ضرب المثل

معنی ضرب المثل از هر دست بدهی از همان دست میگیری

معنی ضرب المثل از هر دست بدهی از همان دست میگیری

در زندگی هر فرد، رفتار و اخلاقیات او زندگی وی را تحت تأثیر قرار می‌دهند بنابراین در ارتباطات خود با دیگران، باید به خوبی رفتار کنیم تا عکس العمل خوبی از آنها ببینیم؛ به عبارت دیگر اگر رفتار بدی داشته باشیم، بدی و انتقام همواره به خودمان بازخواهد گشت.

تبلیغات

این اصل حقیقت یافته است که رابطه مستقیمی بین رفتار و نتیجه آن وجود دارد. بنابراین، انتخاب راه‌های مثبت و تعاملی در ارتباط با اطرافیان، نه تنها در خودمان اثر مثبت می‌گذارد، بلکه تأثیر آن در جامعه نیز قابل ملاحظه است. این اصل بر ضرورت اهمیت ارتقای شخصیت افراد و نیز تأثیر آن در ارتقای سطح اخلاقی جامعه تأکید می‌کند.

معنی ضرب المثل از هر دست بدهی از همان دست میگیری این است که کارهای خوب و بد انسان در زندگی او اثر می گذارد. ما روزها درگیر کارهای گوناگونی هستیم و تمام اقداماتی که انجام می دهیم، چه خوب و چه بد، تاثیر زیادی بر زندگی ما و اطرافیانمان دارد.

این ضرب المثل می گوید که تصمیم برای انجام کارهای خوب میتواند عامل ایجاد روابطی محکم و پایدار شود و افزایش سطح کیفیت زندگی و ایجاد شادی و رضایت درونی را فراهم می کند. از طرف دیگر، ارتکاب کارهای بد نه تنها می تواند به خودمان و زیرساخت های زندگیمان آسیب برساند، بلکه قادر است روابط اجتماعی را نابود کرده و تحت تاثیر مختل کند. بنابراین، اهمیت انتخاب درست کارهایی که انجام می دهیم، امری بیش از حد ضروری می باشد.

این ضرب المثل می گوید که کارهای خوب و بد انسان در زندگی او اثر می گذارد. هر گاه که انسان اعمال خوبی را در زندگی خود به اجرا درآورد، باعث خوشبختی خود و اطرافیان خود می شود. نیکی ها و خوبی هایی که افراد به دیگران می کنند در واقع به خودشان یر می گردد از طرفی، انجام اعمال بد نیز در جهان اطرافمان تاثیر منفی دارد.

تبلیغات

به طور بسیار خلاصه این ضرب المثل می گوید که مسئولیت کارهای هر فرد بر دوش خود او است و احترام به دیگران یا کمک به آنها در واقع احترام و کمک به خود است.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا