زناشویی

علت سکوت و کم حرفی مردان در خانه و زندگی مشترک

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بررسی علت سکوت و کم حرفی مردان در خانه و زندگی مشترک میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اکثر روانشناسان کم حرفی و سکوت را به عنوان “سکوت طلایی” می‌نامند اما در ازدواج کم حرفی و سکوت همسر نشانه‌ای از مشکل جدی است و باید حل شود. اغلب مردان سکوت و امتناع از گفتگو را به عنوان یک تاکتیک اعمال قدرت به کار می‌برند که رابطه را سمی (همچنین بخوانید: علائم و نشانه ‌های ازدواج سمی و اشتباه)، ناسالم و توهین آمیز می‌کند.

سکوت همیشه در ازدواج نشانه بدی نیست اما دانستن چرایی سکوت و کم حرفی مردان برای حل اکثر مشکلات زناشویی و بهتر کردن اوضاع مهم است. از طرفی مخرب‌ترین نتیجه سکوت این است که، همسر نمی‌تواند حدس بزند شوهرش چه فکر و احساسی دارد مثلاً آیا این سکوت نشانه خوشحال و ساکت، عصبانی و ساکت، غمگین و ساکت و غیره است و به همین دلیل دعوا و مشاجره بین طرفین صورت می‌گیرد.

چرایی سکوت و کم حرفی مردان در منزل

  • برخی مردان سکوت را به عنوان تاکتیکی برای نشان دادن احساس بی ارزشی، بی مهری، صدمه، ناامیدی، عصبانیت و بی اهمیت بودن همسر خود به کار می‌گیرند.
  • به طور کلی بسیاری از مردان بعد از ازدواج کم حرف می‌شوند.
  • عدم تمایل به برقراری ارتباط عمدتاً یک رفتار مردانه است و بسیاری از زنان در برخورد با سکوت مردان مجبور به آغاز کردن صحبت می‌شوند.

علت سکوت و کم حرفی مردان در خانه

1. عدم پویایی مردان در روابط

بسیاری از مردان در پویایی روابط و صحبت کردن خوب نیستند و زنان در این زمینه بهتر هستند.

2. احساس حقارت از دلایل کم حرفی مردان

برخی مردان از گفتگو کردن خجالت می‌کشند و فکر می‌کنند مورد انتقاد یا شرمندگی قرار می‌گیرند.

3. کم حرفی مردان به علت عصبانی شدن

بسیاری از مردان برای جلوگیری از عصبانی شدن و بی احترامی و صدمه زدن به طرف مقابل سکوت اختیار می‌کنند.

راه حل‌های مقابله با کم حرفی مردان در خانه

1. شناسایی علت مشکل

در ابتدا باید بفهمید همسرتان برای حل چه مشکلی سکوت اختیار کرده است؟ و گفتگو با او چه مشکلی را حل می‌کند؟ همینطور رفتار شما چه تاثیری بر او دارد و بالعکس؟

بعد از فهمیدن مشکل روشهای ارتباطی جایگزین را برای حل مشکل انتخاب کنید. به عنوان مثال، از همسرتان بخواهید افکار خود را در مورد سکوت و کم حرفی‌اش برای شما ایمیل کند یا نامه بنویسد.

2. عدم رفتار پرخاشگرانه

در برابر کم حرفی شوهرتان اصلاً رفتارهای پرخاشگری و منفعل نداشته باشید زیرا این رفتارها منجر به سکوت بییشتر آن‌ها و مشکلات جدی در آینده می‌شود.

3. عدم استفاده از گفتار تهاجمی

دفاعی یا خصمانه بودن گفتگو با مردان، سکوت و کم حرفی آنها را بیشتر می‌کند.

گفتار تهاجمی از قبیل:

  • بلند کردن صدا
  • سرزنش یا انتقاد
  • کنترل یا تسلط بر مکالمه

بنابراین سعی کنید با صبوری و آرامش این مشکل را هموارتر کنید.

4. کنترل احساسات

قبل از صحبت با همسرتان مخصوصاً در مورد موضوعات ناراحت کننده، حتماً احساسات خود را کنترل کنید. به این ترتیب بهتر می‌توانید با شوهر کم حرف کنار بیایید.

5. شروع با جملات و احساسات “من”

نحوه صحبت با شریک زندگی‌تان را تغییر دهید، اغلب زوجین صحبت کردن را با اشاره انگشت به طرف مقابل و سرزنش کردن آغاز می‌کنند. این شیوه گفتگو به روابط زوجین صدمه می زند. بنابراین بهتر از عباراتی که با “من” شروع می‌شوند استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
verywellminddocsmithhealthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا