ضرب المثل

معنی ضرب المثل گربه برای رضای خدا موش نمیگیره

مفهوم ضرب المثل گربه برای رضای خدا موش نمیگیره

امروزه مردم از توقعات بیجا رنج می‌برند و همگی انتظار دارند که از یکدیگر کمک دریافت کنند. در این زمانه هیچ کس بی دلیل کاری را انجام نمی‌دهد و اگر مشاهده کنید که کسی به شما یا دیگران لطف می‌کند، باید بدانید که پشت این عمل نیتی نهفته است.

بنابراین، بهتر است هوشیار باشید و افرادی را برای برقراری روابط و دوستی انتخاب کنید که درستی و انصاف را رعایت کنند.

داستان ضرب المثل گربه برای رضای خدا موش نمیگیره

در قدیم، یک پادشاه زندگی می‌کرد که دستیاران و کارگران زیادی داشت. او همیشه در هر محفلی حضور داشت و تلاش می‌کرد تا زندگی مردم اطراف را بهبود بخشد و در همین محیط، یک جوان زندگی می‌کرد که از پادشاه بیزار بود.

وقتی جوان فهمید که پادشاه مهربان است، تصمیم گرفت که به او نزدیک شود تا به جایگاه و درآمدی برسد و بتواند به پادشاه ضربه بزند و به تدریج توانست به پادشاه نزدیک‌تر شود. مردمی که از دشمنی درونی او درباره پادشاه مطلع بودند، به خودشان گفتند: او که از پادشاه نفرت دارد، چرا الان به نزدیکی او می‌رود؟ در همین حین، یکی از افراد پاسخ داد که “ﮔﺮﺑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺿﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﻮﺵ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﺩ” و او به منافع شخصی خود فکر می‌کند و قصد دارد به اهدافی که در ذهش دارد برسد.

این ضرب المثل بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که نیت‌های بدی دارند و از خوبی‌های دیگران بهره می‌برند همچنین درباره افرادی استفاده می‌شود که به نظر خیرخواه و خوب می‌آیند اما نیت آنها کسب منافع بیشتر برای خودشان است.

این مثل  به این معنی است که هر کس برای منفعت شخصی خود کار می‌کند و به ندرت کسی پیدا می‌شود که به خاطر عشق و محبت نسبت به دیگران، بدون توجه به منافع شخصی، به کمک کسی برسد و مشکلات او را حل کند

3.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا