ضرب المثل

معنی ضرب المثل بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

مفهوم ضرب المثل بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

این ضرب‌ المثل قدیمی ایرانی به این معنی می باشد که هر چیزی زمان خود را دارد و باید صبر کرد تا آن زمان فرا برسد. فصل بهار نمی‌ تواند در یک روز از زمین بیرون بیاید تا زودتر غذایی برای بز فراهم کند، بنابراین باید صبر کرد تا فصل بهار فرا برسد و میوه‌ های تازه و خوشمزه‌ ای مانند خربزه و خیار برای آنها فراهم شود. این ضرب‌ المثل به معنی آن است که هر چیزی زمان خود را دارد و باید صبر کرد تا زمان مناسب فرا برسد و به دست آوردن هر چیزی نیازمند تلاش و شکیبایی می باشد.

داستان ضرب المثل بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

در روزی از روزها دو خواهر به نام های سارا و مریم در کلبه ای چوبی در جنگل زندگی می کردند. این دو خواهر یک بز کوچک داشتند که علاقه بسیاری نیز به او داشتند. یک روز، غذای بز به پایان رسید و این دو خواهر بسیار نگران و ناراحت شدند که چه کاری باید انجام بدهند. خواهر کوچکتر، بز خود را بغل کرده و با امید به بهاری بهتر گفت بز من نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد.

در همین زمان که خواهر بزرگترش به حرف های او گوش می داد بسیار ناراحت شد و گریه کرد. او تصمیم گرفت برای پیدا کردن غذا به بیرون خانه برود. در مسیری که پیش رو داشت، صدای اسبی را شنید و با خود گفت که شاید بتواند در آنجا خوراکی برای بزشان پیدا کند. او وارد کلبه ای شد که در آن یک مرد زندگی می‌ کرد و از او خواهش کرد که غذایی برای بزشان بدهد. این مرد به او کمک کرد و غذاهایی را برای بزش به همراه خودش به خانه برد.

خواهر کوچک، با دیدن غذایی که برای بزش آورده بودند، از شادی گریه می‌ کرد و از مردی که به او کمک کرده بود، تشکر کرد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا