زناشویی

روش های از بین بردن خجالت در روابط زناشویی

برخی از زوجین به‌خصوص بانوان، در روابط زناشویی خود احساس خجالت و شرم می‌کنند. این حالت مخصوصاً در اوایل ازدواج امری رایج و طبیعی است؛ اما تداوم آن ممکن است باعث نارضایتی جنسی و بروز اختلافات زناشویی شود. به همین جهت باید با کمک راهکارهای مناسب برای رفع شرم در روابط زناشویی اقدام نمود. در این مطلب روش‌های از بین بردن خجالت در روابط زناشویی برای داشتن رابطه‌ای صمیمی‌تر با شریک زندگیتان را شرح خواهیم داد.

چرا همسر من از رابطه جنسی خجالت می‌کشد؟

در ابتدای امر به دلایلی که ممکن است باعث ایجاد شرم و خجالت در روابط جنسی شود، می‌پردازیم؛ زیرا آگاهی از دلایل این مسئله می‌تواند نسبت به رفع احساس خجالت در زوجین کمک نماید. همان‌طور که در قبل نیز اشاره کردیم، شرم و خجالت در روابط زناشویی چنانچه به‌صورت همیشگی باشد، موجب سرد شدن روابط طرفین شده و روی جنبه‌های دیگر زندگی نیز تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

در این حالت عموماً بانوان لذت کامل از رابطه جنسی نمی برند و به علت احساس خجالت نمی‌توانند خواسته‌های خود را از روابط جنسی به همسر خود بگویند. این مسئله هم باعث سرخوردگی جنسی و عدم لذت کافی در بانوان می‌شود و هم نارضایتی جنسی برای شریک زندگی به همراه خواهد داشت. برای رفع شرم در روابط زناشویی باید علت آن را ریشه‌یابی نمود. برخی از این دلایل به شرح زیر است:

عوامل فرهنگی

فرهنگ عمومی کشور و خانواده در رابطه با حجب و حیای بانوان، تأثیر مهمی خواهد گذاشت. وجود حجب و حیا مسئله‌ای مهم و واجب است، اما این امر در روابط زناشویی مخرب خواهد بود. نحوه فرهنگ‌سازی در جامعه و خانواده‌ها به این مسائل دامن زده و در جهت بهبود یا عدم بهبود آن قدم برمی‌دارد.

تبعیض جنسیتی و عدم فرهنگ‌سازی نادرست، باعث می‌شود تا زنان خواسته‌های جنسی خود را به‌راحتی با همسران خود به دلیل ترس از قضاوت منفی آن‌ها مطرح نکنند.

عدم تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان و صحبت درباره آن، امری است که باید توسط جامعه و خانواده‌ها و به‌خصوص برای بانوان فرهنگ‌سازی شود تا در روابط زناشویی احساس شرم و خجالت که به‌نوعی در وجود زنان چنین جوامعی ریشه کرده است، از بین برود و موجب روابطی پایدار و صمیمی‌تر میان آن‌ها و همسرانشان شود.

اعتمادبه‌نفس و پذیرش خود

از دیگر مواردی که باعث احساس خجالت در روابط جنسی می‌شود، عدم احساس زیبایی و اعتمادبه‌نفس در بانوان است. بسیاری از زنان از قضاوت همسرانشان درباره بدن خود هراس دارند و همواره به خود نگاهی منفی داشته و این نگرانی منجر به احساس شرم و خجالت در آن‌ها می‌شود تا جایی که برای مثال: داشتن رابطه جنسی با همسر خود را تنها در اتاقی تاریک حاضر هستند. بسیاری از زنان نیز بعد از زایمان، نگرانی بیشتری از این مسئله‌دارند.

در این شرایط مردان باید به همسران خود اعتمادبه‌نفس داده و از آن‌ها تعریف کنند و زنان نیز باید ظاهر خود را بپذیرند و با آگاهی از این مسئله که رابطه جنسی ایده آل با پذیرش بدن خود و احساس راحتی و آرامش در کنار همسر امکان‌پذیر است، رابطه زناشویی خود را به سمت بهتر شدن سوق دهند. حال به بیان راهکارهای مؤثر برای از بین بردن خجالت در روابط زناشویی می‌پردازیم.

چگونه خجالت را در روابط زناشویی از بین ببریم؟

خجالت در روابط زناشوییروش های رفع خجالت از رابطه با همسر

کارهای موردعلاقه همسر خود را انجام دهید

هنگام رابطه جنسی، خود را در اختیار همسرتان قرار داده و کارهای موردعلاقه او را انجام دهید. با این عمل همسر شما نیز توجه بیشتری کرده و سعی می‌کند با برطرف کردن نیازها و علایق شما موجب خشنودی‌تان شود و درنهایت هر دو طرف رابطه رضایت بخشی را تجربه خواهید کرد.

عشق‌بازی را فراموش نکنید

یکی از روش‌های مؤثر برای رفع شرم در روابط جنسی، بیان جملات عاشقانه قبل از شروع رابطه است. به‌عنوان‌مثال با فرستادن پیامک هنگامی‌که همسرتان در منزل نیست و بیان احساسات عاشقانه خود، محبت را به همسرتان هدیه دهید و او نیز هنگام رابطه جنسی با ابراز محبت و رفع خواسته‌های شما، باعث کاهش میزان شرم و ایجاد رابطه‌ای لذت‌بخش خواهد شد.

با نوع لباس پوشیدن خود همسرتان را مجذوب کنید

اگر خواستار رابطه جنسی هستید و از بیان آن احساس شرم دارید، می‌توانید با پوشیدن لباس‌های جذاب و چسبان، همسرتان را نسبت به این مسئله آگاه کرده و او را شیفته خود کنید. به‌این‌ترتیب همسرتان بدون آنکه شما چیزی بگوید، آغازگر رابطه جنسی خواهد شد.

فضای خانه را برای رابطه زناشویی آماده کنید

برای درخواست رابطه زناشویی بهتر است، فضای خانه را آرام‌بخش و رمانتیک کنید. با گل و نوری ملایم و آهنگ‌های مناسب، شرم و خجالت کمتری خواهید کشید و همسرتان را به سمت رابطه جنسی سوق داده و لذت بیشتری از باهم بودن خواهید برد.

ارتباط چشمی برقرار کنید

برای درخواست رابطه جنسی می‌توانید در کنار موارد فوق با برقراری ارتباط چشمی خواسته خود را به همسرتان بفهمانید. با ایجاد فضایی رمانتیک، دستان همسرتان را لمس کرده و عاشقانه به او نگاه کنید و بابیان جملات عاشقانه، او را شیفته خودکرده و وارد رابطه جنسی کنید.

از همسرتان تعریف کنید

در هنگام رابطه زناشویی یکی از مواردی که به رفع خجالت و داشتن رابطه‌ای لذت‌بخش کمک می‌کند، تعریف از همسرتان است. از کارهای او هنگام رابطه جنسی که موجب لذت شما می‌شود، تعریف کنید و احساس خود را به او بگویید. به‌این‌ترتیب همسرتان برای رفع نیازهای شما بیشتر ترغیب خواهد شد.

درنهایت بهتر است احساس خجالت خود را با همسرتان در میان بگذارید. با این کار او نیز برای رفع این مشکل تلاش خواهد کرد تا موجب آرامش شما شود و رابطه‌ای شیرین را با یکدیگر تجربه نمایید. همچنین سعی کنید اعتمادبه‌نفس خود را بالابرده و از عشق همسرتان نسبت به خود مطمئن باشید.

با رعایت تمامی این نکات می‌توانید به از بین رفتن خجالت در رابطه زناشویی خود کمک کرده و لحظات دلپذیری را در کنار همسرتان داشته باشید.

4/5 - (3 امتیاز)
منبع
alosalammoshavereگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا