پوست و مو

نحوه استفاده از چسب بینی برای جوش سر سیاه

در صورت استفاده صحیح از چسب بینی خواهید توانست جوش های سرسیاه را به راحتی از بین برده و منافذ پوست را پاک کنید. بیشتر نوار های پاک کننده منافذ پوست برای استفاده روی بینی در نظر گرفته شده اند، بنابراین اگر می خواهید از آنها در قسمت دیگری از صورت خود استفاده کنید، باید یک بسته ترکیبی خریداری کنید که شامل نوارهای دیگری از جمله چسب پیشانی و چانه باشد. در این مقاله نحوه استفاده از چسب بینی برای جوش سر سیاه را آموزش داده ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه استفاده از چسب بینی جوش سر سیاه

1. بینی خود را با پاک کننده صورت و آب گرم بشویید. بهتر است استفاده از یک پاک کننده لایه بردار را در نظر بگیرید. این کار هرگونه آلودگی سطحی و قسمت عمده جوش های سرسیاه را از بین می برد.

2. بینی خود را با آب یا حوله مرطوب خیس کنید. این کار منافذ شما را باز می کند و باعث می شود جوش های سر سیاه راحت تر از بین بروند. همچنین بینی شما باید مرطوب باشد تا چسب بینی چسبناک شود و به آن بچسبد.

3. نوار پاک کننده را از بسته بندی خارج کرده و آن را به جلو و عقب خم کنید. این کار باعث می شود که نوار در برابر انحنای بینی شما به راحتی قالب گیری شود.

4. پوشش پلاستیکی براق را از روی نوار جدا کنید.

5. مطمئن شوید که بینی شما هنوز کمی مرطوب است، سپس نوار را روی بینی خود قرار دهید. آن را طوری قرار دهید که انحنای فلش مانند آن به سمت پایین و نوک بینی شما باشد.

6. با انگشتان خود نوار را روی بینی خود صاف کنید. اگر بینی شما به اندازه کافی خیس باشد، باید متوجه چسبیدن نوار به پوست خود شوید. اگر حباب‌های هوا مانع صاف کردن آن می شود، آن‌ها را چند دقیقه فشار دهید تا از بین بروند.
اگر نوار به خوبی به پوست شما نمی چسبد، انگشتان خود را مرطوب کنید و نوار را روی بینی خود بیشتر فشار دهید.

7. اجازه دهید نوار به مدت 10-15 دقیقه روی بینی شما بماند. در این مدت زمان از چروک کردن بینی و یا دستکاری چسب بینی خودداری کنید.

8. یک انتهای نوار را بگیرید و به آرامی آن را جدا کنید. آن را به سمت بالا و دور از بینی خود بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید و دقت کنید که چسب پاره نشود؛ زیرا نه تنها ممکن است به پوست شما صدمه بزند، بلکه جوش های سر سیاه هم از بین نخواهند رفت.
اگر برداشتن چسب بینی دردناک است، ممکن است که چسب را زیاد گذاشته باشید. برای رفع این مشکل یک طرف یک عدد گوش پاک کن را در آب خیس کنید و روی یکی از لبه های چسب بینی قرار دهید. این کار چسب را مرطوب می کند.در صورت امکان سعی کنید نوک گوش پاک کن را به زیر چسب ببرید تا رطوبت آن چسب را خیس کند و فرایند کندن آن آسان تر شود.

9. پس از کنده شدن چسب، بینی خود را با آب خنک و پاک کننده صورت شستشو دهید. دانه های سر سیاه از بین خواهند رفت، اما ممکن است مقداری از چسب بینی روی بینی شما باقی بماند. برای شستشوی بینی بعد از این عمل، از استفاده از آب داغ یا گرم خودداری کنید، زیرا این کار باعث تحریک پوست های حساس می شود. هنگامی که باقی مانده چسب پاک شد، بینی خود را دوباره با آب خنک بشویید. این به بسته شدن منافذ و جلوگیری از بازگشت هر گونه آلودگی به منافذ پوست کمک می کند.

4.3/5 - (118 امتیاز)
منبع
wikihow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا