گردشگری

مکان های دیدنی و بکر کشور مالزی

مالزی کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل آب و هوای گرمسیری، فرهنگ متنوع و تاریخ غنی خود شناخته می شود. مالزی با سواحل خیره کننده، آسمان خراش های سر به فلک کشیده و جنگل های بارانی بکر، یک مقصد گردشگری محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به برترین مکان های دیدنی کشور مالزی بیاندازیم.

تبلیغات

1. برج های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

پتروناس ها به بلندی 452 متر، بلندترین برج های دوقلوی جهان محسوب می شوند. تعداد طبقات برج های دوقلوی پتروناس 88 و آسانسورهای آن 76 عدد است.

این دو برج که با استفاده از بتن مسلح، فولاد و شیشه ساخته شده است، توسط یک پل آسمانی دوتایی در طبقات 41 و 42 به یکدیگر متصل شده اند.

لازم به ذکر است که بیشتر طبقات این دو برج به شرکت های معروف فناوری از جمله IBM و مایکروسافت اجاره داده شده است. در طبقات پایین برج ها مرکز خرید Suria KLCC قرار دارد که یکی از بزرگترین مراکز خرید در مالزی محسوب می شود. این مرکز خرید دارای 6 طبقه اختصاصی در برج های دوقلوی پتروناس است. سوریا کی ال سی سی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ فروشگاه، مقصدی عالی برای خرید است.

تبلیغات

2. غارهای باتو، سلانگور

مجموعه غارهای باتو کمتر از یک ساعت از کوالالامپور فاصله دارد و شامل 3 غار اصلی به اضافه یک سری غارهای کوچکتر است که بیشتر آنها شامل مجسمه ها و زیارتگاه های 100 ساله ای هستند که به خدایان هندو اختصاص داده شده اند.

غار اصلی این مجموعه، معروف به غار کلیسای جامع است و در بالای یک پلکان رنگارنگ عظیم قرار دارد. در سال 1920 میلادی تعداد 286 پله برای دسترسی راحت تر توریست ها به غارهای این معبد، در دامنه این تپه ساخته شد. در پایین پله ها، مجسمه خدای موروگان، بلندترین مجسمه خدای هندو در کشور مالزی و دومین مجسمه بلند خدای هندو در دنیا قرار دارد.

جالب است بدانید که سالانه بیش از 1.5 میلیون گردشگر از این معبد دیدن می کنند که آن را به یکی از اماکن مذهبی پربازدید در جهان تبدیل می کند.

3. کوه کینابالو، صباح

کوه کینابالو با ارتفاع 4095 متر، بلندترین کوه کشور مالزی است. این کوه بخشی از پارک دولتی کینابالو، یکی از قدیمی ترین پارک های ملی کشور مالزی و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. چیزی که به جذابیت کوه کینابالو اضافه می کند، مناطق اقلیمی متمایز و تنوع بارز خاک است که آن را به یکی از غنی ترین زیستگاه ها برای زندگی گیاهان در هر نقطه روی زمین تبدیل می کند. بیش از 5000 گونه گیاه در این کوه وجود دارد و بسیاری از آنها را نمی توان در هیچ جای دیگری یافت.

تبلیغات

کوه کینابالو یک مقصد اصلی برای کوهنوردان است، اما صعود به قله آن می تواند دشوار باشد. روزانه فقط 185 مجوز صعود توسط این پارک صادر می شود و بازدیدکنندگان باید از قبل محل اقامت خود را رزرو نموده و یک راهنمای کوهستان را خود استخدام نمایند تا بتوانند به مسیرها بروند.

4. جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان در فاصله 19 کیلومتری سواحل شمال شرقی کشور مالزی و 64 کیلومتری جنوب مرزی کشور تایلند یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور مالزی است. توجه داشته باشید که جزایر پرهنتیان دارای دو جزیره اصلی می باشد: جزیره پرهنتیان بزرگ و جزیره پرهنتیان کوچک. دسترسی به بیشتر جزایر با کشتی یا قایق های موتوری کوچک نیز امکان پذیر است، اگرچه تنها دو جزیره بزرگ تر دارای امکانات اقامتی، فروشگاه ها و امکانات رفاهی هستند.

در حالی که قادر هستید برای حرکت از یک ساحل به ساحل دیگر سوار قایق شوید، به جای آن می توانید مسیرهای پیاده روی در جزیره را دنبال نمایید. پیاده روی در جزایر پرهنتیان یک گزینه بسیار عالی برای گردش در مسیرهای جنگل و تماشای مناظر خیره‌کننده در طول مسیر است.

غواصی اسکوبا، غواصی کم عمق و کایاک سواری از جمله تفریحات محبوب این جزایر هستند، در طول ماه هایی از سال میتوانید از مناطقی که لاکپشت ها برای تخم گذاری می آیند، دیدن کنید.

تبلیغات

5. جزیره سیپادان

جزیره سیپادان و آب های اقیانوسی زیبای آن بخشی از غنی ترین زیستگاه دریایی جهان است که محل زندگی لاک پشت های پوزه عقابی در خطر انقراض، کوسه ها، نهنگ و صدها گونه مرجانی است. این جزیره یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان بشمار می رود و به شدت تحت محافظت قرار دارد. اگر قصد بازدید از این مکان را دارید نیاز به مجوز خواهید داشت و تنها روزانه 120 مجوز صادر می شود.

برای سفر به این جزیره با قایق تندرو تنها 1 ساعت زمان کافی می باشد. زمانی که به سیپادان برسید، جزیره را می توان به راحتی با پای پیاده، با سواحل مختلف و مکان های صخره ای در عرض چند دقیقه از یکدیگر کاوش کرد.

از آنجایی که به دلیل قوانین حفاظت از محیط زیست دیگر امکان اقامت در جزیره وجود ندارد (جزیره ای دیگر با نام Mabul در نزدیکی محل اقامت ارائه می دهد)، بازدیدکنندگان معمولاً صبح زود به عنوان بخشی از تورهای غواصی به جزیره می آیند. به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان از این جزیره باید تا ساعت 3 بعد از ظهر جزیره را ترک نمایند.

6. پارک ملی گونونگ مولو

تبلیغات

پارک ملی گونونگ مولو یک پارک ملی در بخش Miri، در کشور مالزی است. این یک سایت میراث جهانی یونسکو است که شامل غارها و کوه های کارستی در یک جنگل بارانی استوایی کوهستانی است. این پارک به خاطر غارهایش و اکتشافاتی که برای کاوش در آن ها و جنگل های بارانی اطراف آن ها برپا شده اند، معروف است.

جنگل های بارانی انبوه بیشتر قسمت های پارک را پوشانده و دسترسی به برخی از مناطق را دشوار می کند. غارهای این پارک ملی بسیار عظیم هستند و بزرگترین گذرگاه و هم بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان در آن قرار دارند.

غار گوزن بسیار زیبا و دیدنی است، سقف هایی به ارتفاع بیش از 122 متر، آبشارهایی که از میان صخره ها می ریزند و دهانه ای بر فراز یک فروچاله که به عرض بیش از 1 کیلومتر است. بازدیدکنندگان پارک همچنین می توانند تا اتاق ساراواک و آبشار پاکو بالا بروند یا از کوه پینکلز صعود نمایند که 3 روز طول می کشد و شامل طناب ها، نردبان ها و پیاده روی سخت در جنگل می شود.

نتیجه گیری

کشور مالزی ترکیبی خیره کننده از جنگل، سواحل و شهرهاست که نمونه هایی از معماری استعماری و آینده نگر را ارائه می دهد. مالزی شگفت انگیز است که به دلیل انعکاس ترکیبی التقاطی از آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ باستانی با تداعی از مدرنیته شناخته می شود. کشور مالزی از نظر تمام جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی مانند جزایر زیبا، سواحل، مکان های میراث فرهنگی و مکان های ماجراجویی، چیزهای زیادی برای نمایش دارد. چه به دنبال طبیعت، معماری، آرامش یا ماجراجویی باشید، این مکان ها تعطیلات عالی را در مالزی برای شما تضمین می کنند. بنابراین، اگر دوست دارید بهترین مکان های دیدنی کشور مالزی را بازدید و تجربه کنید، در سفر بعدی خود به این کشور حتماً از این مکان های گردشگری دیدن نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

تبلیغات

منبع
planetware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا