رپورتاژ آگهی

خواص سوپ جو چیست؟

حتما می دانید که جو از خانواده گندم ها به شمار می رود. این گیاه دارای گل های بسیار کوچک می باشد که برای سلامتی بدن بسیار عالی است. بسیاری از افراد از جو به عنوان یک صبحانه عالی استفاده می‌ کنند، زیرا باعث می ‌شود تا نیازهای بدن در طول روز به خوبی تامین گردد. همچنین جو به شکل های گوناگون در فروشگاه ‌ها به فروش می‌ رسد و بسیاری از افراد از این گیاه فوق العاده برای تهیه غذاهایی مانند سوپ جو استفاده می کنند.‌ به طور کلی می توان گفت سوپ ‌جو یک گزینه بسیار عالی برای فصل ‌های سرد سال به حساب می آید. زیرا باعث می شود با خوردن آن گرما به بدن شما انتقال داده شود. علاوه بر آن این غذا بسیار آسان است و به راحتی در خانه درست می شود. در ادامه می خواهیم در مورد خواص سوپ‌ جو اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

تبلیغات

مهم ترین خواص سوپ جو

بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین برنامه‌ های زندگی هر شخص داشتن برنامه غذایی مناسب می باشد. معمولا برنامه غذایی با تغییرات فصلی تغییر خواهد کرد. معمولا انسان در فصل های سرد به خصوص زمستان به غذاهای پرکالری و پر انرژی نیاز دارد، در صورتی که در فصل ‌های گرم مانند تابستان بهتر است از غذاهای با کالری کم استفاده شود.  پس شما می توانید با داشتن یک برنامه تغذیه مناسب سلامتی را به بدن خود هدیه دهید‌ به همین دلیل بهتر است در فصل های سرد از تهیه سوپ جو بهره ‌مند شوید و حداقل هفته ای یک بار این غذای مفید را برای جذب کالری و تامین انرژی بدن خود استفاده کنید. در واقع می توان گفت خواص سوپ جو بسیار زیاد است که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

خواص سوپ جو عبارت اند از:

محافظت از معده:

همان طور که می دانید سوپ جو دارای لعاب زیادی می باشد بنابراین باعث می گردد تا دیواره یا همان جداره معده و روده لعاب اندود گردد. پس معده را در برابر اسید معده محافظت می ‌کند و اجازه نمی ‌دهد تا این اسید به دیواره معده نفوذ نماید.

سوپ جو دارای طبع سرد است:

یکی از مهم ترین خواص سوپ جو را می توان طبع سرد آن دانست. بنابراین برای افرادی که طبع گرمی دارند و بدنشان همیشه داغ است بسیار مناسب می باشد. استفاده از این سوپ باعث می گردد تا جوش ‌هایی که در سر و صورت آن ها ایجاد می ‌شود به شدت کاهش یابد.

تبلیغات

سلامت پوست و مو:

جالب است بدانید که این سوپ به دلیل آن که در آن از جو استفاده شده است و دارای ویتامین های گروه B می باشد تاثیر بسیار فوق العاده ای در سلامت پوست و مو خواهد داشت.

فیبر بالا:

از دیگر خواص سوپ جو می توان به فیبر بالا اشاره کرد. زیرا جو را می ‌توان یک منبع بسیار عالی از فیبر دانست و در واقع یکی از مواد غذایی بسیار مهم می باشد که دارای فیبرهای نامحلول یا محلول است. به طور کلی فیبرهای نامحلول باعث می گردند تا عملکرد روده‌ ها به راحت ترین شکل ممکن انجام شود و دستگاه گوارش بتواند مواد اضافی را به راحتی خارج کند. فیبر محلول نیز موجب می گردد تا گوارش فرد کند گردد، بنابراین شخص احساس سیری خواهد کرد. همچنین بهتر است بدانید که جو دارای بتاگلوکان است این ماده موجب می گردد تا احساس سیری طولانی مدتی ایجاد شود. همچنین گیاه جو دارای ۵ گرم فیبر می باشد که برای سلامتی بدن بسیار عالی است و افراد باید به صورت روزانه حدود ۳۵ گرم فیبر استفاده نمایند.

کاهش کلسترول:

همان طور که در بالا توضیح داده شد فیبر بر روی سلامت گوارش انسان ها تاثیرگذار است. یکی دیگر از خواص فیبر کمک به سلامت قلب است. همچنین بتاگلوکان که در جو وجود دارد باعث می ‌شود تا کلسترول بد از بدن انسان خارج گردد. مصرف سوپ جو باعث افزایش فیبر بدن می گردد و بتاگلوکان موجود در آن موجب می‌ شود تا شخص به بیماری قلبی کرونر مبتلا نشود. بنابراین کاهش کلسترول در خون فرد از بروز مشکلاتی مانند فشار خون جلوگیری می کند و به سلامت قلب افراد کمک خواهد کرد.

پیشگیری یا درمان بیماری دیابت:

از دیگر خواص سوپ جو می توان به کند شدن هضم شیرینی ‌جات و قند اشاره کرد که به دلیل وجود یک کربوهیدرات پیچیده می باشد. در کل می توان گفت بتاگلوکان که در جو وجود دارد و موجب می گردد تا از دریافت قند توسط بدن جلوگیری گردد و مشکلاتی مانند بالا رفتن قند خون پیشگیری شود و قند خون ثابت بماند. از دیگر خواص سوپ جو می ‌توان به افزایش متابولیسم گلوکز اشاره کرد. بنابراین به طور قطع می ‌توان گفت سوپ جو برای درمان بیماری دیابت نوع ۲ بسیار عالی است و افراد مبتلا به دیابت بهتر است این سوپ را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

تبلیغات

کاهش وزن:

این سوپ دارای فیبر زیاد و چربی کم است. زمانی که شخص از غذاهایی با چربی کم و فیبر فراوان استفاده کند سریع ‌تر احساس سیری خواهد کرد. همچنین جو از جمله محصولاتی به حساب می آید که هورمون های سیری را در بدن را تحریک می ‌کند و به عنوان یک میان وعده عالی در زمان گرسنگی می باشد. همچنین جالب است بدانید که شما می ‌توانید با کمک سوپ جو چربی های ناحیه شکم و پهلوی خود را آب کنید.

نتیجه گیری:

همان طور که گفته شده سوپ ‌جو یک میان وعده عالی برای فصل ‌های سرد سال می باشد که باعث گرم شدن بدن می گردد. همچنین این غذا می ‌تواند خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشد.  از جمله خواص سوپ جو می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، درمان دیابت، کاهش کلسترول، فیبر بالا و حتی جلوگیری از سرطان یا رفع یبوست اشاره کرد.

4.2/5 - (43 امتیاز)

تبلیغات

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا