غذاها

طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای 8 نفر

کوکو سبزی گونه‌ای کوکو است که مواد اصلی آن تخم مرغ و سبزی‌های معطری مانند تره، شوید است که گاه به سبزی‌ها گشنیز، شنبلیله اسفناج (یا برگ چغندر) و یک برگ کاهو اضافه می‌شود. این مواد همراه سیر و پیاز، نمک و ادویهٔ مناسب در تابه با روغن سرخ می‌شود.

تبلیغات

برای تغییر طعم و خوشمزه‌تر شدن کوکو سبزی به مایهٔ آن گردوی خرد شده، زرشک یا باقلا می‌افزایند. سبزیِ کوکوسبزی در مازندران شامل نعنا و پونه، جعفری و گشنیز است.

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای 8 نفر را برای شما آماده کرده ایم.

طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه برای 8 نفر

مواد لازم برای 8 نفر:

سبزی کوکویی یک کیلوگرم
تخم مرغ 5 عدد
سیر 2 حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و پاپریکا به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سبزی ساده:

برای تهیه کوکو سبزی خوشمزه ابتدا سبزی کوکوی را تمیز می‌کنیم و می‌شوییم، سپس درون آبکش قرار می‌دهیم. پس از اینکه آب اضافی سبزی به طور کامل خارج شد، آنرا به صورت ساطوری ریز خرد می‌کنیم.

سبزی کوکو را می‌توانیم به صورت خام استفاده کنیم، یا اینکه آنرا کمی سرخ کنیم و اجازه دهیم خنک شود، سپس به مواد کوکو اضافه کنیم. هر چند این کار در پایان خیلی تفاوت چندانی در طعم کوکو سبزی ندارد.

تبلیغات

سبزی را پس از خرد کردن داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم، سپس تخم مرغ‌ها درون یک کاسه جداگانه می‌شکنیم و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا اضافه می‌کنیم. در ادامه سیر را رنده می‌کنیم و به تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم.

در این مرحله تخم مرغ‌ها را به همراه دیگر مواد به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند و تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه مخلوط تخم مرغ‌ها را به کاسه حاوی سبز کوکویی اضافه می‌کنیم.

حالا مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می‌کنیم و مقداری روغن داخل آن می‌ریزیم، سپس مایه کوکو را داخل تابه می‌ریزیم و آنرا به صورت یکدست در کف تابه پخش می‌کنیم.

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و درب آنرا می‌گذاریم تا کوکو به خوبی سرخ شود. پس از اینکه سمت زیرین کوکو به خوبی سرخ شد و رنگ گرفت، آنرا بر می‌گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

در صورتی که تمایل داشته باشیم ظاهر کوکو سبزی ما مانند فینگرفودهای مجلسی شود، می‌توانیم از قالب‌های فلزی برای سرخ کردن آن استفاده کنیم. برای این منظور قالب را چرب کرده و درون تابه قرار می‌دهیم تا داغ شود.

تبلیغات

سپس با قاشق درون قالب را از مایه کوکو پر می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا یک سمت کوکو سرخ شود، سپس آنرا از قالب خارج کرده و بر می‌گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. با این روش کوکوهای ما همه یک شکل و یک اندازه می‌شوند.

در مرحله پایانی کوکو سبزی را پس از این هر دو سمتش به طور کامل سرخ شد، به آرامی از تابه خارج می‌کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم، سپس به سلیقه خود به همراه نان یا برنج  و مخلفات دلخواه سرو می‌کنیم.

4.5/5 - (6 امتیاز)

منبع
wikipediaپانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا