گردشگری

راهنمای سفر به نامیبیا؛ واحد پولی، آب و هوا و نکات سفر به نامیبیا

راهنمای سفر به نامیبیا؛ واحد پولی، آب و هوا و نکات سفر به نامیبیا را در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1 بخوانید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نامیبیا کشوری در آفریقای جنوبی و هم مرز با زامبیا، بوتسوانا، آنگولا، آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس است. این کشور به دلیل جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز خود مانند کویر کالاهاری، کویر نامیب، پارک دره ماهی و پارک ملی اتوشا معروف و شناخته شده است، علاوه بر این کشور نامیبیا با کیفیت‌ترین الماس‌های جهان را تولید می‌کند.

اگر تا به حال به یکی از کشورهای آفریقای جنوبی سفر کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید تقریباً زبان انگلیسی و آفریقایی دو زبان رایج است و مردم در نامیبیا از گردشگران استقبال می‌کنند.

نکات سفر و راهنمای سفر به نامیبیا

نامیبیا کشوری آرام است و مسافرت به آنجا نسبتاً امن است. با این وجود، میزان جرم و جنایت نسبتاً بالایی با حملات غیرمترقبه به خودپردازها، جیب بری‌ و حتی سرقت‌های بیشتر وجود دارد. مردان و زنان پس از نیمه شب نباید به تنهایی و بعد از ساعت 9 شب بیرون باشند زیرا بیشترین تعداد سرقت درست در خارج از مرکز شهر اتفاق می افتد و طبق گفته پلیس، رانندگان تاکسی به طور سازمان یافته با دزدان همکاری می‌کنند.

جرم و جنایت

قبل از سفر به این کشور بهتر است بدانید که نامیبیا کشوری امن برای سفر است، اما میزان جرم و جنایت نسبتاً بالایی از قبیل حملات غیرقانونی و کیف قاپ دارد.

خطر حمل و نقل و تاکسی

سیستم حمل و نقل عمومی بسیار محدود است و در مقایسه با سایر کشورهای آفریقایی، فقط چند اتوبوس در جاده‌های اصلی تردد می‌کنند.

جیب برها

رایج‌ترین انواع جرائم کوچک جیب بری، کیف قاپی و سرقت وسیله نقلیه است. اما اقدامات احتیاطی مانند عدم گذاشتن اشیاء قیمتی در مکانهای قابل مشاهده یا در اتومبیل‌های پارک شده، محکم نگه داشتن کیف پول و هوشیاری نسبت به محیط اطراف کافی است.

خطر بلایای طبیعی

سالانه چندین فاجعه طبیعی از جمله سیل، خشکسالی و آتش سوزی نامیبیا را تهدید می‌کند و آخرین فاجعه طبیعی سیل ویرانگری بود که باعث ویرانی گسترده شد.

راهنمای سفر به نامیبیا

اطلاعات سفر نامیبیا

ویزا: افراد در آفریقای جنوبی برای ورود به نامیبیا نیازی به ویزا ندارند. معمولاً ویزاهای توریستی برای بازدید حداکثر 90 روز اعتبار دارد اما گاهی اوقات، فقط برای بازدیدکنندگان اجازه اقامت برای دوره‌های بسیار کوتاه‌تر از 90 روز را نیز ارائه می‌دهند. گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به نامیبیا معتبر باشد و حداقل 1 صفحه کاملاً خالی برای مهاجرت داشته باشد.

واحد پول: در نامیبیا دو ارز وجود دارد، دلار نامیبیا و رند آفریقای جنوبی. هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در نامیبیا مراقب باشید زیرا ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرید.

آب و هوا: نامیبیا یکی از آفتابی‌ترین کشورهای جهان است که سالانه به طور متوسط 300 روز آفتاب دارد.

بیمه مسافرتی: درست مثل هرجای دیگر، توصیه می‌شود هنگام سفر به نامیبیا، بیمه مسافرتی داشته باشید.

تاریخ عجیب شهر ارواح نامیبیا

مکانی ارواح‌مانند در صحرای نامیب در کشور نامیبیا در جنوب غربی آفریقا وجود دارد. نامیبیا در جنوب آنگولا و غرب بوتسوانا واقع شده و با آفریقای جنوبی مرز مشترک دارد. مرز غربی آن اقیانوس اطلس و شهر ساحلی لودریتس را می‌توانید مشاهده کنید.

کولمانسکوپ (Kolmanskop) مشهور به شهر ارواح نامیبیا در امتداد راه آهن، حدود 7 مایلی جنوب غربی لودریتز قرار دارد.

شهر ارواح نامیبیا ساحل اسکلتی به جامانده از یک سرزمین بایر شن و ماسه‌ای است و فقط سخت‌ترین حیوانات در آن زنده می‌مانند و و گرمای سوزان و وزش باد انسان را به یاد برزخ می‌اندازد. در اوایل قرن بیستم، وجود یک ماده معدنی گران قیمت آن را به یکی از ثروتمندترین بخشهای کره زمین تبدیل کرد و الماس به پایه اصلی اقتصاد نامیبیا تبدیل شد. سپس، در سال 1954 شهر ارواح کولمانسکوپ که قبلاً به استخراج الماس معروف بود و سودآوری داشت، توسط بیابان بی رحم نامیب بلعیده شد و امروز، سایه‌ای شبح‌گونه و فاقد سنگهای قیمتی حیات آور دارد.

راهنمای سفر به نامیبیاراهنمای سفر به نامیبیا – شهر ارواح در کشور نامیبیا

هتل کازینو، تئاتر، تالار شهر و حتی زمین بازی، استخر شنا و کشتی‌های مشهور ستاره Dunedin Star که در سال 1942 غرق شد در این شهر به جا مانده است.

افسانه کولمانسکوپ در سال 1908، زمانی که یک کارگر راه آهن به نام زکاریاس لوالا در حالی که ریل‌های راه آهن را باز می‌کرد، چند الماس کوچک کشف کرد. هنگامی که استعمارگران آلمانی از این کشف مطلع شدند، شروع به جستجو در امتداد راه آهن کردند و شهر کلمانسکپ کشف و رشد کرد همچنین جمعیت آن بسیار مرفه شد.

در سال 1915، همزمان با آغاز جنگ جهانی اول در اروپا شهر کلمانسکپ فروپاشی کرد. پس از دهه‌ها استخراج، مزارع الماس شروع به خشک شدن کردند و شهر به تدریج تبدیل به شهر ارواح شده و متروک شد و اکنون پس از سالها تبدیل به یک جاذبه توریستی شده است.

امروزه فرسایش شهر کولمانسکوپ به یکی از جاذبه‌های گردشگران تبدیل شده است و یک رستوران و موزه برای کمک به استقبال بازدید کنندگان دارد.

بازدید از شهر ارواح نامیبیا فقط با قرار ملاقات در دسترس است برای عکاسی نیز نیاز به مجوز می‌باشد. معمولاً بهترین زمان عکاسی در طول طلوع یا غروب خورشید است. شهر ارواح هوای کویری دارد و ژانویه و فوریه فصل تابستان داغترین زمان سال است.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
travelsafe-abroad.travelawaitstheculturetrip

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا