نوشیدنی ها

طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو برای یک نفر

هات چاکلت یا شکلات داغ یکی از نوشیدنی های دلپذیر و خوشمزه بین المللی است که به صورت گرم سرو می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هات چاکلت در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی مثبت 1 همراه باشید.

تبلیغات

طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو برای یک نفر

مواد لازم برای یک نفر:

شیر پر چرب 1 پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری (بسیار اندک)
شکلات تخته‌ای 50 گرم
خامه فرم گرفته برای تزیین

طرز تهیه هات چاکلت:

ابتدا شیر را به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو، شکر، اسانس وانیل و مقدار کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

زمانی که قابلمه را روی حرارت قرار دادیم باید مواد را به صورت متداوم هم بزنیم تا ته نگیرند. زمانی که شیر گرم شد شکلات را خرد کرده و اضافه می‌کنیم. نوع شکلات بستگی به ذائقه خودتان دارد، می‌توانید از انواع شکلات‌های تلخ و شیرین استفاده کنید.

پس از اضافه کردن شکلات هم زدن مواد را ادامه می‌دهیم تا زمانی که شکلات به طور کامل در شیر حل شود. پس از حل شدن شکلات مواد را هم می‌زنیم تا زمانیکه مواد به جوش بیایند و وقتی مواد اولین قل را زد آنرا از روی حرارت برمی‌داریم.

حالا شکلات داغ ما آماده شده است. آنرا داخل فنجان می‌ریزیم و برای تزیین آن از خامه فرم گرفته یا مارشمالو استفاده می‌کنیم. توجه داشته باشید که این نوشیدنی را باید سریعاً سرو کنید چون اگر سرد شود سفت می‌شود.

تبلیغات

نکات مهم و کاربردی در تهیه هات چاکلت:

  • هات چاکلت نوشیدنی غلیظ و به رنگ قهوه‌ای سوخته است. در این نوشیدنی فقط باید از پودر کاکائو استفاده شود. و هرچه رنگ پودر کاکائو تیره‌تر، و بوی آن خوشایندتر باشد، هات چاکلت طعم واقعی‌تری خواهد داشت.
  • کسانی که دوست دارند نوشیدنی شکلات داغ غلیظ بنوشند، باید از شیر پر چربی و پودر کاکائویی بیشتری در تهیه آن استفاده نمایند.
  • نوع کلاسیک نوشیدنی هات چاکلت بدون خامه است، اما بنا به علاقه و ذائقه افراد، خامه را می‌توان افزود.
  • اضافه کردن شکلات‌های تند رنده شده به نوشیدنی شکلات داغ  طعم خاصی می‌دهد که می‌توانید طبق ذائقه خود اضافه کردید.
  • اگر فردی لاغر می‌خواهد این نوشیدنی را استفاده کند بهتر است خامه و کمی پودر نارگیل به آن اضافه نماید.
  • کسانی که مبتلا به چربی خون هستند، در تهیه این نوشیدنی باید از شیر کم چرب و یا بدون چربی استفاده نمایند و از افزدون خامه به آن، اجتناب کنند.
  • کسانی که به دیابت مبتلا هستند نیز باید مقدار شکر مصرفی را به حداقل برسانند و این نوشیدنی را با شیرینی‌های مخصوص افراد دیابتی و یا آن را با عسل شیرین کرده و نوش جان نمایند.

در طرز تهیه هات چاکلت مانند نوشیدنی کاپوچینو باید مقداری کف بر روی فنجان ایجاد شود. برای این کار باید از شیر پر چرب استفاده و آن را حرارت دهید تا مقدار زیادی کف کند.

5/5 - (1 امتیاز)

منبع
chishiarga-mag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا