ضرب المثل

معنی ضرب المثل ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است

معنی ضرب المثل ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است

برای انجام هیچ کاری هرگز دیر نیست و می توانید در هر زمان اقدام کنید و مانند قبل شروع به کار کنید. شاید تاکنون به دلیل ترس از شروع به فکر تأخیر انجام کارها بیفتید. اما باید بدانید که هیچ وقت برای شروع دیر نیست و می توانید از همین الان شروع کنید.

تبلیغات

معنی ضرب المثل ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است به ما می فهماند که باید وقت و زمان خودتان را بهتر مدیریت کنید و جلوی تنبلی و تعویق در کسب و کار خود را بگیرید. آغاز کار به موقع یکی از ویژگی‌های کسب و کارهای موفق است و استفاده بهینه از زمان شما برای رسیدن به اهداف بزرگتر را ممکن می‌سازد. بنابراین، تنها با اتخاذ تصمیم قاطع و شروع فعالیت هایتان، می‌توانید در زمانی کوتاه‌تر و بازدهی بیشتر، به خلق تغییرات مهم و موفقیت‌های قابل توجه دست پیدا کنید

زندگی یک سفر پر از فراز و نشیب، اشتباه و پشیمانی است اما مهم نیست که چقدر در مسیر منحرف شده ایم چون همیشه فرصتی برای جبران و تغییر زندگیمان وجود دارد. خواه آشتی با یکی از عزیزانمان باشد، طلب بخشش برای اشتباهات گذشته، یا دنبال رویاها و علایقمان که برای مدت طولانی به تعویق انداخته ایم.

این ضرب المثل قدیمی بسیار رایج و پر کاربرد است. همانگونه که ماهی همیشه در دریا موجود است، فرصت ها نیز در زندگی همیشه وجود دارند و نباید نامید شد و دست روی دست گذاشت. باید فرصت ها را غنیمت بدانیم، همیشه تلاش کنیم و هرگز فکر نکنیم برای اقدام کردن دیر شده است و بگوییم: دیگه از ما گذشت … در واقع تاکید این مثل، پرهیز از بی اقدامی و نا امیدی است و این معنی و مفهوم برای همه ما در زندگی باید مد نظر باشد.

4.2/5 - (12 امتیاز)

تبلیغات

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا