گردشگری

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی اغلب “ملت رنگین کمان” نامیده می‌شود، زیرا مردم آن به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند و دارای فرهنگ‌های متفاوتی نیز می‌باشند.

تبلیغات

این کشور در نوک جنوبی قاره آفریقا واقع شده و دارای خطوط ساحلی در هر دو اقیانوس اطلس و اقیانوس هند است.

آفریقای جنوبی دارای صنعت گردشگری رو به رشد است.

بازدیدکنندگان مشتاق دیدن تنوع فرهنگی، جغرافیایی و حیات وحش این کشورهستند.

آفریقای جنوبی از پایان آپارتاید در سال 1994 – سیستم تفکیک نژادی – و آغاز دموکراسی بسیار پیشرفت کرده است.

تبلیغات

با این حال این کشور هنوز با سطوح گسترده ای از نابرابری، جرم و فساد روبرو است.

شهرهای مملو از فقر و فاقد زیرساخت‌های اساسی در کنار شهرها و حومه‌های مرفه واقع شده‌اند.

واقعیت‌هایی از آفریقای جنوبی

بسیاری از مردم ممکن است اطلاعاتی در مورد آفریقای جنوبی داشته باشند. مانند اولین رئیس جمهور دموکرات نلسون ماندلا و این واقعیت که این کشور میزبان جام جهانی فوتبال فیفا در سال 2010 بود. اما چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد!

  • حدود 80٪ از جمعیت این کشور از نظر قومی آفریقایی سیاه پوست هستند. تقریباً 9٪ رنگی (ترکیبی از سفید و آفریقایی یا سفید و آسیایی) در نظر گرفته می‌شوند و 8٪ سفید و حدود 2٪ هندی قومی هستند.
  • آفریقای جنوبی دارای 11 زبان رسمی است: isiZulu، isiXhosa، آفریقایی، Sepedi، Setswana، انگلیسی، Sesotho، Xitsonga، siSwati، Tshivenda و isiNdebele. از دیگر زبان‌های قابل توجه می‌توان به خوی، ناما و سان اشاره کرد.
  • بر اساس برآوردهای دولت ایالات متحده، آفریقای جنوبی از نظر سن یکی از کشورهای دارای جمعیت جوان در جهان است. متوسط سن یک فرد در این کشور 27 سال است، در حالی که در ایالات متحده 38 سال، در انگلستان 40 سال و در آلمان و ژاپن حدود 47 سال می‌باشد.
  • آفریقای جنوبی دارای 10 مکان ثبت شده میراث جهانی توسط یونسکو می باشد. ازجمله جاذبه فرهنگی Mapungubwe، کوه‌های باربرتون ماخونجو (Barberton Makhonjwa)، مناطق حفاظت شده منطقه گل کیپ ((Cape Floral، پارک تالاب iSimangaliso،
  • جزیره روبن (Robben) و خانه زندان که اکنون بسته شده است و زندانیان سیاسی در دوران آپارتاید از جمله نلسون ماندلا در آن زندگی می‌کردند را می‌توان نام برد.
  • آفریقای جنوبی دارای سه پایتخت است: پریتوریا ((Pretoria میزبان قوه مجریه است، کیپ تاون (Cape Town) محل قوه مقننه و بلومفونتین ((Bloemfontein خانه قوه قضاییه است.
  • اولین پیوند قلب انسان در کیپ تاون در سال 1967 انجام شد.
  • آفریقای جنوبی یکی از بالاترین میزان مبتلایان به HIV در جهان را دارد.
  • آفریقای جنوبی تنها کشوری است که داوطلبانه برنامه تسلیحات هسته ای خود را کنار گذاشت.
  • بزرگ‌ترین الماس شناخته شده جهان در سال 1905 در معدنی در نزدیکی پرتوریا کشف شد. اندازه آن: 3106 قیراط و تقریباً 1.3 پوند.
  • کشور آفریقای جنوبی دومین اقتصاد بزرگ قاره آفریقا محسوب می‌شود.
  • آفریقای جنوبی محل زندگی پنگوئن‌های آفریقایی و کوسه‌های بزرگ سفید می باشد. بعضی اوقات به دلیل کوسه‌های موجود در خلیج‌ها، سواحل بسته می‌شوند. تماشای نهنگ در آفریقای جنوبی نیز بسیار محبوب است و هنگام سفر با قایق با یک زندگی دریایی عظیم در آفریقای جنوبی روبرو خواهید شد.

کشوری با عجایب حیات وحش!

آفریقای جنوبی مناظر و زیستگاه‌های مختلفی از جمله بیابان‌ها، تالاب‌ها، بوته‌های کوهستانی، علفزارها، کوه‌ها و جنگل‌های نیمه گرمسیری را در خود جای داده است.

در حالی که این کشور فقط 1٪ از سطح زمین را پوشش می‌دهد، اما خانه بسیاری از حیوانات، پرندگان و حیوانات دریایی است! آفریقای جنوبی دارای 10٪ از گونه‌های پرندگان، ماهی‌ها و گیاهان جهان و همچنین 6٪ از گونه‌های پستانداران و خزندگان است. شیرها، فیل‌ها و زرافه‌ها ممکن است در خیابان‌های شهر پرسه نزنند، اما طبیعت و حیوانات در آفریقای جنوبی خیلی دور از شهرها نیستند.

تبلیغات

آفریقای جنوبی محل گهواره بشریت است.

تاریخ فسیل طبیعی و انسانی آفریقای جنوبی به صدها هزار، حتی میلیون‌ها سال پیش باز می‌گردد. فسیل‌های دایناسورهای اولیه در کیپ غربی کشف شده‌اند.

  • آفریقای جنوبی تنها کشوری در جهان است که دو برنده جایزه نوبل در یک خیابان زندگی می‌کنند. خیابان ویلاکازی در سووتو محل زندگی دو برنده جایزه صلح نوبل بوده است. نلسون ماندلا و اسقف اعظم دزموند توتو هر دو در دوره ای از زندگی خود در اینجا زندگی می‌کردند.

جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی

Victoria and Alfred Waterfront

Victoria and Alfred Waterfront

نمای ویکتوریا و آلفرد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون و پر بازدیدترین مقصد در آفریقای جنوبی شناخته می‌شود.

کیپ واینلندز (Cape Winelands)

کیپ واینلندز (Cape Winelands) در آفریقای جنوبیکیپ واینلندز (Cape Winelands) در آفریقای جنوبی

دره‌های حاصلخیز کیپ واینلندز توسط کوه‌های باشکوه، روستاهای خواب آلود، بناهای درخشان، باغ‌های پربار و برخی از خوش منظره‌ترین مناظر آفریقای جنوبی احاطه شده است.

دره رود Blyde

دره رود Blyde در کشور آفریقای جنوبیدره رود Blyde در کشور آفریقای جنوبی

Canyon River Blyde بعد از Canyon Fish River دومین دره بزرگ آفریقا است، اگرچه به دلیل شاخ و برگ شاخه‌های نیمه گرمسیری بسیار سبزتر است. پیاده روی در میان تنوع غنی از گیاهان و جانوران در دره و آبشارها لذت بخش است.

تبلیغات

پارک Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve

پارک Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve

به عنوان تنها پارک تحت تلاش رسمی حفاظت در کوازولو ناتال که می‌توانید – شیرها، فیل‌ها، پلنگ‌ها، گاومیش‌ها و کرگدن‌ها – ببینید.

Sun City Resort

Sun City Resort در آفریقای جنوبیSun City Resort در آفریقای جنوبی

Sun City Resort که در منطقه با عنوان Kingdom of Pleasure of Africa شناخته می‌شود، یک رستوران و استراحتگاه مجلل است که با فاصله حدود دو ساعت از ژوهانسبورگ فاصله دارد. این مجموعه شامل چهار هتل، دو زمین گلف قهرمانی، دو کافه، یک دهکده فرهنگی در آفریقای جنوبی و بیش از 7000 تمساح در داخل یک پناهگاه است.

سواحل دوربان (Durban Beaches)

سواحل دوربان (Durban Beaches) در کشور آفریقای جنوبیسواحل دوربان (Durban Beaches) در کشور آفریقای جنوبی

سواحل دوربان که اغلب با ساحل میامی مقایسه می‌شوند، جو پرانرژی را فراهم می‌کنند. این سواحل با داشتن آب و هوای مطبوع در طول سال که به طرز چشمگیری تمیز و ایمن هستند، به مایل طلایی نیز معروف است، امتداد گسترده ای از ماسه‌های نرم و طلایی و آفتاب نیمه گرمسیری در امتداد سواحل جنوب و سواحل شمال دوربان وجود دارد.

Table Mountain

Table Mountain در آفریقای جنوبیTable Mountain در آفریقای جنوبی

واقع در یک پارک ملی، رسیدن به قله کوه یک تجربه هیجان انگیز است که مناظر خارق العاده و چشم نوازی از شهر کیپ تاون، جزیره رابن در شمال و سواحل اقیانوس اطلس در غرب و جنوب را ارائه می‌دهد. رسیدن به قله 1086 متر (3،563 فوت)، از طریق یک تله کابین هوشمندانه ساده است و هر ماشین روتایر دارای کف‌های گردان است که به مسافران امکان می‌دهد از دید 360 درجه در هنگام حرکت به سمت بالا لذت ببرند.

تبلیغات

پارک ملی کروگر (Kruger)

پارک ملی کروگر (Kruger) در آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر بزرگ‌ترین زیست گاه جانوران و گیاهان در این قاره و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آفریقای جنوبی است.

کروگر مقصدی زیبا با زیرساخت‌های عالی و مکان‌های زیادی برای اقامت در داخل پارک است، از اردوگاه‌های چادری گرفته تا لژهای لوکس.

پارک ملی Addo Elephant

پارک ملی Addo Elephant در آفریقای جنوبیپارک ملی Addo Elephant در آفریقای جنوبی

پارک ملی Addo Elephant بیش از 600 فیل، شیرهای مختلف، کرگدن‌های سیاه، گاومیش‌ها، کفتارها، پلنگ‌ها، گورخرها و انواع مختلفی از گیاهان خارپوست را در خود جای داده است. این سومین پارک بزرگ آفریقای جنوبی است و همچنین بر حفظ طیف گسترده ای از گیاهان متمرکز است. همچنین یک کمپ اصلی برای گردشگران شامل استخر شنا، رستوران، چاله آب پرآب و انواع مختلف محل اقامت را دارد.

منطقه Bathurst

منطقه Bathurst در آفریقای جنوبیمنطقه Bathurst در آفریقای جنوبی

Bathurst یکی از بزرگ‌ترین مناطق پرورش آناناس در آفریقای جنوبی است و برای اثبات آناناسی غول پیکر 16.7 متری با پوست فایبرگلاس و ساختار فلزی دارد! در داخل سالن تماشاخانه 60 نفره، مستندهایی در مورد صنعت آناناس تماشا کنید و سپس با صعود بیشتر به سمت بالا، مناظر شگفت انگیز منظره را تماشا کنید. به زمین برگردیم، بچه‌ها می‌توانند از تراکتور راندن یک کشاورز در مزارع آناناس لذت ببرند. جاذبه ای سرگرم کننده که برای کل خانواده هزینه ورودی ندارد.

تبلیغات

چاله بزرگ (The Big Hole)

چاله بزرگ (The Big Hole) در آفریقای جنوبیچاله بزرگ (The Big Hole) در آفریقای جنوبی

بزرگ‌ترین مکان حفاری دستی و یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی که در زمان خود، 2.7 تن الماس تولید کرد. این معدن در سال 1914 بسته شد و اکنون یک دهانه بزرگ پر از آب است. اولین الماس آفریقای جنوبی ثبت شده، Eureka، در موزه Big Hole به نمایش گذاشته شده است. می‌توانید شانس خود را با الک کردن مقداری سنگ ریزه برای یافتن الماس امتحان کنید و همچنین یک عملیات استخراج الماس را تجربه کنید.

موزه آپارتاید (Apartheid)

موزه آپارتاید (Apartheid) در آفریقای جنوبیموزه آپارتاید (Apartheid) در آفریقای جنوبی

در موزه آپارتاید عکس‌ها، فیلم‌های سینمایی، پانل‌های متنی و 22 نمایشگاه فردی وجود دارد که شامل تصاویری از زندگی در آن زمان در شهرستان‌ها بود، از جمله حذف اجباری محلی ساکنان. در بسیاری از نمایشگاه‌ها کودکان زیر 11 سال اجازه حضور ندارند. این برای همه کسانی که مایل‌اند اطلاعات بیشتری در مورد این زمان پر چالش در تاریخ آفریقای جنوبی کسب کنند ارزش بازدید را دارد.

حوزه فرهنگی نیوتاون

نیوتاون که در میدان ماری فیتزجرالد در مرکز شهر ژوهانسبورگ واقع شده است.

حوزه فرهنگی نیوتاون در آفریقای جنوبیحوزه فرهنگی نیوتاون در آفریقای جنوبی

در اینجا چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد. ازجمله گوش دادن به موسیقی جاز زنده در رستوران‌های مجاور، شرکت در یک نمایش هنرهای نمایشی در Market Square Theatre، خرید سمبوسه در Oriental Plaza، گشت و گذار در دو گالری هنری مرکز یا لذت بردن از جستجوی معاملات در بازار هفتگی فروشگاه کریسمس صبح شنبه را می‌توان نام برد.

تمام علاقه‌ها در این مکان پر جنب و جوش تأمین می‌شوند.

تبلیغات

پارک شیر (Lion Park)

پارک شیر (Lion Park) در آفریقای جنوبیپارک شیر (Lion Park) در آفریقای جنوبی

این پناهگاه مقدس، که به رفاه و آسایش انواع مختلف گونه‌های در معرض خطر انقراض، از جمله شیرهای نادر سفید، یوزپلنگ و سگ‌های وحشی متمرکز است، فرصتی شگفت انگیز برای بچه‌های شما است تا همه چیز را در مورد گونه‌های مختلف آفریقا یاد بگیرند و شیرها، گورخرها، زرافه‌ها را هنگامی که آزادانه در منطقه پرسه می‌زنند، از نزدیک ببینند. پارک شیر انواع تورها و سایر فعالیت‌های به یادماندنی از جمله تعاملات توله شیر و یوزپلنگ را ارائه می‌دهد!

میدان نلسون ماندلا

میدان نلسون ماندلا در آفریقای جنوبیمیدان نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی

در داخل میدان نلسون ماندلا، در هسته با نفوذترین منطقه اقتصادی آفریقا، یک مجسمه از پدر بزرگ محبوب آفریقای جنوبی به طول شش متر قرار دارد. این میدان در صحرای ژوهانسبورگ به همین نام به سبک اروپا، در ساندتون پر جنب و جوش، استان گوتنگ واقع شده است. اینجا انواع بوتیک‌های شیک، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های شیک آفریقایی، ایتالیایی، یونانی و فرانسوی و چشمه‌های آب برای سرگرمی کودکان فراهم می‌باشد. چه فرصتی شگفت انگیز برای عکس گرفتن در کنار هم با قصیده ای غول پیکر از آن مرد بزرگ!

ساختمان‌های اتحادیه

ساختمان‌های اتحادیه در کشور آفریقای جنوبیساختمان‌های اتحادیه در کشور آفریقای جنوبی

ساختمان‌های اتحادیه در پریتوریا مقر رسمی دولت آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهند و یک میراث ملی هستند. این ساختمان‌ها، از نشانه‌های شاخص این کشور و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آفریقای جنوبی است که شاهد تغییرات دموکراتیک و همچنین گذشته چالش برانگیز آن هستند. در واقع، این جایی است که، در سال 1994، نلسون ماندلا به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی سوگند یاد کرد. اگرچه خود ساختمان‌ها برای عموم مردم آزاد نیستند، اما باغ‌هایی با محوطه و منظره جذاب که ساختمان را احاطه کرده‌اند برای پیک نیک محبوب هستند و مجسمه جدیدی از ماندلا برای نظارت بر همه چیز محبوب است.

به این مطلب امتیاز دهید

منبع
travelstarttouropiaexpatexplore

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا