صورت

علت خارش ابرو بعد از کاشت + روش های کنترل خارش ابرو

خارش پس از ” کاشت ابرو ” طبیعی یکی از شایع‌ترین عوارض عمل زیبایی پیوند ابرو محسوب می‌شود. کاشت ابرو روشی جدید برای داشتن ابروهایی طبیعی و منحصربه‌فرد می‌باشد.

تبلیغات

در حقیقت افراد ممکن است که به دلایلی دچار ریزش ابرو شوند اما خوشبختانه با گسترش تکنولوژی امکان این امر فراهم‌شده تا دیگر فردی از داشتن ابروهای طبیعی محروم نباشد و به‌واسطه پیوند ابرو، بتواند ابروی دلخواه خود را داشته باشد.

می‌توان بسیاری از گزینه‌های کاشت ابرو مانند روش FUE، FIT و SUT را نام برد که بدون درد و خونریزی، زیباترین ابروها را به شما هدیه می‌دهند. حتی این پیشرفت تکنولوژی به‌جایی رسیده است که تمام خانم‌ها و آقایانی که از ابروهای نازک، کم‌حجم یا نامتقارن رنج می‌برند، از عمل کاشت ابرو استقبال کنند.

پس از عمل زیبایی eyebrow transplant ممکن است که فرد مراجعه‌کننده با عوارض متعددی مواجه شود که برخی از آن‌ها پوسته‌پوسته شدن، قرمزی و کبودی خفیف در ناحیه‌ی eyebrow transplant خواهند بود.

پوسته‌پوسته شدن را می‌توان با استفاده از پمادهای مرطوب‌کننده و دوری از نور آفتاب، حل کرد؛ قرمزی را می‌توان با استفاده از مسکن و سایر کرم‌ها، از بین برد و کبودی خفیف هم‌زمان خاص خودش را دارد.

تبلیغات

البته دقت داشته باشید که جای هیچ نگرانی در مورد آن‌ها وجود ندارد چراکه همه‌ی عوارض ذکرشده در پیوند ابرو کوتاه‌مدت هستند و پس از گذشت دوره‌ای به‌طور کامل رفع خواهند شد. البته با انجام یک سری کارها، می‌توانید روند بهبودی را تسریع ببخشید و سریع‌تر به حالت ایده آل خود برسید.

خارش ابرو نیز یکی از عوارض عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی است که اکثر افراد در مورد آن نگرانی‌های زیادی دارند، درواقع با انجام کارهای ساده‌ای می‌توانید این مشکل را پس از پیوند ابرو برطرف نموده و عوارض آن را به حداقل برسانید.

در حقیقت برای این عارضه مراقبت‌ها و ” توصیه های بعد از کاشت ابرو ” وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا این موارد را بیان کرده و نحوه‌ی مواجهه با آن را شرح دهیم.

آمادگی‌های لازم پس از کاشت ابرو

مراقب بعد از کاشت ابرومراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی از حساس‌ترین عمل‌های زیبایی است که نیازمند رعایت نکات خاصی می‌باشد. انجام کاشت ابرو طبیعی مدت‌زمان زیادی طول نمی‌کشد و پس از گذشت 1 الی 2 ساعت فرد می‌تواند به خانه بازگردد.

بسیاری حتی پس از انجام عمل کاشت ابرو، به محل کار هم برگشته‌اند اما حقایقی در مورد این عمل وجود دارد که هرچه بیشتر در موردش بخوانید و آگاهی داشته باشید، بیشتر آمادگی خواهید داشت.

تبلیغات

در حین eyebrow transplant فولیکول‌های مو از قسمتی از بدن فرد مراجعه‌کننده مانند پشت گوش جداشده و به ناحیه‌ی ابرو انتقال داده می‌شوند. از عوارض خفیف پس از کاشت ابرو این است که احتمال دارد در ناحیه‌ی ابرو و اطراف آن کبودی و یا خون‌مردگی مشاهده شود درنتیجه شما برای چنین شرایطی کاملاً آماده‌باشید.

اصلی‌ترین کلید موفقیت یک عمل کاشت ابرو طبیعی، صبر است. شما با صبر می‌توانید به‌ظاهر موردنظر خودتان برسید. با صبر می‌توانید لحظات سخت ریکاوری را سپری کنید و با استرس ندادن به خودتان، سیستم ایمنی‌تان را تضعیف نکنید.

فرد مراجعه‌کننده می‌تواند به‌منظور کاهش عوارض eyebrow transplant از داروهای مسکن و یا لوسیون های مختلف استفاده نماید؛ اما باید توجه داشت که پیش از مصرف این موارد پس از eyebrow transplant با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. در ضمن فرد باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای زمان طولانی پس از پیوند ابرو پرهیز نماید.

پس از گذشت دو الی سه ماه از کاشت ابرو ممکن است که موهای کاشته شده شروع به ریزش کنند که در چنین شرایطی لازم است فرد برای مقابله با این موضوع آماده باشد. به این حالت ریزش «شوکه» می‌گویند اما نباید نگران باشید چون بخش طبیعی از یک عمل کاشت ابرو، همین ریزش است که خیلی زود با درآمدن موهای جدید، از میان دغدغه‌هایتان خارج می‌شود.

این امر یعنی ریزش تارهای موی کاشته شده پس از پیوند ابرو امری طبیعی بوده و فولیکول‌های مو روند رشد طبیعی خود را طی می‌کنند. پس‌ازاین دوره موهای ابرو مجدداً شروع به رشد کرده و بلند می‌شوند.

تبلیغات

آیا احساس خارش پس از کاشت ابرو خطرناک می‌باشد؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات افرادی که عمل زیبایی کاشت ابرو را انجام می‌دهند این است که خارش پس از کاشت ابروها می‌تواند خطرناک باشد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که خارش ابرو پس از eyebrow transplant از عوارض این تکنیک زیبایی بوده و امری کاملاً طبیعی است. این میزان خارش با توجه به نوع و متد عمل و فردی که آن را انجام می‌دهد، متغیر است.

در بسیاری از افراد به دلیل ترشح ماده‌ی حساسیت‌زای هیستامین خارش ابرو به وجود می‌آید پس جای نگرانی در مورد آن وجود نخواهد داشت. درواقع پیش از عمل، یک آزمایش ممکن است انجام گیرد تا حساسیت‌های شما مشخص شود. پزشک، بر اساس این آزمایش، مشاهدات خود را ثبت و برای گام‌های بعدی عمل کاشت و پیوند ابرو، مورداستفاده قرار خواهد داد.

خارش ناشی از کاشت ابرو طبیعی ممکن است که تنها یک هفته به طول بیانجامد و در موارد نادری نیز گزارش‌شده که خارش کاشت ابرو طبیعی تا یک ماه نیز طول کشیده است. این مدت در افراد مختلف، به شکل متفاوتی خودش را نشان می‌دهد. خارش در این ناحیه ممکن است که در 4 تا 5 روز اول از شدت بیشتری نیز برخوردار باشد.

خارش ابرو پس از eyebrow transplant در شب بیشتر آزاردهنده خواهد بود و لازم است که فرد مراقب باشد تا به این ناحیه آسیبی وارد نکند؛ بنابراین باید گفت که خارش ابرو پس از کاشت ابرو طبیعی خطرناک نبوده و نیست اما اگر با خاراندن ناحیه، باعث عفونت شوید، خطرناک می‌شود و چنانچه توصیه‌های لازم عملی شوند مشکلی برای فرد مراجعه‌کننده به دنبال نخواهد داشت.

بهبود خارش پس از کاشت ابرو:

علت خارش ابرو پس از کاشتروش های درمان و بهبود خارش ابرو بعد از کاشت

خارش ابرو پس از عمل زیبایی کاشت ابرو ممکن است که برای فرد مراجعه‌کننده بسیار آزاردهنده باشد اما راهکارهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان خارش ناشی از کاشت ابرو را تسکین داد.

تبلیغات

درصورتی‌که فرد مراجعه‌کننده پس از eyebrow transplant نکات لازم را رعایت نکرده و محل کاشت را بخاراند، ممکن است که به فولیکول‌های مو که تازه در محل جدید کاشته شده‌اند، آسیب جدی وارد کند. این آسیب می‌تواند کل فرآیند را به خطر بیندازد و حتی فرد را مجبور کند دوباره از اول کاشت ابرو انجام دهد.

برای کاهش میزان خارش ابرو پس از کاشت ابرو بهتر است که ابتدا عامل به وجود آمدن این نوع خارش را بررسی کنید. خارش ابرو به این دلیل ایجاد می‌شود که هنگامی‌که پزشک معالج شما سوراخ‌هایی بر سطح پوست ابرو به‌منظور قرار دادن فولیکول‌های مو ایجاد می‌کند، سلول‌های پوستی موجود در این ناحیه دچار آسیب شده و از بین می‌روند.

در پی این امر جریان خون به محل آسیب‌دیده زیادتر شده و در اثر افزایش جریان خون به این ناحیه گلبول‌های سفید خون و دیگر سلول‌های محافظ بدن شروع به ترشح ماده‌ای به نام هیستامین یا ماده‌ی حساسیت‌زا می‌کنند که این ماده سبب ایجاد خارش پس از eyebrow transplant می‌شود.

به محل خارش دست نزنید

به‌منظور مراقبت از این ناحیه پس از پیوند ابرو لازم است که هرگز به محل خارش دست نزده و زخم‌های ایجادشده در اثر کاشت ابرو را جدا نکنید. برای کاهش میزان خارش می‌توانید با مشورت پزشک معالج خود، از اسپری آب‌نمک در این محل پس از پیوند ابرو استفاده نمایید.

استفاده از داروهای ضدهیستامین

همچنین به‌منظور کاهش خارش در ناحیه‌ی ابرو می‌توانید از داروهای ضدهیستامین نیز استفاده نمایید. استفاده از شامپوهایی که سبب کاهش خارش می‌شوند نیز می‌تواند مفید واقع شود. تا جای که ممکن است لوسیون ها یا شامپوهای شیمیایی استفاده نکنید. شیمیایی بودن یک محصول، احتمال تشدید خارش را بیشتر می‌کند.

تبلیغات

استفاده از محلول‌های پوست استروئیدی

در ضمن چنانچه پزشک متخصص اجاره بدهد می‌توانید از محلول‌های پوست استروئیدی نیز برای کاهش خارش، استفاده نمایید.

استفاده کرم و لوسیون

بااین‌حال بهترین روش، می‌تواند استفاده از کرم و لوسیون باشد. لوسیون ها به دلیل حالت نرم و بی آسیبی که دارند، بهترین نوع برای از بین بردن حالت خارش به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین پس از مشورت با پزشک، نسبت به استفاده از این لوسیون ها اقدام کنید.

استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار

توصیه مناسب استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار است. آفتاب می‌تواند باعث خشک شدن پوست، پوسته‌پوسته شدن و درنهایت خارش شود.

تا دو هفته ورزش نکنید

معمولاً این را به شما تذکر می‌دهند اما سعی کنید تا دو هفته اول اجازه ندهید ابروها تعریق کنند که تنها راه آن، ورزش نکردن و عدم انجام فعالیت‌های سنگین است. درصورتی‌که تعریق نکنید، در ناحیه صورت زیاد به شستشو احتیاج پیدا نخواهید کرد و این، نتیجه عمل را بهتر خواهد کرد.

آسیب‌های دست‌کاری ناحیه دچار خارش

همان‌طور که قبلاً نیز بیان کردیم لازم است که فرد مراجعه‌کننده از دست‌کاری ابروهای کاشته شده پس از پیوند ابرو پرهیز کند. حال اگر که این نکته رعایت نشود ممکن است که به فولیکول‌های مو که تازه کاشته شده‌اند، آسیب وارد گردد.

تبلیغات

شاید بپرسید علت اینکه فولیکول‌ها چنین حساس هستند چیست. باید بدانید که فولیکول‌ها برای پیوند کامل با ریشه ابروها، زمان می‌خواهند و طی دو ماه اول، این نقاط حساس می‌باشند و سریع بریزند.

این امر می‌تواند سبب تغییر در زاویه‌ی قرارگیری فولیکول‌ها و درنتیجه رشد مو در جهت نامناسب شود؛ بنابراین ابروی فرد ممکن است که با گذشت زمان و رشد موها به‌صورت نامنظم به نظر برسد و حالت سیخ و بد پیدا کند.

امروزه رویش اشتباه موهای ابرو، یکی از مشکلات رایج در کاشت ابرو است؛ به‌قدری که می‌توان گفت به یک معضل تبدیل‌شده اما یک پزشک باتجربه و باسابقه، این اطمینان را به شما خواهد داد به هیچ‌یک از مشکلاتی که به‌عنوان عارضه خطاب می‌شود، دچار نشوید.

در ضمن ضربه به فولیکول‌ها سبب تضعیف آن‌ها شده و امکان این امر را فراهم می‌کند که فولیکول‌های مو توانایی رشد و تقسیم سلولی خود را از دست بدهند. عمدتاً مشکلات تشدید خارش، ناشی از شامپوهای شیمیایی است که خواص تحریک‌کننده پوست را دارند. با عوض کردن شامپو و همچنین استفاده از پماد ضد باکتریایی تا حد ممکن میزان خارش را پایین خواهید آورد.

به این مطلب امتیاز دهید

منبع
heliaclinicگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا