ضرب المثل

معنی ضرب المثل هنوز دو قورت و نیمش باقیست

داستان ضرب المثل هنوز دو قورت و نیمش باقیست

خداوند بزرگ به حضرت سلیمان (ع) توانایی صحبت کردن با جانوران را عنایت کرده بودند. در یکی از روزها، حضرت سلیمان (ع) از خداوند اجازه گرفت تا تمام جانوران و حیوانات را برای یک مهمانی دعوت کند. اما فرشته وحی به او نسبت به این مسئله هشدار داد که این کار امکان‌ پذیر نیست. حضرت سلیمان (ع) برای برگزاری مهمانی موافقت خداوند را جویا شد و به خدمتکاران خود دستور داد هر آنچه که لازم است برای برگزاری این مهمانی تهیه کنند.

تبلیغات

در مهمانی حضرت سلیمان (ع) مقدار بسیار از غذاها و میوه‌ های مختلف در دسترس بود. در حین این مهمانی، یک نهنگ به خشکی آمد و خواست از غذای آن مهمانی بهره‌ مند شود. آنها هر چه قدر که به نهنگ غذا دادند متاسفانه او سیر نشد و از طرفی تمام خوراکی‌ های مهمانی تمام شد. نهنگ گفت یک وعده‌ ی غذایی من 3 قورت است و همه غذاهایی که من در این مهمانی خوردم تنها نیم قورت بود و اگر دو قورت و نیم دیگه را به من بدهید تا بخورم، کاملا سیر خواهم شد و مهمانی را ترک می کنم.

حضرت سلیمان (ع) رو به خدمتکارانش کرد و سوال پرسید که چگونه به نهنگ کمک کنند تا او سیر شود؟ دوباره هر کسی از غذای خود به نهنگ غذا داد، اما نهنگ هنوز سیر نشده بود. در همین حین، یک مورچه به خدمت حضرت سلیمان (ع) رسید و پاهای ملخی خود را از بدنش جدا کرد و به نهنگ داد تا آبگوشتی از آن بخورد. به این ترتیب، مشکل به خوبی حل شد و نهنگ سیر شد.

این داستان به ما یادآوری می‌ کند که هر کسی باید به دیگران با محبت و انسانیت خدمت کند و به دیگران کمک کند، اما اگر از این محبت سوءاستفاده کنند، می گویند: هنوز دو قورت و نیمش هم باقی است.

4/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا