گردشگری

مکان های دیدنی رباط کریم سرزمین تپه های باستانی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به معرفی مکان های دیدنی رباط کریم سرزمین تپه های باستانی میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

رباط کریم شهر تپه های باستانی در 35 کیلومتری جنوب غربی تهران واقع شده است که به دلیل اهمیت باستان شناسی و سابقه طولانی با قدمت هفت هزار سال پیش دارای بناهای تاریخی مختلف از جمله 33 تپه تاریخی، مکان های باستانی و تاریخی، قلعه، هشت امامزاده (بقاع متبرکه) و شش قلعه روستایی است.

شهر رباط کریم که به شهریار معروف است، شهرستانی در استان تهران با جمعیت 62937 نفر و 16،675 خانوار می باشد. شهرستان رباط کریم به دو منطقه مرکزی و منطقه گلستان و سه شهر رباط کریم، نصیرشهر و پرند تقسیم می شود.

مکان های دیدنی شهرستان رباط کریم

تپه تاریخی روستای ده حسن

مکان های دیدنی رباط کریم

روستای تاریخی ده حسن از توابع بخش مرکزی شهرستان رباط کریم است که تپه ای تاریخی را در دل خود جای داده است. در مرکز روستا دستفروشان زیادی هستند و اطراف آن نیز باغهای بسیار زیبا و مکانی برای بازی کودکان وجود دارد.

تبلیغات

تپه تاریخی ده حسن یادگاری از عهد قجر است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام می رسد. این تپه ارتفاع ۱۵ متری دارد و در کنار آن پارکی احداث شده است. برای رفتن به این تپه که بارها مورد تجاوز حفارهای غیر قانونی قرار گرفته است، به شهر رباط کریم و روستای ده حسن بروید و بعد از میدان الله در سمت راست آن می توانید از این تپه باستانی دیدن کنید.

کاروانسرای حاج کمال

مکان های دیدنی رباط کریم

کاروانسرای حاج کمال که به آن کاروانسرای “فتحعلی شاه” نیز گفته میشود با مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. چیزی که این کاروانسرا را متمایز می کند، وجود کوزه های ذوب فلز است که نشان دهنده وجود ضرابخانه در این مکان بوده است. این مکان ثبت ملی شده و در محلهٔ بازارک رباط کریم دقیقا روبروی مسجد جامع قرار دارد.

یخدان های رباط کریم

در محلهٔ بازارک و بلوار امامزاده محمد تقی شهر رباط کریم دو عدد یخدان مدور ساخته شده با خشت که از دوران عهد قاجار باقی مانده است را می توانید مشاهده کنید.

پل بازارک از مکان های دیدنی رباط کریم

تبلیغات

این پل در محله بازارک شهر رباط کریم قرار دارد. پل بازارک که از دورهٔ قاجار ثبت ملی شده بسیار دیدنی است. برای پیدا کردن این محل مسیریابها کمکی به شما نخواهند کرد. در محلهٔ بازارک رباط کریم و بعد از امامزاده محمد تقی (ع) سمت چپ کوچه ای خاکی وجود دارد که پل در آن قرار دارد.

امامزاده محمد تقی

حرم مطهر این امامزاده در شهر رباط کریم و محله بازارک قرار دارد. البته ورودی امامزاده قبرستان است و ساختمان اش نیمه کار باقی مانده است.

روستای کیکاور از مکان های دیدنی رباط کریم

روستایی تاریخی در شهر رباط کریم که تپه ای باستانی را در دل خود جای داده روستای کیکاور است. این تپه تاریخی با وجود اینکه ثبت ملی شده اما در گوگل مپ و ویز نشان داده نمیشود. برای رفتن به این روستا ابتدا به انتهای خیابان اصلی روستا رفته و بعد از سه راهی به سمت راست رفته و تا انتهای جادهٔ خاکی را دنبال کنید. حتما مراقب مار و عقرب و بعضی جانوران دیگر باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

تبلیغات

منبع
lastsecond

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا