ضرب المثل

معنی ضرب المثل تنبل نرو به سایه سایه خودش می آید

معنی ضرب المثل تنبل نرو به سایه سایه خودش می آید

برخی افراد تنبل و راحت طلب هستند و انتظار دارند همه چیز برای آنها فراهم شود. آنها به هیچ وجه تمایلی نشان نمی‌دهند تا خودشان کوشش کنند یا زحمت بکشند و از دیگران انتظار می‌دارند تا تمام نیازهایشان را برطرف کنند. این نوع افراد به جای آنکه به دنبال انجام کاری باشند که بتواند به رشد و پیشرفت شخصی آنها کمک کند، تمام تلاش خود را در گرفتن خدمات دیگران و تحمیل تکالیف خود به دیگران صرف می‌کنند.

این ضرب المثل به افرادی که توصیف آنها در بالا آمد خاطر نشان می کند که این رفتار در درازمدت به این افراد ضربه وارد می‌کند و شانس موفقیت و پیشرفت شخصی را از آنها می‌گیرد. استفاده از خدمات دیگران قطعاً در برخی موارد می‌تواند تا حدی مفید واقع شود، اما باید خودمان برای دستیابی به هدف‌هایمان تلاش کنیم.

ضرب المثل فوق در مورد کسانی است که تنبل و راحت طلب هستند و انتظار دارند همه چیز برای آنها فراهم شود. آنها به دنبال راحتی بیش از حد می‌گردند و می خواهند بدون تحمل سختی‌ها به اهدافشان برسند در حالی که موفقیت و دستاوردها نتیجه فعالیت و پشتکار است.

مخاطبان واقعی این ضرب المثل انتظار دارند دیگران وظایفشان را بر عهده بگیرند و همه کارها و مسئولیت‌ها را به جای آنها انجام دهند. این رفتار ذهنی نه ‌تنها باعث از دست دادن فرصت‌های بزرگ می‌شود بلکه از لحاظ روحی نیز برای این افراد آسیب‌زا خواهد بود.

در عصری که تحولات سریع رخ می دهند و رقابت بسیار شدید شده است، نیاز به فعالیت، کوشش و تلاش نیز بیشتر احساس می شود بنابراین به جای انتظار از دیگران، بهتر است خودمان را به چالش بکشیم و به عنوان شخصی مستقل و پویا در زندگی به رشد و پیشرفت بپردازیم به همین دلیل، مهم است که از تنبلی و راحت طلبی دوری کنیم و به جای آن، خود را برای مواجهه با چالش های زندگی آماده سازیم و به دنبال رشد و پیشرفت خود باشیم.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا