گردشگری

از جنگل تا دریا: سفری هیجان‌انگیز در گرگان

اگر از عاشقان طبیعت و استشمام اکسیژن خالص هستید، بلیط هواپیما گرگان را رزرو کنید و روحتان را جلا دهید. جاذبه‌های گردشگری شمال شرقی ایران، از کوه و جنگل تا جلگه و دشت، دریا و خلیج، جلوه‌ای ویژه را به تصویر می‌کشند. گرگان از سرسبزترین و خوش آب‌وهواترین شهرهای شمالی است که برای استراحت، گردش، تفریح و عکاسی، گزینه‌ای فوق‌العاده به‌شمار می‌رود. این شهر محبوب، علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی، غنی از آثار تاریخی و مساجد کهنی است که چشم هر بیننده خوش‌ذوقی را خیره می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری گرگان

با سفر به گرگان علاوه‌بر طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، می‌توانید از بافت تاریخی، بناهای قدیمی و معماری اصیل آن لذت ببرید. این شهر مجموعه‌ای فوق‌العاده برای گشت‌وگذار و خوش‌گذارنی‌های شما خواهد بود؛ گرگان با همه زیبایی‌ها و پیشینه تاریخی، مقصدی تمام عیار برای سفر است. سفر به قلب استان گلستان، خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند؛ از این‌رو بد نیست جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن را بیشتر بشناسیم.

جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران با 40 سال قدمت، از جمله جنگل‌های هیرکانی است که در فاصله کوتاهی با شهر قرار دارد. این جنگل معروف و محبوب گرگان، مقصدی مناسب برای کمپ و پیک‌نیک‌های خانوادگی است. جنگل ناهارخوران با 300 هکتار وسعت، در جنوب گرگان قرار دارد؛ با رفتن به این جنگل می‌توانید از پارک جنگلی و آبشار نزدیک آن نیز لذت ببرید.

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران با ارائه امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، تلفیقی از جاذبه‌های طبیعی و یک سفر به‌یادمانی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. در این مجموعه می‌توانید از انواع رستوران‌ها، اقامت‌گاه‌ها، بازارچه و شهربازی بهره ببرید و لحظات خوشی را برای خود به ثبت برسانید. همچنین منطقه پارادایز را در این پارک جنگلی خواهید داشت که در رستوران‌های آن انواع غذاهای خوشمزه را می‌توانید امتحان کنید و در شهربازی آن روز هیجان‌انگیزی را برای کودکانتان، رقم بزنید. در این مجموعه لذت خرید را، در کنار دیگر جذابیت‌ها تجربه خواهید کرد؛ آبشار مصنوعی این مکان رفاهی با 15 متر ارتفاع نیز، جذابیت ویژه‌ای به این منطقه داده است.

جنگل جهان‌نما

اگر کمی از جنگل‌های گرگان ارتفاع بگیرید به یک منطقه کوهستانی می‌رسید که به جنگل جهان‌نما معروف است؛ این منطقه حفاظت‌شده به بام گلستان نیز شناخته می‌شود. این منطقه زیبا در جنگلی انبوه میان رشته‌کوه البرز قرار دارد؛ کلبه‌های چوبی محلی‌ها، تصویری رویایی را در این جنگل به‌وجود آورده است. بازدید از جنگل جهان‌نما و همنشینی با محلی‌ها، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. این منطقه علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار، جاذبه‌های تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده است. دیدن اقیانوس ابر زیر پایتان، هوای تازه و خالی از رطوبت در جنگل جهان‌نما، سفری فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

جنگل النگدره

جنگل النگدره یکی از هفت منطقه گردشگری کل کشور و پارک جنگلی شاخص شمال کشور، محسوب می‌شود که در بلوار ناهارخوران گرگان قرار دارد. رودخانه قلاشی از وسط جنگل النگدره می‌گذرد و از جنوب تا شمال آن امتداد دارد؛ در نزدیکی این رودخانه، سه چشمه را می‌بینید که چشم‌انداز منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند. درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، شیردار و … جنگل النگدره را پوشش می‌دهند؛ با بازدید از جاذبه طبیعی، از امکانات متعددی مانند برق‌رسانی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزشی، منطقه کمپینگ و … بهره‌مند خواهید شد.

دریاچه توشن

اکنون که به گرگان سفر کرده‌اید، بازدید از روستای زیبا و خوش‌ آب‌وهوای توشن را فراموش نکنید. این روستا که به آب‌بندان نیز معروف است، طبیعتی بی‌نظیر و خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. در روستا توشن، دریاچه‌ای به همین نام، وجود دارد که در واقع یک سد خاکی محصورشده در میان جنگل است. ماهی‌های رنگارنگ و زیبا دریاچه توشن، حس زندگی و تازگی را به بیننده القا می‌کنند. شما می‌توانید در کنار دریاچه کمپ بزنید و از زیبایی‌های اطراف دریاچه لذت ببرید، زمانی را به ماهی‌گیری اختصاص دهید و از لوکیشن‌های رویایی این آبشار، برای عکاسی استفاده کنید.

سردانسر

اگر از روستا زیارت به سمت نخودچشمه بروید، به منطقه دیدنی سردانسر می‌رسید. سردانسر، دشتی وسیع و سرسبز است که فوق‌العاده رویایی و شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. این دشت فراخ با اسب‌های اصیل و رها در طبیعت، چهره متفاوتی از زیبایی را به تصویر می‌کشد. در سفر به گرگان، این تکه از بهشت را فراموش نکنید و حتما چشم‌هایتان را از دیدن زیبایی‌های اغراق‌آمیز آن، سیر کنید.

جنگل توسکستان

بسیاری از افراد، رطوبت و شرجی هوا را دوست ندارند؛ خبر خوب این است که در جنگل توسکستان، خبری از شرجی و رطوبت نخواهد بود و خنکی جنگل، فوق‌العاده دل‌انگیز است. نشستن نسیم خنک هوا روی پوستتان، لذتی خاص و شگفت‌انگیز را برای شما ایجاد می‌کند. جنگل توسکستان در حوالی 40 کیلومتری جنوب شرقی گرگان قرار دارد، تابستان‌های این جنگل، عاری از هرگونه شرجی و رطوبت است؛ اما زمستان‌های سردی را در این جنگل تجربه خواهید کرد. بنابراین بهتر است تابستان و بهار را برای بازدید از توسکستان انتخاب کنید.

گرگان رود

رودخانه گرگان از کوه‌های آلاداغ در شمال بجنورد سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه در مسیر 200 کیلومتری، پس‌از گذر از دره‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی، به صحرای کلان، گنبد کاووس، دشت گرگان و در نهایت در خواجه نفس وارد دریای مازندان می‌شود؛ سپس به‌تدریج این رودخانه بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد.

کوه تله‌انبار

کوه تله‌انبار بلندترین قله از رشته‌کوهی است که به شکل کمان شهر گرگان را در بر گرفته است. کوه تله‌انبار در فاصله 23 کیلومتری جنوب گرگان و در 6 کیلومتری شمال غربی روستا چهارباغ قرار دارد. این کوه سرچشمه رودهای چهارباغ، سوته‌رود و خاصه‌رود بوده و ارتفاع آن از سطح دریا 3030 متر است.

بازدید از بام گلستان با فلای تودی

بلیط هواپیما گرگان را از وب‌سایت فلای تودی در کمترین زمان، رزرو کنید. این وب‌سایت با ارائه خدمات ویژه خود، سفری آسان و ایمن را برای شما رقم می‌زند. اگر برای اولین‌بار از به‌صورت آنلاین بلیطتان را خریداری می‌کنید، از راهنما سفر کمک بگیرید تا پروسه رزرو بلیط را قدم‌به قدم برای شما، شرح دهد. همچنین برای اطلاع از وضعیت بلیطتان، می‌توانید به خدمات پیگیری فلای تودی مراجعه کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید با ما تماس بگیرید؛ مشاورین متخصص ما، 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی به شما خواهند بود.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا