ضرب المثل

معنی ضرب المثل داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است

مفهوم ضرب المثل داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است

بسیاری از افراد به گذشته خود افتخار می‌کنند و در مورد دستاوردها و تجربیاتی که در گذشته داشته‌اند، صحبت می‌کنند. آنها از این واقعیت غافل می‌شوند که زندگی در حال تغییر و تحول است و باید بر اساس آنچه که در حال حاضر دارند صحبت کنند.

ما همه در طول زندگی، دستاوردهایی داشته‌ایم و ضرب المثل “داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است” می گوید که این دستاوردهای قبلی وقتی ارزش دارند که هنوز نیز آنها را داشته باشیم.

فرض کنید که شما در گذشته کارهای بزرگی انجام داده‌اید و به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اید. اما اگر شما فقط درباره این دستاوردها صحبت کنید و از آنها به عنوان مبنای شخصیت و هویت خود استفاده کنید ولی در حال حاضر هیچ کدام از آنها را نداشته باشید فایده ای برای شما ندارد.

ضرب المثل “داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است” می گوید که ما باید بر اساس مهارت‌ها، استعدادها و توانایی‌های حال حاضر، برنامه‌ریزی کنیم و به سوی آینده پیش برویم و افتخار به داشته های قبلی به لحاظ عملی هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت و این نکته بسیار مهمی است.

این ضرب المثل بسیار پرکاربرد فارسی به همه ما می گوید که همیشه بهتر است به آینده نگاه کنید و بر اساس آنچه که در حال حاضر دارید، صحبت کنید. ارزش‌ها، مهارت‌ها و تجربیاتی که در گذشته داشته‌اید، بدون شک مهم هستند، اما آنچه که در حال حاضر دارید و می‌توانید به دیگران ارائه دهید، اهمیت زیادی دارد.

در نهایت این ضرب المثل به همه ما می گوید که بیایید از گذشته درس بگیریم، اما در زمان حال زندگی کنیم و به آینده پیش برویم. با برنامه‌ریزی و استفاده از تجربیات گذشته، می‌توانیم زندگی را با انگیزه و پیشرفت به سمت بهتری هدایت کنیم.

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا