ضرب المثل

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

ضرب المثل جوینده یابنده است بدان معناست که وقتی ما با ذهنی باز و کنجکاو به دنبال چیزی می گردیم، شانس خود را برای کشف و به دست آوردن آن افزایش می دهیم. این جستجو خواه یک فرصت شغلی، یک رابطه رضایت بخش یا یک پروژه شخصی باشد، عمل جستجو اغلب به نتیجه مطلوب می رسد.

مفهوم ضرب المثل جوینده یابنده است

با پرسش، پیدا کردن راه‌های جدید و استقامت در پیگیری‌هایمان به عنوان یک جوینده و نه تنها یک تماشاگر منفعل قطعا امید دستیابی به هدف بسیار بیشتر می شود و این ضرب المثل که دارای تاریخچه طولانی در گذشتگان است به خوبی تایید کننده این مطلب می باشد.

جوینده یابنده است ضرب المثلی قدیمی بوده که دربرگیرنده مفهوم جستجوی فعالانه برای یافتن چیزی است. در دنیای پرشتاب امروزی که بسیار پیچیده تر از گذشته است دستیابی به اهداف همیشه آسان نیست و باید تلاش جدی انجام شود در غیر این صورت و با عدم داشتن پشتکار مناسب شاید نتوان به آنها رسید.

این ضرب المثل به ما می گوید که شما نمی توانید بنشینید و منتظر بمانید تا همه آنچه می خواهید به دست آورید خود به سراغ شما بیاید بلکه به شجاعت، کار سخت و پشتکار نیاز است و اگرچه در مسیر سختی هایی وجود دارد اما اگر به تلاش ادامه دهید در نهایت آنچه را که به دنبالش هستید خواهید یافت.

بنابراین، اگر احساس می کنید برای به دست آوردن چیزی ناامید شده اید و فکر می کنید به دست آوردن آن کار بسیار سختی است این ضرب المثل را به یاد داشته باشید چون قوت قلبی خواهد بود و چون دارای پشتوانه فرهنگی و تاریخی است شما را به این باور می رساند که با ادامه تلاش قطعا به هر هدفی که در زندگی دارید خواهید رسید و این مساله محدود به هیچ شخص یا زمان خاص نیست و برای همه صدق می کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا