنسی ناتوان باشد

برخی از این افراد در رسیدن به اوج لذت جنسی هنگام خود ارضایی نیز دچار مشکل هستند. ازاین‌رو، اگر فردی به صورت مکرر و برای مدت طولانی فوراً بعد از رابطه جنسی به ارگاسم برسد می‌توان تشخیص داده که دچار زود انزالی است.

علاوه بر این می‌توان علائم و نشانه‌های زیر را هم به‌عنوان علائم اولیه تشخیص زود انزالی برشمرد.

نشانه‌های انزال زودرس

  1. انزال با حداقل تحریک جنسی به صورت مداوم و یا قبل از ورود آلت تناسلی به واژن.
  2. انزال در عرض یک دقیقه پس از ورود آلت تناسلی به واژن و عدم کنترل بر زمان انزال زودرس یعنی زمانی که مدنظر فرد است.
  3. علائم گفته شده برای حداقل شش ماه در تمامی تماس‌های جنسی در حدود هفتادوپنج تا صد در صد وجود داشته باشد و موجب ایجاد استرس و اضطراب در فرد شود و همچنین علائم گفته شده با سایر داروها و بیماری‌های و یا مشکلات روان‌پزشکی توجیه نشود و با مصرف دارو برطرف نگردد.

همچنین بخوانید: درمان زود انزالی با روش های خانگی

تشخیص زود انزالی از روی علائم

برای تشخیص زود انزالی می‌توان در درجه اول به علائم آن توجه نمود اگر بر اساس علائمی که گفته شد ازجمله انزال خیلی زود و زیر یک دقیقه برای مدت طولانی و مکرر داشته باشید. در این صورت باید مطمئن باشید که دچار زود انزالی هستید و برای تشخیص صحیح آن و مشخص نمودن انواع زود انزالی به پزشک مراجعه کنید.

پس از مشاهده علائم زود انزالی و مراجعه فرد به پزشک، پزشک درباره سابقه اختلال جنسی سؤالاتی می‌پرسد، سؤالاتی مانند زمان بین ورود آلت به واژن تا انزال چه قدر است؟ آیا فرد می‌تواند زمان انزال خود را به تأخیر بیندازد؟ آیا این امر تأثیرات منفی از قبیل استرس، ناامیدی و ترس از انزال زودرس در فرد به وجود آورده است؟ اولین تجربه انزال زودرس را از کی داشته است؟

آیا انزال زودرس را در اولین تماس جنسی، همیشه و با تمام افرادی که با آن‌ها رابطه دارد تجربه کرده است؟ آیا آلت به اندازه کافی جهت دخول نعوظ یافته است؟ آیا فرد می‌تواند نعوظ را تا زمانی که انزال رخ می‌دهد حفظ نماید؟ آیا فرد به دلیل ترس از بین رفتن نعوظ در رابطه جنسی خود عجله می‌کند؟ به چه میزان شریک جنسی شما از زمان انزال شما ابراز ناراحتی می‌کند؟

پزشک متخصص با پرسیدن این سؤالات و با بررسی جواب‌های داده شده می‌توان ابتلا به زود انزالی را تشخیص دهد و در صورت نیاز ممکن است معاینه فیزیکی انجام دهد. درصورتی‌که فرد به‌طور همزمان از زود انزالی و اختلال نعوظ رنج می‌برد احتمالاً آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون مردانه تستوسترون و سایر آزمایش‌ها توصیه خواهد شد.

نگرانی برای علائم انزال زودرس بی‌مورد است

و در برخی موارد هم ممکن است فرد به متخصص اورولوژی یا روانشناس ارجاع داده شود. بااین‌حال در نظر داشته باشید که برای تشخیص زود انزالی از روی علائم نیاز به هیچ نشانه و علامت خاصی ندارید، اگر بر اساس تعریفی که از زود انزالی شده است بگوییم، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که در صورت عدم رضایت فرد و شریک جنسی‌اش از رابطه جنسی و مدت‌زمان رابطه جنسی، فرد مبتلا به زود انزالی می‌باشد.

3.9/5 - (21 امتیاز)
منبع
zoomlifگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید بنده 20 سالمه و تقریبا از سن 14 سالگی خود ارضایی میکردم تا همین دو ماه پیش ولی یک چیزی ذهنم رو مشغول کرد با خودم گفتم این همه خود ارضایی کردم نکنه زود انزالی داشته باشم برای همین گفتم امتحان کنم ببینم چی میشه دو ماه بود که ترک کرده بودم ولی برای اینکه بفهمم زود انزالی دارم یا نه خود ارضایی کردم تا حالا رابطه جنسی هم نداشتم دوبار اول که خود ارضایی کردم در عرض 2 تا 3 دقیق آبم آمد بار سوم که خودارضایی کردم 10 دقیقه طول کشید تا آبم بیاد بار چهارم داشتم خود ارضایی می کردم تا 15 دقیقه آبم نیومد بعد دیگه خودارضایی نکردم آبم نیومد لطفا می خواستم بدونم من مشکل زود انزالی دارم یا نه اگر جواب بدید منو از نگرانی در میارید اگر ازدواج کنیم در رابطه با همسرم برام مشکلی پیش میاد یا نه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. با سلام

      یکی از علل اصلی انزال زودرس، خودارضاییه.
      علاوه براین مضرات زیادی برای جسم و ذهن شما داره.

      انزال زودرس فقط در رابطه جنسی مشخص میشه.
      اما نه اولین رابطه های جنسی.
      رابطه جنسی که بدون هیجان، استرس و تازگی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا