دنیای مد

چگونه سایز کفش خود را کوچک کنیم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، یاد خواهیم گرفت که چگونه سایز کفش خود را کوچک کنیم؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

چگونه سایز کفش خود را کوچک کنیم؟

سایز کفش برای جلوگیری از مشکلات پا بسیار مهم است. در حالی که خرید اینترنتی کفش بسیار پرطرفدار است، خیلی از افراد تنها اندازه پای خود را در نظر می‌گیرند بدون اینکه راحتی کفش در پا را در نظر بگیرند. حتماً برای شما نیز اتفاق افتاده که کفشی را به خاطر جذابیت و زیبایی ظاهری بزرگتر از سایز خودتان خریداری کردید اما نگران نباشید روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید سایز کفش خود را کوچک کنید. در ادامه این مقاله به ترفند و نکات مفیدی برای چگونگی کوچک کردن سایز کفش خود اشاره شده است.

نکاتی برای خرید کفش مناسب

  • توصیه می‌شود بعد از ظهرها برای خرید کفش اقدام کنید زیرا پاها به طور طبیعی به بیشترین اندازه خود رسیده است.
  • هنگام خرید کفش، جوراب مناسب بپوشید.
  • هر زمان که کفش جدید می‌خرید از فروشنده بخواهید پای شما را اندازه گیری کند. این امر به این دلیل است که اندازه پا با افزایش سن تغییر می‌کند و اغلب بزرگتر و گسترده‌تر می‌شود.
  • در حالت ایستاده کفش را به آرامی فشار دهید تا مطمئن شوید بین انگشتان و انتهای کفش حدود نیم سانت فاصله باشد.
  • معمولاً سایز کفش‌ها بین تولید کنندگان متفاوت است و هنگام خرید، راحتی پاها در کفش بسیار مهم است.
  • داخل کفش‌ها از لحاظ برچسب، درز یا موارد دیگر که منجر به تحریک پوست پا می‌شود بررسی کنید.

نکاتی برای اندازه گیری سایز پا

1. اندازه گیری سالانه سایز پا

پای خود را سالانه یک تا دو بار هنگام خرید کفش اندازه بگیرید. این امر به این دلیل که رباط‌ها و سایر بافت های پا با افزایش سن کشش پیدا می‌کنند، باعث تغییر شکل و اندازه پاها می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از افراد به اشتباه سایز پای خود را اندازه گیری می‌کنند که این امر با درد و اختلالات پا همراه است. بنابراین باید قبل از خرید طول و عرض قوس پای خود را اندازه گیری کنید.

2. ایستادن هنگام اندازه گیری سایز پا

هنگام اندازه گیری پاها حتماً بایستید و مستقیماً وزن خود را روی پا قرار دهید. نحوه ایستادن می‌تواند روی اندازه و شکل پاها تأثیر بگذارد.

3. خرید کفش متناسب با پای بزرگتر

به این نکته توجه کنید هیچ دو پا به یک اندازه نیستند و معمولاً یک پا کمی بزرگتر از پای دیگر است. در این صورت سایز کفش متناسب با پای بزرگتر را خریداری کنید. اما اگر پاهای شما بیش از 1 و 2 سایز متفاوت باشد، دو کفش با اندازه متفاوت تهیه کنید.

تبلیغات

چگونه سایز کفش را کوچک کنیم؟

1. استفاده از کفی برای کوچک کردن سایز کفش

چگونه سایز کفش را کوچک کنیم

استفاده از کفی ها بهترین و اولین گزینه برای کوچک کردن سایز کفش است. با این حال بسیاری از افراد از این روش آگاهی ندارند و حتی نمی‌دانند کفی چیست. کفی بالشتکی نرم است که در داخل کفش قرار می‌گیرد و فضای اضافی در کفش‌های سایز بزرگ را اشغال می‌کند.

جالب توجه است بدانید که کفی های مناسب باعث از بین رفتن باکتری‌های ایجاد کننده بو در کفش می‌شود، همچنین ابتدا کفی ها را قبل از خرید امتحان کنید تا از میزان کارایی آن اطمینان حاصل کنید.

2. پوشیدن جوراب‌های ضخیم

چگونه سایز کفش را کوچک کنیمچگونه سایز کفش را کوچک کنیم؟

بارزترین روش کوچکتر کردن سایز کفش پوشیدن جوراب‌های ضخیم است. همچنین به یاد داشته باشید در طول تابستان این ترفند باعث عرق زیاد در پاها می‌شود و بهتر است به جای آن، قسمت انگشتان پا در کفش را با پارچه‌های نازک، دستمال کاغذی یا پد پنبه‌ای پر کنید.

3. خیس کردن کفش

چگونه سایز کفش را کوچک کنیم

تبلیغات

کفش‌ها انواع خاصی دارند که با استفاده از آب و خیس کردن آن می‌توان کوچک کرد. این فرآیند با این اصل ساده امکان پذیر است که کفش خیس در اثر خشک شدن هوا منجر به کوچک شدن میشود. به همان اندازه که این تکنیک جواب می‌دهد، باید مراقب باشید که آن را به روش صحیح انجام دهید. برای کفش‌های جیر و چرمی یک بطری اسپری آب کافی است در حالی که کفش ورزشی و غیر رسمی باید در آب خیسانده شوند. سپس کفش‌ها را با استفاده از سشوار خشک کنید و در مقابل آفتاب قرار دهید. در صورت انجام این روند اگر سایز کفش به حد مطلوب نرسید چندین بار این روند را تکرار کنید تا به سایز دلخواه برسید.

4. آسترهای پاشنه کفش

چگونه سایز کفش را کوچک کنیم

آسترهای پاشنه کفش یا پشت درزهای پاشنه، نوارهایی هستند که در قسمت داخلی پشت پاشنه کفش دوخته می‌شوند. که روشی عالی برای کوچک کردن سایز کفش، جلوگیری از لیز خوردن کفش و افزایش راحتی و جلوگیری از تاول پا است.

خلاصه: هیچ راه حل جادویی برای کوچک کردن کفش، یا چگونگی متناسب کردن سایز کفش بزرگ با پاها وجود ندارد ولی با ترفندهای گفته شده می‌توان تا حدودی سایز متناسب را بدست آورد.

4.3/5 - (6 امتیاز)

تبلیغات

منبع
shoe-teaseshoesconsultant

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نیم بوت خریدم از اینترنت ولی متاسفانه یه سایز بزرگتره. چیکار کنم !؟ از لحاظ طول بزرگ تره عرضش رو ک میشه تنگ کرده با محکم کردن بند ولی طولش رو چیکار کنم

    1. از روش های ذکر شده در مطلب فوق بهره ببرید حتما موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا