ضرب المثل

معنی ضرب المثل مار از پونه بدش میاد در لونه اش سبز میشه

مفهوم ضرب المثل مار از پونه بدش میاد در لونه اش سبز میشه

گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است از یک چیز یا فردی فرار کنیم و تلاش کنیم از آن دوری نماییم اما اتفاقات عجیب و غریب ممکن است باعث مواجهه مکرر با آن مسئله یا فرد شوند. شاید دلیل این اتفاق این باشد که حساسیت انسان باعث می‌شود که به مسائل کوچک مرتبط با یک مسئله، اهمیت بیشتری بدهد.

تبلیغات

گاهی این حساسیت باعث می‌شود که مدام به آن مسئله فکر کنیم و آن را در ذهن خود جا بدهیم اما وقتی با آن مسئله یا فردی که از او نفرت داریم به صورت عادی برخورد می‌کنیم و حساسیت خود را کاهش می‌دهیم، متوجه می‌شویم که اتفاقات عجیب دیگری رخ نمی‌دهد و همه چیز به طور طبیعی حل می‌شود.

ضرب المثل “از هرچی بدت بیاد سرت میاد” همان معنی ضرب المثل “مار از پونه بدش می‌آید، در لانه‌اش سبز می‌شود ” را دارد و هر دو به این نکته اشاره می‌کنند که وقتی از چیزی بیزار هستیم، با آن مواجه می‌شویم.

این ضرب المثل داستانی دارد به این مضمون که:

مار مغروری کنار چشمه‌ای زیبا زندگی می‌کرد. او از پونه‌ها بیزار بود. یک روز، مار مغرور از خواب بیدار شد و از لانه‌اش بیرون آمد اما به محض این که جلوی خانه رسید، متوجه شد که یک پونه کنار خانه‌اش روییده است. بلافاصله آن را از ریشه کند و دور انداخت.

روز بعد، وقتی از خواب بیدار شد، مار مجدداً بوی پونه را حس کرد و مشاهده کرد که چند عدد پونه جدید کنار لانه‌اش رشد کرده‌اند، او عصبانی شد و پونه‌ها را کند و دور انداخت.

تبلیغات

مدتی مار با آرامش زندگی کرد، اما یک هفته بعد، او دوباره بوی پونه را حس کرد. زمانی که از خانه بیرون آمد، متوجه شد که اطراف خانه‌اش پر از پونه شده است. او هیچ راه حلی ندید و به مکان دیگری رفت و لانه‌ی جدیدی برای خود ساخت اما این بار نیز، کنار خانه‌ی جدیدش باز هم پر از پونه شد. این ماجرا هر بار تکرار می‌شد و هر جا که مار می‌رفت، پونه‌ها همراه او بودند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا