پیام تبریک

متن زیبا در مورد روز جهانی صنایع دستی + متن تبریک

روز جهانی صنایع دستی هر ساله در دهم ژوئن (بیستم خرداد) جشن گرفته می‌شود. این روز به منظور قدردانی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و همچنین ترویج و توسعه این هنر اصیل در سراسر جهان نامگذاری شده است.

تبلیغات

صنایع دستی، هنری با قدمت هزاران ساله است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و هویت فرهنگی هر ملت را به نمایش می‌گذارد. این هنر نه تنها از نظر زیبایی‌شناسی ارزشمند است، بلکه نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال‌زایی، به ویژه در مناطق روستایی، ایفا می‌کند.

در ایران، روز جهانی صنایع دستی به مدت یک هفته گرامی داشته می‌شود. در این هفته، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود تا مردم با این هنر اصیل بیشتر آشنا شوند.

در این مطلب، مجموعه از متن های زیبا در مورد روز جهانی صنایع دستی + متن تبریک برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

20 خرداد روز جهانی صنایع دستی در ایران که از جمله صنایع دستی معروف ایران:گلیم، فرش، گبه، قلمزنی، شیشه گری، منبت کاری، مینا کاری، سفال، چوب است روز جهانی صنایع دستی مبارک باد

⭐⭐

تبلیغات
صنایع دستی، حاصل روح ملت‌ها و دستاورد هنرهای آموخته از نسلی به نسل دیگر است. بنابراین، صنایع دستی تنها کالائی برای مبادله نیست، بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های قومی، از طریق این کالا مبادله می‌شود و نوعی ارتباط فرهنگی در میان جامعه‌ها پدید می‌آورد.

⭐⭐

هنرمند ایرانی، همواره با کار هنری اش، مقصودی را بیان داشته و رمز و رازی را آشکار ساخته است. او با پشتوانه فرهنگ غنی و سیراب از سرچشمه عرفان، با دست یافتن به مواد گوناگون، مهارت استادانه و احساس زیبایی و نبوغ خود را در بسیاری از دست ساخته ها، به ویژه ظرف های فلزی، سفالین، شیشه ای و دست بافت ها نشان داده است.

⭐⭐

صنایع دستی، تجلی گاه بخش قابل ملاحظه ای از هنر وخلاقیت اقوامی است که با این صنایع سر و کار دارند. صنایع دستی، در گذشته، بیش و کم، روایتگر زیبایی و حقیقتی بوده که آدمی همواره در جست و جوی آن است.

⭐⭐

روز جهانی صنایع دستی در دنیای خشن امروز که نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند. صنایع دستی، حاصل روح ملت‌ها و دستاورد هنرهای آموخته از نسلی به نسل دیگر است. بنابراین، صنایع دستی تنها کالائی برای مبادله نیست، بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های قومی، از طریق این کالا مبادله می‌شود و نوعی ارتباط فرهنگی در میان جامعه‌ها پدید می‌آورد.
10 ژوئن؛ روز جهانی صنایع دستی را گرامی میداریم.

⭐⭐

سلام بر اصفهان
شهر خلاق علم و صنعت و هنر
شهر جهانی صنایع دستی و درود بر هنرمندان پر افتخار عرصه هنر صنعت دست.این شهر همیشه جاودان و سرافراز که هر هنرمندش دنیائی از هنر است و گرامی باد 20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی

⭐⭐

تبلیغات
صنعتگران صنایع دستی در تلفیق هنر، اندیشه و زیبایی آثاری را خلق می کنند که می تواند به عنوان سفیر تاثیرگذاری از فرهنگ، آداب و رسوم ملت ایران اسلامی را در جای جای جهان مطرح شده و درگذر زمان، روز به روز به ارزش آنها افزوده شود.

⭐⭐

می توان طرح و نقش زد
می توان ساخت شکل داد
می توان جلا داد
می توان عاشق لحظه لحظه جریان خلق بود
روز صنایع دستی
بر تمام هنرمندان و صنعتگران مبارک

⭐⭐

گزافه نیست اگر گفته شود صنایع دستی، عمری به قدمت عمر بشر دارد. سابقه صنایع دستی، به عصر حجر باز می گردد.
روز جهانی صنایع دستی گرامی باد

⭐⭐

امروز روزی متعلق بـه دنیای پر نقش و نگار دست بافته ها، روزی برای ارج نهادن بـه آثاری هنری اسـت کـه بازگو کننده روح ملت ها و اقوام اسـت.
روز جهانی صنایع دستی گرامی باد

⭐⭐

هنر خطی در اطراف افکار شماست.
گوستاو کلیمت
روز جهانی صنایع دستی مبارک باد

⭐⭐

تبلیغات
کسی که با دستان خود کار می کند، کارگر است. کسی که با دست و سر کار می کند، صنعتگر است. کسی که با دست و سر و دل کار می کند هنرمند است.
سنت فرانسیس آسیزی
روزتان مبارک هنرمند گرانقدر

⭐⭐

صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، بعنوان صنعت تمام عیار عهد خویش حضور داشته است. صنایع دستی، سفیران فرهنگی یک قوم و قبیله اند که هیچ گاه از گزارش پیام خود دست نمیکشند.
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا